Problemen door virus/spy ware

Status
Niet open voor verdere reacties.

faith78

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Een aantal vraagjes, hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Sinds een aantal dagen is mijn pc (Acer met windows Vista) erg traag. Vooral met opstarten, hij blijft zeker 15 minuten op het witte scherm met Acer logo hangen en voordat Vista eindelijk gestart is, zijn we ruim een half uur verder.

Ik heb de indruk dat het door spyware/ virus komt, hoewel mijn anti-virus (Norton 2008) wel up to date was. De laatste dagen gaf Norton namelijk ook een melding;
" Er is een onverwachte fout opgetreden in Autoprotect 0x00003E8 3035,6 '

Ik heb al een beetje op het forum gezocht en wat antispyware programma's gezien, daar ben ik nu mee bezig (maar dat is ook allemaal erg traag)

Ik wil sowieso mijn pc opnieuw installeren en hiervoor maak ik altijd gebruik van de herstelcd van Acer. Dan moet je hem via de cdrom op laten starten en dit regel ik dan via F12 of DEL uit mijn hoofd en dan kun je dat tijdelijk instellen.
Alleen... de pc reageert niet als ik op F12 of DEL klik en iedere keer kom ik dus weer gewoon bij Vista uit (na dat ruime halve uur)

Mijn vragen;
- hoe weet ik zeker of er een virus/ spyware op zit... wat zou het anders kunnen zijn?
- als ik mijn pc opnieuw installeer, ben ik dan sowieso van mijn virus/ spyware af?
- is er een andere manier om te zorgen dat de pc tijdelijk van de cd rom af start?

andere tips zijn natuurlijk ook welkom :) en mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
alvast bedankt!

hoi

doe eens een scan met deze twee
downloaden-updaten en scannen(freeware)
http://www.superantispyware.com/?tag...PERANTISPYWARE

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

helpt het niet horen we je weer

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/ had ik al gedaan, ik krijg dan steeds error 731 (0,9).

http://www.superantispyware.com/?tag...PERANTISPYWARE zal ik nog even doen, hierkom ik op terug.

Misschien dat iemand mij nog kan helpen met mijn andere 2 vragen? Daar ben ik sowieso benieuwd naar.
Alvast bedankt!

Aangezien je zegt dat hij 15 minuten blijft hangen bij het Acer logo in het opstarten, kan het geen probleem met Windows zijn, en dus ook geen virus/spyware dat dit probleem veroorzaakt.
Eens scannen kan natuurlijk nooit kwaad, maar of dat dit probleem oplost betwijfel ik.
Haal eens alle randapparatuur los (printer scanner, ...) en enkel opstarten met toetsenbord en muis.

Haal eens alle randapparatuur los (printer scanner, ...) en enkel opstarten met toetsenbord en muis.

Bedankt voor de suggestie! Helaas heeft het niet gewerkt.
Ook nadat ik met bovengenoemde software heb gescand (hij vond wel wat dingen) was het probleem nog niet opgelost. Ook met het verwijderen van alle randapparatuur blijft het zelfde probleem. Het duurt gewoon echt ruim een half uur voordat hij is opgestart.... :(

Heeft iemand anders nog suggesties?
Zou het probleem opgelost zijn als ik hem opnieuw kan installeren?

Bedankt voor de suggestie! Helaas heeft het niet gewerkt.
Ook nadat ik met bovengenoemde software heb gescand (hij vond wel wat dingen) was het probleem nog niet opgelost. Ook met het verwijderen van alle randapparatuur blijft het zelfde probleem. Het duurt gewoon echt ruim een half uur voordat hij is opgestart.... :(

Heeft iemand anders nog suggesties?
Zou het probleem opgelost zijn als ik hem opnieuw kan installeren?
Opnieuw installeren? Nee, gaat niet helpen. Want het probleem onstaat voordat Windows opstart, dus de oorzaak moet bij de hardware liggen. Eventueel nog is van toetsenbord en muis wisselen.
Of heb je soms iets verandert aan de pc, waarna dat het probleem begon?

Een antwoord op je 2e vraag, als je, je pc opnieuw installeert dan zijn ook alle virussen en spyware weg.

Opnieuw installeren? Nee, gaat niet helpen. Want het probleem onstaat voordat Windows opstart, dus de oorzaak moet bij de hardware liggen. Eventueel nog is van toetsenbord en muis wisselen.
Of heb je soms iets verandert aan de pc, waarna dat het probleem begon?

Ook met een andere muis of toetsenbord blijft het probleem.... Zou het dan in de hardware van de pc liggen? Maar welke hardware...

Een antwoord op je 2e vraag, als je, je pc opnieuw installeert dan zijn ook alle virussen en spyware weg.
Bedankt, dan weet ik dat iig :)

opgelost

uiteindelijk is het mij gelukt om de pc opnieuw te installeren en het werkt nu weer goed.
Voor nu in ieder geval :)
Nogmaals bedankt voor de suggesties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan