Problemen draadloze netwerkkaart en verificatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobie1984

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht en tot vorige week had ik op school ( daar ik thuis slechts internet via mijn gsm heb ) daar helemaal geen problemen mee, nadat secureW2 geinstalleerd was.

Vorige week begon echter het gezeur met mijn netwerkkaart. Momenteel is het voor mij niet mogelijk om op welk draadloos netwerk te komen. Mijn verificatie wordt helemaal niet meer herkend bij de instellingen voor een nieuw netwerk.

Nu heb ik de hardware opnieuw geïnstalleerd, en natuurlijk ook de stuurprogramma's hiervoor, maar het probleem blijft bestaan.

Even kort uitgelegd waar mijn probleem precies gelokaliseerd is, bij Eigenschappen voor draadloze internetverbindingen, Onder het kopje "draadloze netwerken".
Hier wil ik een nieuw netwerk toevoegen ( hij vind de netwerken niet eens ) en dan vul je de naam in enz. en dan kun je op het 2e tabblad "verificatie" normaal vanalles selecteren waarmee je jezelf als het ware bevestigd als gebruiker op het netwerk. Hier zou ik ook SecureW2 moeten kunnen vinden, maar dit werkt dus helemaal niet.

Als iemand zo iets weet, dan graag, anders zie ik geen andere optie dan alles helemaal opnieuw erop te zetten, en dat is een bultwerk waar ik , om eerlijk te zijn, niet zoveel zin in heb.

Alvast bedankt

Hobie

Meerdere opties mogelijk...
Staat de netwerkkaart wel aan? [laptops zetten die dingen default op uit om stroom te sparen]
Is je launchmanager niet beschadigd? [dit programma zorgt ervoor dat als je op de inschakeltoets van je netwerkkaart drukt, deze ook werkelijk inschakelt] Verwijder hem en installeer hem opnieuw...
De netwerkkaart kan ook echt aan gort zijn [dus kapot], leen, huur of koop even een usb wireless key en probeer zo verbinding te maken... lukt dat dan zijn de verdere instellingen goed en ligt het dus aan de kaart en niet aan Windows
Staat er in apparaatbeheer geen geel vraagteken bij de kaart?
Heb je bij herinstallatie ook gekeken of de juiste protocollen aangevinkt zijn [TCP/IP]...

Laatst bewerkt:
Vervolg vraag

De launchmanager weet ik niet waar ik die kan vinden.
Ik mag morgen van een vriend die usb-ding ( sorry, ben even de naam kwijt ) proberen om te kijken of het niet de kaart is, lijkt me trouwens sterk dat het de kaart al is, hij probeert namelijk wel een verbinding te maken, maar geeft de hele dag door aan dat hij het netwerkadres aan het verkrijgen is. Daarbij geeft hij ook niet aan dat hij de verbinding ziet, wat hij normaal wel behoort te doen.

Hij slaat ook de netwerken niet op ( normaal gebeurd ook dat ). Ik ben al langzaam bezig met een aantal back-ups te maken van bestanden, daar ik het somber inzie. De PEA kan hij dus helemaal niet vinden en de netwerken slaat hij niet op.

Maar goed, ik sta open voor meer ideeën, ga nu eerst opzoek naar die launchmanager, maar ik neem aan dat als ik op "herstel" druk dat hij de kaart ook weer automatisch inschakeld

Groetjes, en alvast bedankt!

maar ik neem aan dat als ik op "herstel" druk dat hij de kaart ook weer automatisch inschakeld

Nou nee, vreemd genoeg doet hij dat op veel laptops niet.... [Ik heb een Medion laptop... had hetzelfde probleem, heb het ding binnenste buiten gekeerd, alles meermaals opnieuw geinstalleerd en toen bleek het aan die launchmanager te liggen, een klein stom programma, dat bijna op hardwareniveau die kaart aan en uit zet......]

Hobie

Ok, dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen! En die launchmanager, enige tip waar ik die kan vinden ( sorry, weet wel iets van computers, maar niet alles )

Dan ga ik eens kijken of het daar aan ligt! Nogmaals, alvast bedankt :D

Welke naam dat beestje bij jou heeft weet ik niet, bij Medion heet het dus launchmanager, stond ook keurig bij configuratiescherm onder software, en kon weer teruggezet worden vanaf de bijgeleverde "utilities"cd met drivers en tools........ misschien is het het handigst om die cd eens te laden en te kijken of er onder wlan drivers o.i.d. niet iets staat wat daar op lijkt.....

Bedankt

Beste medeforumgebruikers! Het probleem is verholpen!

Thanks voor jullie hulp, nogmaals! Als ik een keer iets weet laat ik het jullie ook weten! Super in elk geval!

Groetjes Hobie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan