problemen harde schijf swap cage acer aspire m7720

Status
Niet open voor verdere reacties.

renewendy

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Hallo,

Ik heb een acer aspire m7720 en heb 2 problemen,

Ik heb een extra harde schijf gekocht om voor in de pc in de sleuf te schuiven.
Type: Western Digital WD25EZRX Caviar Green 2.5TB
Als ik de cage eruit haal en de schijf erin plaats en in de pc schuif, leest de pc de schijf niet. Volgens mij maakt de harde dan schijf geen contact met de pc.
Als ik de harde schijf er zonder de cage instop herkend hij de schijf maar wordt deze niet weergegeven bij ´COMPUTER´.
Wel staat de schijf bij ´verborgen pictogrammen´ maar geeft dan alleen aan dat ik de schijf veilig uit kan werpen.
Nu ben ik niet zo´n expert op dit gebied en vraag me af wat er aan de hand is.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

Mvg,

Rene

Je zult 'm eerst moeten partitioneren en formatteren.
Start Schijfbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Kijk in het onderste deelvenster naar een schijf waar alleen maar "Niet-toegewezen ruimte" bij staat. Daar zul je dan een partitie op moeten maken en die daarna formatteren.

Succes,

Tijs.

formatteren

De bracket en schijf zitten nu goed in de pc dus dat is opgelost.
Nu het volgende, het formatteren: Bij schijfbeheer kreeg ik 2 blokken met niet toegewezen, waarvan ik de grootste kon formatteren(1,99TB) en nu staat er nog een blok niet toegewezen van 280GB maar krijg deze niet geformatteerd en als ik nu bij ''computer'' kijk zie ik mijn schijf staan, maar ipv 2,5TB zie ik maar 1,99TB en begijp niet hoe ik die 280GB er bij kan trekken...

Iemand een idee?

Alvast bedankt

ps, ik wou een printscreen toevoegen maar krijg geen bijlage toegevoegd?

Ik heb wel een idee: Schijven groter dan 2 TB worden niet of niet zonder meer ondersteund door Windows.
Ik voorzie dus dat je alles boven die 2 TB moet vergeten (onder Windows). In jouw geval dus 280 GB.

Anderen die ooit een 3 TB schijven hadden gekocht en er 'niets' mee konden onder Windows heb ik eerder geholpen door ze 2 TB schijven te laten kopen.

Evt. mogelijkheden om je probleem te omzeilen staan hier, maar ik raad ze niet aan: Dynamische schijven (en de partities daarop) zijn slecht (vaak: niet) te redden/recoveren/vergroten als er wat mis mee is met de middelen die op Internet (en hier op het forum) veel gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor GPT schijven.

Tijs.

formatteren

Wel raar dat er niet gewaarschuwd wordt voor evt ondersteuningsproblemen bij het kopen van schijven boven de 2TB.
Ik zal dan helaas de 280GB maar vergeten.

Mooi dat je met de gegeven informatie geholpen bent.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan