problemen, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
160
Al een poos heb ik problemen met mijn computer. hangt vaak vast, leegt de prullebak vanzelf, en is vaak traag.
Bij de foutmeldingen vond ik ook onderstaande fout.
Wie kan me vertellen wat dit inhoud, staat er namelijk nogal veel?

TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been copied to "C:\WINDOWS\Internet Logs\xDB42.tmp". File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been deleted

TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB".

Alvast bedankt
 
Gebruik je zonealarm?? want daar is die truevector van volgens mij
 
Het is inderdaad Zonealarm die dit veroorzaakt. Welke versie heb je geinstalleerd?
 
Volgens mij heb je de Freeware versie van Zonealarm.
Als dit zo is controleer welke versie je hebt. De laatse versie (download) is 5.0.590.043
Hier kan je hem downloaden:

http://download.zonelabs.com/bin/free/1012_zl/zlsSetup_50_590_043.exe

Verwijder de oude versie via Start > Configuratiescherm > Software. Sluit hierna je pc af en start weer op. Verwijder dan handmatig de resten en installeer de nieuwe versie. Succes.

PS: Sinds ik de nieuwe versie draai, krijg ik die melding niet meer!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een oudere versie van zone alarm, zal hem verwijderen en de nieuwe versie erop zetten.
Kan het wel dat dit mijn problemen veroorzaakt??

Frenneke
 
Computer die traag is, en vaak blijft hangen kan van alles zijn. Je hebt een HT-Log geplaats, en die is schoon. Dus moet je het ergens anders gaan zoeken. Installeer die nieuwe versie van Zonealarm en je bent alweer van een probleempje af.

Hier nog enkele tips om je systeem wat sneller te maken:

*Voer een Schijfopruiming uit (aan/uit vinken?).
*Verwijder inhoud Temporary Internet Files-map.
*Verwijder inhoud Prefetch-map.
*Geschiedenis wissen in 'Eigenschappen voor Internet'
*Cookies Verwijderen in 'Eigenschapen voor Internet'
*Verwijder onnodige progjes.
*Defragmenteren.


Tevens heb ik in je HT-Log gezien dat je veel O4 - Automatisch startende programma's hebt. Probeer deze te verminderen door in msconfig > Tabblad Opstarten, deze een voor een uit te vinken. Hoe meer programma's er op de achtergrond werken, hoe trager het systeem. Heb je nog vragen, stel ze gerust. Succes.
 
Hoi Lei,

Ik heb nu alles gedaan wat je schreef, nu ff afwachten.
Hopelijk gaat het een stuk beter.
Laat ik nog weten.

Bedankt en groetjes,

Frenneke :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan