Problemen herinstallatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burger King

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Goedendag,

Ik zit sinds vandaag met een probleem. Om mijn laptop op te schonen besloot ik van de week om windows opnieuw te installeren, omdat ik deze schijf al meerdere malen had gebruikt heb ik geen backup of herstelbestanden gemaakt, stom blijkt nu want tijdens het installeren viel mijn laptop ineens uit en nu zit ik vast.

Wanneer ik nu mijn laptop opstart en hij richting het installatiescherm komt zegt hij dat de instalatie werd onderbroken en dat de installatie verder gaat nadat hij opnieuw is opgestart. Echter blijft hij dit zeggen en doen. Wanneer ik de laptop via de dvd opstart dan komt hij op een gegeven moment met de melding: "the file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the comput ed checksum."

Verder heb ik geen idee hoe ik nu verder moet. Is het mogelijk om ergens het hele process opnieuw op te starten?

In die toestand als je op geen enkele manier nu verder kan, en ALS je eigen recovery niet bereiken kan in het Bios kan je kijken en AHCI kan je proberen omzetten naar IDE-mode zodat je op die manier ook tot jouwe geïntegreerde recovery modus eventueel en misschien komen kan, ........ en als je die wel hebt ?? :( ?

voor zekerheid kijk dit ook -->> http://acer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2631

Laatst bewerkt:
@ROYONIX:
Heeft TS een Acer dan ?
Dit filmpje is namelijk alleen van toepassing op Acer.

Groeten Marcel

@ROYONIX:
Heeft TS een Acer dan ?
Groeten Marcel

Ach dat weet ik helaas niet :( gebruikers soms zetten ze veel te weinig gegevens en je weet niet wat voor een tip je geven moet enz.. maar principe om tot recovery te komen ( ALS die bestaat ? ) is dezelfde toch ? :(

@ROYONIX:
Per merk is een recovery toch compleet anders.
Neem alleen de knop al om de recovery te starten, kan F10, F11, F12, Ins, Del, Esc zijn.

@TS:
Je kunt de installatie van Windows herstarten door bij het staren van de PC te zorgen dattie vanaf DVD opstart en wanneer er op je scherm staat Druk op een toets om vanaf DVD te starten op een knop te drukken.

kan in het Bios kan je kijken en AHCI kan je proberen omzetten naar IDE-mode
Bovenstaand is ook een optie.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Natuurlijk dat zo kan ook, maar kijk boven wat hij zei als hij vanaf DVD opstarten wil lukt hem dat niet en hij krijgt melding the file is possibly corrupt .... enz. ?? :( ?

Schijf beschadigd ??? ofzo ?

Laatst bewerkt:
Andere mogelijkheid is dat je DVD niet goed gelezen wordt door je DVD speler.
Krassen en vuil kunnen de oorzaak zijn.
Is het een originele DVD of zelf gebrand?
Als ie zelf gebrand is kun je nog proberen om hem nogmaals op lagere snelheid te branden.

Defecte geheugenmodule(s) kunnen ook de oorzaak zijn.
Probeer ze eens allemaal eruit te halen en er eentje terug te plaatsen, als dat niet werkt heb je misschien toevallig de defecte terug geplaatst.
Plaats dan een andere terug.

Groeten Marcel

Bedankt voor de reacties, ik heb inderdaad een acer maar heb geen recovery bestand beschikbaar dus dat is geen optie. Het is inderdaad een gebrande schijf, maar ben niet in staat die opnieuw te branden, ik heb nog wel een oude netbook zonder brander dus ik ga nu proberen windows opnieuw te herinstalleren via een usb stick, als het aan de dvd of de dvd lezer ligt dan moet hij dit bestand gewoon kunnen pakken via de usb. Als dat niet werkt ga ik eens kijken of ik defecte geheugenmodules heb.

Dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan