problemen importeren adressen in outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick1976

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
5
Hallo,

kan iemand mij helpen met het volgende? Voor outlook 2007 wil ik mijn contactpersonen updaten.

Ik heb de contactpersonen ge-exporteerd. ontdubbeld etc. Nu wil ik het weer terug importeren. Ik volg alle stappen volgens de microsoft helpdesk. (Aanpassen verwijzingen etc)

Ik kan het ook importeren, maar het probleem is dat wat in mijn document verschillende velden zijn (naam, telefoon, adres etc) bij de import allemaal in één veld wordt gezet (naam).

Is hier een truuk voor? Of heeft iemand een standaard sjabloon of excel format waar ik het in kan voeren?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Nee, in jou situatie is daar geen 'standaardsjabloon' voor.
Ik heb wel een redelijk standaard voor het hotmail >< outlook gebeuren, maar dat gaat bij jou niet op.
Je mag je gegevensbestand wel opsturen (zie link hieronder), dan krijg je hem als te importeren PST-bestand weer terug.
 
PSt

Hallo Teun,

ik zou het je graag toesturen, maar het is oa klantinfo. Dat vindt mijn baas niet fijn.

Kan ik het zelf makkelijk omzetten naar PST?

Groet

Rick
 
In welk programma heb je de gegevens bewerkt?
Ook al vindt jou baas dat niet fijn, dan nog is het op die manier wel snel gefixed en ik doe er niks mee hoor. Daarvoor heb ik te lang met dit soort gegevensconversie en -herstel voor bedrijven gewerkt.
 
Laatst bewerkt:
ff vragen

Hallo Teun,

dat moet ik dan eerst even vragen en hij is er niet.

Ik exporteer het bestand als csv. Doe dan de ontdubbeling etc en sla het dan weer als csv op. Overigens heb ik nog maar een deel gedaan.

kan dat, een csv of excel naar pst migreren? En hoe doe je dat?

Groet

Rick
 
Betekent dit dat je het bestand in Excel hebt bijgewerkt? Want dát was mijn vraag.
 
Ja, met excel gewerkt,

exporteren als csv,

tekst naar kolommen,

ontdubbelen en troep er uit,

en weer opslaan als csv

importeren wil ie wel, maar alles in één veld
 
Ja, maar 'iets' snap ik niet ...
Waarom export en import als CSV, terwijl je al weet dat je in Excel iets wilt doen.
Als je zowel exporteert náár een Excelbestand, dit bewerkt en als zodanig ook weer opslaat; en tenslotte het XLS-bestand ook weer importeert, heb je dat probleem niet (want dat zit hem in het scheidingsteken in CSV-bestanden: ofwel een komma, ofwel een punt-komma)
 
Opgelost!

Beste Teun,

het is gelukt.

Ik kreeg in eerste instantie een foutmelding bij het importeren van excel.

daarom ging ik over op csv.

Later toch nog eens de excel geprobeerd. Ik had een ding over het hoofd gezien, het bereik moet gedefinieerd worden. Daarna lukte het wel.

Bedankt voor het meedenken.

Groet

Rick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan