problemen in de bootsector

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismael

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
6
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb overal op het internet gezocht en bijna alles geprobeerd. Hieronder de probleem:

Ik heb 2 hdds in mn pc (xp). Nooit een probeem gehad totdat ik avira antivir download. Deze detecteert malware in de bootsector van mn pc. Deze heb ik gedelete als t goed is. Volgende dag heb ik bij het opstarten in problemen en kom ik niet verder bij de windows-teken. Er staat in t duits (duits antivirus) iets met bootsector en deze vraagt een Systemdiskette. Sindsdien heb ik het volgende geprobeerd:
in recovery mode mwt xpbootcd na r klikken fixmbr en ook fixboot. Daarna kreeg ik ntldr is missing.
volgende phrases ingevoerd:
copy d:\i386\ntldr c:\
copy d:\i386\ntdetect.com c:\

Ik wou hiermee de bootsector repareren. Daarna ging dit weg maar kreeg ik dit na opstarten:
invalid boot.ini file booting from c:\windows\

dit weer opgezocht en het volgende geprobeerd: bootcfg /rebuild
ik kreeg het volgende:
Error: failed to succesfully scan disks for windows installation. This error may be caused by a corrupt file system, which would prevent bootcfg from succesfully scanning. Use chkdsk to detect any disk errors.

Als ik em nu opstart krijg ik het volgende:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
<windows root>\system32\hal.dll Please reinstall a copy of the above file.

heb t geprobeerd te fixen met dit in recovery mode:
expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32
Ik kreeg dan steeds ACCES DENIED dus ik kan die hal bestand van mn bootcd niet erop zetten denk ik

mn enigste zorg is mn bestanden die in 1 vd harde schijven zit. Van mij part mag die pc stuk als k mn bestanden maar terug heb. By the way als k mn hdd controleer in recovery mode zie ik de naam van mn lege hdd (denk ik) ipv mn hdd met alle bestanden.

iemand een idee.... please leave a reply and help me out:(
 
Als je de melding MISSING HAL.DLL ontbreekt ziet, denk je dat het bestand HAL.DLL ontbreekt, maar dat is zelden zo.
Dit probleem kan (in de herstelconsole: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl) worden opgelost: herstel de opstartconfiguratie zoals deze is vastgelegd in de BOOT.INI met de volgende reeks commando’s:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik er iets op achteruit gegaan... trouwens fixboot in de recovery mode en fixmbr al geprobeerd miss in die volgorde van DORADO nog proberen.
Allereerst de hdd is een western digital 80 gb en daar stonden winxp en mijn bestanden op. De hdd draait gwn goed, word ook warm zoals normaal en is verder nooit gecrasht. De hdd word herkend in de bios. Dit heb ik nu geprobeerd: de kapotte hdd slave gemaakt en een andere goede hdd met xp master. Die hdd met problemen word niet herkend in deze computer. Wel in apparaatbeheer. Als ik doe alsof ik xp opnieuw erop wil installeren zie ik dat hij geen letter heeft en ongepartitioneerd is.
Verder is mijn enigste doel bij die bestanden te komen, de pc mag kapot van mij part. Ik zat te denken aan ubuntu erop proberen te installeren. Of partition magic of norton disk recovery ofso te installeren op die goede hdd om bij die kapotte te komen zonder te formateren door recovery programmas te gebruiken.

Ik ga datgene van dorado nog proberen... k laat je weten. Alvast bedankt voor je post en mogelijke oplossing.
 
trouwens vergeten te zeggen dat ik bootcfg /rebuild heb geprobeerd maar dat hij dan zegt acces denied
tenminste toen k dat had geprobeerd tijdje geleden.
 
Hoi,
download HirensBootCd start op van het cdstation en red daarmee je bestanden en repareer evt. je boot.ini of mbr.
 
Heey Mik Zjegger, dit heb ik niet geprobeerd omdat ik mn bestanden en pc al heb gered. Ik heb TestDisk gebruikt en toen de verloren partities teruggevonden.
Super bedankt voor jullie hulp en snelle reacties. Deze case kan ik met een gerust hart opgelosd verklaren. Allen super bedankt!
 
Mooi dat het gelukt is met TestDisk en succes verder! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan