problemen in het systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigurd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo,

Ik heb laatst mijn kapotte Nvidia GeForce 6600 GT moeten vervangen door een ATI HD Radeon 3650. Ik heb sindsdien echter wel erg veel problemen met mijn pc. De grootste zijn:

- Langzaam
- Lage FPS bij spellen (bij de 6600 GT was het hoger dan bij de ATI, terwijl de ATI beter zou moeten zijn)
- Ik heb geen geluid meer sinds ik de drivers van ATI opnieuw geïnstalleerd heb, omdat hij helemaal niet naar behoren werkte, naar mijn idee.

Nieuwe drivers installeren helpte niet en ik heb geen idee waar het aan ligt. Is de ATI soms slecht of is er iets mis met de drivers? Of kan hij niet goed samen met het, inmiddels wat verouderde, systeem?

Specificaties van mijn pc zijn:

768 MB DDR Ram Moederbord
Intel Celeron 2.53 MHz processor
80 GB harde schijf
Acer 17" monitor (weinig relevant waarschijnlijk.)

Kan iemand mij helpen?:(

Het probleem is dat mijn vader hem als 'verassing' erin had gestoken omdat mijn oude GeForce kapot was. Hij had dus niet de oude Nvidia drivers gedeïnstalleerd en zo de ATI erin gestoken en die drivers geïnstalleerd. Ik heb nu de Nvidia drivers wel verwijderd en ook de ATI verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het levert geen resultaat.

Ik vraag mij ook af of mijn voeding het wel aankan. Er staat op:

340 Watt Max en 0,8A Max.
het merk is een Enlight

is dit genoeg om mijn nieuwe kaart te draaien? waar kan ik dat vinden?

zou geen probleem zijn kaart verbruikt 30 watt als je niks extreems erin hebt zitten moet hij het wel goed doen. zit hij er wel goed in? niet erin geforceerd ofzo?

Nee hij zit er vrij goed in. Netjes in het slotje en vastgemaakt met schroefje. volgens mij is daar niks mis mee

Heb je de oude nog? Eerst drivers verwijderen de oude videokaart erin steken nieuwe drivers installeren. Nog steeds sloom? Dan ligt het aan iets anders. Is die weer snel nieuwe grafische kaart terug naar de winkel brengen als het mogelijk is. Dit zou ik doen, maar misschien heeft iemand anders nog adviezen?

Sorry lees nu dat hij kapot was :x misschien heb je nog een andere grafische kaart?

Laatst bewerkt:
Nee mijn oude was totaal doorgebrand omdat er teveel stof in het fannetje zat. Dus dat is ook geen optie. Misschien kan ik ergens anders een kaartje vandaan toveren en het daarmee proberen.

Ik zou de kaart uit de pc van mijn vader kunnen halen, maar ik denk niet dat hij het daar mee eens is. Het lijkt vooralsnog mijn enige oplossing om dingen uit te sluiten.

Waar zou het anders aan kunnen liggen? enig idee?

Laatst bewerkt:
Geen idee bij eenpc kan het aan zowat alles liggen :p.. Maar grootste kans dat het probleem bij je videokaart ligt.

Klopt. Zo'n vermoeden heb ik ook, omdat de problemen begonnen nadat die andere kapot ging. Ik zal maar eens kijken of ik hem eens kan omruilen met de videokaart van mijn vader. Hopen dat dat oplossingen brengt.

Bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan