Problemen in Wordpress site

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hallo allemaal!

Ik ben een tijdje geleden eens begonnen met een wordpress site opbouwen, beginnend programmeur, dus het valt allemaal niet mee. Met de nodige ondersteuning kom ik er vaak wel, maar nu loop ik helemaal vast.

De website is 2-talig, via http://www.creations-of-nature.com/ne en http://www.creations-of-nature.com/en

Er zitten rare fouten in beide pagina's.

Allereerst, op de /ne versie, wordt de pagina niet gecentreerd en blijft er een zoekvak staan onder de knop: met dank aan. Ik krijg deze niet weg, en de pagina ook niet weer gecentreerd. Terwijl dat onder pages wel het geval is... hoe los ik dit op? :confused:

Op de /en versie, hetzelfde probleem, ongeveer, maar hier enkel een zoekveld met resultaat wat ik niet weg krijg. En, ik heb een pagina home aangemaakt, maar nu geeft hij in het menu 2x home aan... hoe krijg ik het voor elkaar om enkel de aangemaakte home-pagina in het menu te laten verschijnen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze problemen, dan kan ik weer een heel stuk verder.

Groeten Henri

Laatst bewerkt:
Beide links werken niet, althans hier doen ze het niet :)

Domain name is not currently registered. Available for you now!

Heb je ze lokaal draaien ofzo?

Vreemd, heel vreemd. Hij werkte idd 1 dag niet, maar als ik hem nu open hier op de universiteit, doet hij het wel. Klopt dit bij jullie ook en zouden jullie misschien nu hulp kunnen bieden?

Alvast bedankt,

Henri

Als ik er een whois querie erop los laat, dan krijg ik dit als resultaat terug: "Domain name is not currently registered. Available for you now!". Oftewel je domein is *nog* niet actief, of er is iets anders aan de hand .. Je link zoals in de eerste post van je doet het dus ook niet ..

Suc6! ;)

Het wordt hier met de minuut vreemder. Als ik hem gewoon in mijn adresbalk intyp, dan werkt het wel. Helemaal wanneer ik via de hoofdindex (http://www.creations-of-nature.com/) binnen kom. Als ik echter de link klik hier, krijg ik wel een foutmelding. Het is alsof een doorverwijzing wordt geblokkeerd. Ik zal hier eens achteraan gaan, want dit is zo raar! :shocked:

In de openingspost staat creation, terwijl het creations moet zijn.

Scherp! Wat een ongelofelijke domme fout van mij! *slaat zichzelf voor zijn hoofd*. Fixed nu! Iemand die me nu wel kan helpen :D?

Hoi Henri,
Op de NL-pagina kan je het rechthoekige donkere kadertje weg krijgen met de css:
Code:
#primary {
   display: none;
   }
Het Welkom en de vlinder komen in het midden als je de rechter-marge uit de #content haalt:
Code:
#content {
   margin: 0 0 0 -20px;
   }
Volgens het "Attention"-verhaal in het stylesheet moet je:
  1. naar het "2010 Weaver admin panel" gaan,
  2. daar op de "Advanced Options tab" klikken,
  3. dan kan je in de "<HEAD> section" komen,
  4. en daar kan je deze style-regels toevoegen.
Als dat er uit ziet als een html-document met een <html><head>...</head><body>...</body></html> structuur, zal er de <style>-tag omheen moeten komen, en het geheel aan het eind van de </head> moeten staan:
HTML:
...
<style type="text/css">
#primary {
   display: none;
   }
#content {
   }
</style>

</head>
<body>
... enz.
Daarmee worden dan de in het stylesheet staande css-regels overruled. Dit al dan ook gebeuren op alle andere pagina's, neem ik aan.

=====
Als EN-pagina zie ik momenteel een Engelse "Page-not-Found" pagina, waarop het me wel handig lijkt om een zoekveldje te hebben.

Voor het kwijtraken van de dubbele Home-link in het menu kan ik je niet helpen, dat zal een forummer met Wordpress-ervaring hopelijk kunnen vertellen.
  • Komt u maar, Wordpressers! :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt om het zoekvak weg te krijgen in de NL versie, maar waar ik ook zoek of de -20px weghaal, hij wordt niet gecentreerd :(. De enigste code waar die -20px staat is deze:

HTML:
#content {	/* IMPORTANT! need this to make the content bg color work right */
	padding-left: 45px; padding-right: 15px;  margin: 0 280px 0 -20px; width: 670px;

Als ik die aanpas, verschuift de inhoud van de pagina slechts een klein stukje naar het midden, maar wordt niet volledig gecentreerd.

Over de EN versie: Page not found komt omdat Wordpress opent met de verkeerde home-pagina. Hij zou die andere moeten pakken, die dus dubbel in het menu staat. Bovendien moet op die pagina de reactiemogelijkheid nog weg... en ook dat krijg ik niet voor elkaar.

Zijn er hier ook een aantal Wordpressers? :thumb:

Hoi Henri,
De enige code waar die -20px staat is deze: ...
Ja, dat klopt, maar ik bedoelde niet dat je die -20px moest wijzigen maar de 280px die in dezelfde regel staat:
Code:
margin: 0 280px 0 -20px;
moet worden:
Code:
Dat is een rechter-margin, die gebruikt wordt om er een kolommetje van zo'n 280px neer te zetten (en daarom de content naar links verplaatst), maar dat heb je niet nodig.
Zonder die 280px die er van af wordt gesnoept zou de content wel in het midden moeten komen te staan.

=====
Zijn er hier ook een aantal Wordpressers?
Die zijn er zeker op het forum, maar als ze hier niet reageren, zitten ze waarschijnlijk op een kluitje bij het forum-onderdeel "CMS", waar doorgaans de vragen over Wordpress, Joomla, enz. staan.

Je zou kunnen wachten of er hier nog wat komt, of vragen aan een moderator of die deze vraag naar de CMS-afdeling wil verhuizen, waar je waarschijnlijk wat meer kans hebt.
  • De mods kan je bereiken door op het knopje "Meld Misbruik" (links onder) te klikken, en dan het reactieformuliertje in te vullen. Want "Meld Misbruik" ziet er wel zwaar uit, maar betekent hier ook gewoon "Meld Moderator"! :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Aangepast, maar geen effect. Dat is pas vreemd :rolleyes:. Snap nu wel wat je bedoelde, thanks voor de extra uitleg, had je even verkeerd begrepen, sorry ;)

Als deze fout eruit is zal ik wel even de Mods vragen of ze dit topic willen verplaatsen :D

Groeten Henri

Ik krijg de fout er nog niet uit.... heel vreemd? Weet jij misschien nog iets CSShunter? :(

Edit: De fout in de Engelse pagina waarin 2x Home werd getoond is gevonden, deze optie is te vinden onder instellingen, lezen --> een statische pagina laten zien, daar kun je een eigen pagina als index instellen.

Laatst bewerkt:
Heb (nog) geen melding van je gezien, maar heb de topic verplaatst naar de sectie die CSShunter voorstelde.:)

Hoi henri2500,
Ad 1.
Ik zie in het stylesheet nog steeds:
Code:
#content {  /* IMPORTANT! need this to make the content bg color work right */
    padding-left: 45px; padding-right: 15px;  margin: 0 280px 0 -20px; width: 670px;
}
Zie je kans om daarvan te maken:
Code:
#content {  /* IMPORTANT! need this to make the content bg color work right */
    padding-left: 45px; padding-right: 15px;  margin: 0 [B][COLOR="red"]0[/COLOR][/B] 0 -20px; width: [B][COLOR="red"]auto[/COLOR][/B];
}
Dus niet alleen de margin bijstellen, maar ook de breedte op automatisch zetten. Helpt dat?

csshunter! Ik ben je superdankbaar, dat was inderdaad de oplossing thanks so much! ;)

Nu nog de engelse reageeroptie weg.. en ik ben weer tevree en deze vraag kan op opgelost, wie helpt me hiermee?

csshunter, misschien kun je me hier ook mee helpen. Ik vroeg me vannacht af hoe ik mijn menu mooier kan centreren, momenteel gaat dat via een percentage, maar denk dat dat veel netter kan waardoor hij altijd exact in het midden komt?

De code die ik nu gebruik:

HTML:
#access .menu-header, #access2 .menu-header,
div.menu {
        font-size: 13px;
        margin-left: 12px;
        width: 800px;
        position: relative;
       left: 12%;
}

Greetz Henri

Status