Problemen installatie SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Encoded

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Momenteel probeer ik SP2 te installeren op m'n pc.
Ik heb windows XP.

Het probleem is alleen... dat ik hier al drie dagen mee bezig ben.
Ik kan zien dat hij wel voortgang boekt, maar slechts 1 downloadstreepje per zoveel uur.
Vandaag laat ik hem nog een dag aanstaan (hij heeft nog ongeveer 10 % te gaan), maar voor hetzelfde geld is hij dan nog steeds niet klaar.

Vraag 1) Is het schadelijk voor mijn pc om hem zo lang aan te laten staan?
Ik zet hem niet op standby, omdat ik dan vrees dat de functies ook uitgeschakeld worden, en hij dan helemaal niet meer installeert.
Vraag 2) Het is toch echt abnormaal dat hij er zo lang over doet? Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!

Momenteel probeer ik SP2 te installeren op m'n pc.
Ik heb windows XP.

Het probleem is alleen... dat ik hier al drie dagen mee bezig ben.
Ik kan zien dat hij wel voortgang boekt, maar slechts 1 downloadstreepje per zoveel uur.
Vandaag laat ik hem nog een dag aanstaan (hij heeft nog ongeveer 10 % te gaan), maar voor hetzelfde geld is hij dan nog steeds niet klaar.

Vraag 1) Is het schadelijk voor mijn pc om hem zo lang aan te laten staan?
Ik zet hem niet op standby, omdat ik dan vrees dat de functies ook uitgeschakeld worden, en hij dan helemaal niet meer installeert.
Vraag 2) Het is toch echt abnormaal dat hij er zo lang over doet? Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt!

dat is zeker niet normaal probeer het opnieuw

Nou, het punt is dat dit al de tweede keer is dat ik het doe.

De eerste keer dat hij bleef vasthaken, heb ik het proces gestopt. Ik kon hem niet gewoon afsluiten, dus heb ik de computer toen herstart... Als ik hem via windows afsluitte, stond er dat hij nog eerst moest installeren. Dus goed, ik start hem opnieuw op, doe systeemherstel, en probeer het er weer op te zetten.

In de afgelopen zeven uur is hij 1 streepje vooruitgekomen :s

Is die nu bezig met installeren of met downloaden?
Is wat wazig omdat je schrijft:SP2 te installeren + 1 downloadstreepje per zoveel uur..

Punt is dat als je em gedownload hebt en het staat op je pc dan doe het eens in veilige modus installeren..

Nou, het punt is dat dit al de tweede keer is dat ik het doe.

De eerste keer dat hij bleef vasthaken, heb ik het proces gestopt. Ik kon hem niet gewoon afsluiten, dus heb ik de computer toen herstart... Als ik hem via windows afsluitte, stond er dat hij nog eerst moest installeren. Dus goed, ik start hem opnieuw op, doe systeemherstel, en probeer het er weer op te zetten.

In de afgelopen zeven uur is hij 1 streepje vooruitgekomen :s

wat is je download snelheid want dat heeft ook nog met downloaden temaken

en als hij aan het installeren was en dat duurt zolang dan kan je hdd aan sterven liggen

Excuus... Hij is wel aan het installeren. Ik bedoel installatiestreepje :p

Ik heb een foto'tje toegevoegd, om te laten zien wat ik bedoel. Dat roze (donkere) stickertje daar is een post-it die ik heb geplakt om te kijken hoeveel vorderingen hij maakt. Het is dus heel frustrerend, want hij is BIJNA klaar, maar elk streepje duurt ontzettend lang. Ik ben bang dat als ik hem nu afsluit dat ik dan helemaal opnieuw moet beginnen. Maar aan de andere kant, weet ik niet of dit misschien zelfs slecht is voor m'n systeem omdat er iets mis is. Geen idee waarom hij zo lang duurt, bij m'n oude pc ging de installatie gewoon heel soepeltjes :(

Bijlagen

• fotoSP2.jpeg
    fotoSP2.jpeg
    54,5 KB · Weergaven: 28
ALs die al zo lang aanstaat zou ik wachten..
Kijk eens of er andere programma's aktief zijn en sluit die af mss dat dat helpt..

Is die nu bezig met installeren of met downloaden?
Is wat wazig omdat je schrijft:SP2 te installeren + 1 downloadstreepje per zoveel uur..

Punt is dat als je em gedownload hebt en het staat op je pc dan doe het eens in veilige modus installeren..

Hoe doe ik dat? Ik heb hem nu via automatische updates gedownload, verder nog niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan