Problemen LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belthazor

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hey,

ik heb een laptop, toshiba 480 CDT, het is een oudje en wat langzaam, maar hij doet het nog prima.
Ik heb laatst xp erop gezet en dit functioneerd goed. Ik heb er een netwerk kaart inzitten.
De Xircom creditcard ethernet 10/100 + modem 56.

Ik heb een switch gehaald zodat de gewone PC en de laptop het internet op kunnen.
Ik krijg het bij de laptop alleen niet voor elkaar. Zelfs bij netwerklocaties staat de kaart er niet bij. ik heb van alles uitgeprobeerd en hij is 1 x te voorschijn gekomen en gaf de melding dat hij aan het wachten was op een IP adres.
Nu staat hij er niet meer tussen en windows blijft zeggen dat hij correct functioneerd.

Ik heb ook de kabel direct op de laptop aangesloten, indien de kabel een crossed betrof of juist niet. Bij beide kabels gebeurd er nix.

Ik blijf het raar vinden dat de kaart bij netwerk opties en locaties niet weergegeven wordt.

Weet iemand misschien welk probleem ik tegenaan loop en misschien een oplossing?

Alvast bedankt

----Ik blijf het raar vinden dat de kaart bij netwerk opties en locaties niet weergegeven wordt.-----

Vermoedelijk is je kaart niet goed geinstalleerd, download eens nieuwe drivers hiervoor en installeer hem dan eens opnieuw.

De drivers zijn er idd niet voor de xp versie, dat had ik al gezien. Echter voordat ik xp erop gooide stond er W98 op. Bij deze had ik dezelfde problemen.
Wel had ik de nieuwste driver geinstalleerd voor W98 maar het heeft niet mogen baten.
Vandaar dat ik xp had geinstalleerd.

Dus is misschien de laatste optie om een andere kaart aan te schaffen of is er nog iets anders mogelijk?
Misschien de laptop verbinden met de PC en via de PC het net op????

Wanneer de laptop een usb aansluiting heeft, zou ik gewoon lekker simpel een draadloze usb adapter kopen. Kost niet veel en werkt prima!

Ik ben een leek op sommige gebieden dus ik zou niet weten hoe ik internet op de laptop zou kunnne krijgen.
Dus gewoon de lap met de PC verbinden en dan via de PC met delap het net op??

Hoe zou ik dit dan moeten instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan