Problemen met 2e harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter with1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Ik heb regelmatig problemen met mijn 2e harde schijf (D-schijf)die ik gebruik voor videobewerking (120 Gb). Van tijd tot tijd is hij niet meer te vinden, staat er een rood vraagteken in de link op mijn bureaublad. Een tijd geleden had ik dat ook, toen kon ik de schijf echter wel achterhalen in systeembeheer, maar kon hem alleen maar openen door hem eerst te formatteren. Heb ik toen maar gedaan, maar de film die ik aan het bewerken was was dus wel gewist en ik kon weer opnieuw beginnen.
Nu ben ik vorige week weer aan het videobewerken geweest, en nu ik vandaag weer verder wilde, kan ik mijn videoschijf weer niet openen. Systeembeheer geeft aan dat er helemaal geen D-schijf is.
Ik word er helemaal gestoord van, dit schiet niet op.
Wat doe ik toch fout?

Probeer eens op de homepage van je HD een tool te vinden om je HD ff uit te testen.

Het zou ook aan je moederbord kunnen liggen misschien moet je nieuwe drivers van je chipset downloaden.
Of misschien een bios update.

De groeten,
Mark

Oei dat gaat me boven mijn pet allemaal.
Wat heb ik nu gedaan: de software van Pinnacle Studio 8 eraf gehaald. Toen gaf hij in Schijfbeheer weer aan dat er een schijf inzat van 120 Gb maar nog niet toegewezen. Toen heb ik een partitie gemaakt en daarna is de schijf gaan formatteren. Ik ga de film weer opnieuw maken dus, veel werk, maar het is te doen.

Heeft iemand ervaring met Pinnacle? Is dat soms de boosdoener?
Ik ga hem weer opnieuw installeren, ben benieuwd of de problemen weer terug komen.
Nog bedankt voor de vorige reacties.

Met je software heb ik geen ervaring maar weet wel dat een corrupte HD serieuze probs kan opleveren.
Probeer toch maar eens naar een testtooltje te zoeken op de homepage van de fabrikant.

Ik druk hier op daar ik ongeveer eens zelfde probleem heb gehad en deze bleek inderdaad niet ok.
Was nog steeds garantie en heb een nieuwe gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan