Problemen met aanleggen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

quintenvanrooijen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
1
Hallo,

Ik woon in een studentenhuis en we hebben al een tijd problemen met het internet dat we krijgen van UPC. We hebben een pakket met een theoretische snelheid van 150 mbit/s. Ik heb geprobeerd het zelf op te lossen, maar het wordt maar niet beter en UPC kan/wil ook niet helpen, dus daarom roep ik hier nu hulp van wat experts in ;).

Ons huis bevindt zich op de 1e, 2e en 3e verdieping. Het modem van UPC hangt op de 1e verdieping, aangezien de hoofdaansluiting daar binnenkomt. Deze zendt een draadloos netwerk uit, die ik voor het gemak netwerk A noem.

We hebben vervolgens een kabel getrokken naar de 2e verdieping, waar een splitter staat (DLink DGS 1008D). Vanaf daar loopt er een kabel naar boven toe naar een Apple Airport Express, die draadloos netwerk B uitzendt.

Nu hadden we in sommige kamers problemen met de ontvangst van netwerk A én B, dus hebben wij een tweede Apple Airport Express gekocht en deze op de tweede verdieping neergezet. Deze Airport hebben wij aangesloten op netwerk B, als versterker dus.

Echter klagen sommige jongens nu dat het internet substantieel trager is geworden in huis, en speedtests onderbouwen dat resultaat. De ontvangst is in principe goed, maar als er gebrowst/gedownload wordt duurt dat voor sommigen veel langer dan eerst, ook op momenten dat anderen geen gebruik maken van het internet.

Onze vraag is nu wat we moeten doen, en hoe we dat moeten doen. Ik heb zelf een kleine kennis mbt draadloze netwerken en de rest heeft er helemaal niets van begrepen. Is het mogelijk dat deze onlangs geïnstalleerde Airport 'stoort' op netwerk A en B?

Het belangrijkste is dat ik dit probleem moet gaan oplossen voor de rest ;). Ik wil hierbij het liefst gebruik maken van de apparatuur die we al in huis hebben, zodat ik geen extra aankopen hoef te doen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om netwerk A en B samen te voegen, en zo ja, hoe doe ik dat? Of is er een andere oplossing die met deze apparatuur (het modem van UPC op de eerste verdieping en 2 Apple Airports Express, vrij verplaatsbaar) zodat iedereen goed internet heeft op zijn kamer?

Ik hoor graag van jullie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan