Problemen met accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

concours21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Het kan inderdaad het knopje zijn.....ik heb m`n laptop even uitgeleend waarna het probleem ontstaan is.
Mischien heeft dat persoon ergens aan gezeten.

Ik heb alleen geen knopje kunnen vinden.....ook niet in de handleiding!

Als het slijtage van de accu was zou dat ook niet van de ene dag op de andere zijn en hij is 100% geladen.....wordt ook herkend door de komputer dus zijn het ook de kontaktpunten niet!

Een knopje zou een plausibel iets zijn.....als er een knopje was!!! :o

Jongens, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn laptop. Compaq Evo 600C. Accu 100% geladen, alles wordt herkend, maar zodra de voeding eraf gehaald wordt, Paf, alles uit.
Ik snap er geen barst van. Is er softwarematig iets in te stellen, of uit te schakelen??

Laatst bewerkt:
Je vraag uit een ander topic gevist, probeer voortaan je eigen topics te starten en niet jouw vragen in een andermans topic te zetten, dat is voor niemand duidelijk.

Na 2 jaar ge@$%@#$vecht met Compaq, gaven ze toe wat ik al dacht en wat voor mijn gevoel voor velen merken ook geld.

De batterij wordt voorzien van spanning bij netspanning, dit ciruitje wat deze spanning voorziet is voorzien van een stukje firmware wat de situatie vd batterij in de gaten houdt. Als de batterijspanning te laag is zal de firmware dit doorgeven aan het besturings systeem en zo dus jouw waarschuwen. Mocht het voorkomen dat de spanning echt te laag is dan zal de laptop uit gaan. Maar,,,,, nadat de batterij spanning te laag is of geweest in een rap tempo, onthoud deze firmware dat en zal dus, ook bij goede accu, toch nog aangeven of zelfs er voor zorgen dat de pc uit gaat als de batterij ook maar even gebruikt is. Je kunt het zien als een geheugen effect.Bij Compaq zeiden ze dat na het vervangen of vernieuwen vd firmware, het probleem over zou zijn, ja bij mij voor korte duur maar wat ik wil zeggen is, geef het merk de fabrikant eens een belletje of mailtje en leg ze het uit.
Ze zouden een oplossing moeten kunnen bieden voor je.

Zelf kun je er weinig aan doen als dit het geval zou zijn.

Mss moet je ergens iets in je bios instellen? Ik hoorde ook hier op helpmij van een knopje die op sommige laptops onderaan zit, mss is dit bij jou ook zo.

Liever niet als je daar nog geen kaas van gegeten hebt, dit probleem zit echt niet in je bios hoor, die heeft niet zoveel met je batterij te maken, dat is echt een appart circuitje. Pas op in je bios, er kan ook wat fout gaan waardoor de laptop mischien alleen maar slechter gaan werken.

grtjs jjw

Hallo

Volgens mij .....

Alle symptomen van een defekte batterij hoor .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan