Problemen met Acobat Reader en/of mijn computer windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter hawk1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hawk1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hallo,
Nadat mijn zoontje voor mijn computer heeft gezeten en iets heeft gedownload of iets heeft bekeken is er een probleem ontstaan.
Al mijn snelkoppelingen op het bureaublad waren veranderd in PDF ook de programma's onderin de taakbalk.
Bij het openen van bijv. mailprogramma, word etc. etc. probeert de computer dit via acrobat reader te doen.
Pas toen ik de acrobat reader had verwijderd was alles weer normaal.
Ik dacht aan een virus, maar Norton 360 detecteerde alleen wat tracking cookies. ( deze zijn verwijderd)
Heb vervolgens de door mijn zoon gedownloade programma's verwijderd via het config scherm.
Indien ik acrobat opnieuw installeer begint alles weer opnieuw.
Nu maar weer verwijderd.

Wie weet raad ?
Bij voorbaat dank.

Gr. Louis

Hallo RogerS,

Bedankt voor uw reactie.
Heb net uw link bekeken, maar kom hier niet verder mee.
Als ik bijvoorbeeld nu in mijn documenten map een word file aanklik kan ik deze openen met word (standaard) of kiezen uit bijvoorbeeld kladblok of andere programma's.
Ik kan er dan ook voor kiezen om dit voortaan altijd te gebruiken.
Als ik nu echter Acrobat opnieuw installeer heb ik deze mogelijkheid niet omdat alles door acrobat wil worden geopend. ( alles is in PDF veranderd)

Heeft u of een ander nog een andere suggestie ?

Dat snap ik dus niet. Zou toch opgelost moeten worden met rechtermuisklik en dan "openen met".

Probleem opgelost !!!

Je zult het niet geloven maar alles doet het weer naar behoren !!
Heb net Acrobat Reader opnieuw gedownload en geïnstalleerd en er veranderde niets meer.
Gisteren had Norton 360 wel een virus verwijderd "Pennybeew.exe bevatte een Suspicious Cloud 9"
Weet niet of dit toeval is maar alles werkt nu wel weer goed !
Bedankt voor het meedenken !! :thumb:

Fijn dat het probleem al weer is opgelost! Alleen denk ik dat het makkelijker opgelost kon worden
via Win7/8 is er een programma dat "Standaardprogrammas" (default programs) heet en daar kan je elke extensie
toewijzen aan een programma, dat is wel zo makkelijk! En aangezien ik ook nog jong ben en vroeger op de PC van mijn vader
van alles aan het downloaden was denk ik niet dat uw zoon er heel veel aan heeft kunnen doen.
Een tip is misschien om verschillende accounts aan te maken en dan een standard account voor uw zoon? Dan moet u het wachtwoord
invullen als uw zoon iets wil veranderen!
mvg BigWindow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan