problemen met aero

Status
Niet open voor verdere reacties.

roefel

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,
Mijn aero in windows 7 werkt niet meer. Het heeft daarvoor wel gewerkt maar nu niet meer.
Als ik de probleemoplossing van aero doe dan zegt die dat 'beheer van bureaubladvensters is uitgeschakeld'.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Hoi, in taakbeheer wordt beheer van bureaubladvensters gestart als dwm.exe, locatie C:\Windows\System32.
In configuratiescherm/systeembeheer/Services zie je de volgende service:

Desktop Window Manager Session Manager < deze zegt:
Hiermee worden opstart- en onderhoudsservices voor Beheer van bureaubladvensters geboden

In het register kan ik door te kijken zien dat die services dmw.exe opstart:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\UxSms]
"DisplayName"="@%SystemRoot%\\system32\\dwm.exe,-2000"

Check als eerste in de services dus of de service Desktop Window Manager Session Manager (UxSms) gestart is.
dus dwm.exe wordt gestart via een host van deze service.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het antwoord!
Bij services staat Desktop Window Manager Session Manager op 'gestart' en opstarttype 'automatisch'.

En zie je dwm.exe in Taakbeheer in tabblad processen ook gestart?
Klik rechts op een leeg stukje taakbalk en klik op Taakbeheer.

Dan kan je gaan kijken naar de prestatie instellingen.
Configuratiescherm/systeem/Geavanceerde instellingen
Tabblad Geavanceerd > Knop Instellingen onder Prestaties.

Als ik Aero peak heb uitgeschakeld heb ik nog steeds een doorzichtige taakbalk en vensters.
In deze instellingen heb ik wel Doorzichtig glas inschakelen aangevinkt.

Ik zie net dat ik op mijn pc in windows 7 premium meer instellingen staan dan in mijn laptop met dezelfde besturing.
Geef even aan wat je in de prestatie eigenschappen ziet.

Laatst bewerkt:
Levert dit alles niks op open dan in windows help en ondersteuning en typ in het zoekvenster Aero peak.
Daar kan je in windows 7 de probleemoplosser voor Aero openen.

Ja, dat heb ik gedaan en dan komt er uit dat 'beheer van bureaubladvensters is uitgeschakeld'.

Aha, dus in de services staat het op automatisch gestart, maar volgens windows is het uitgeschakeld, maar wel zie je in de processen dat DWM.exe is gestart.
Is je computer verder vrij van infecties?

Zit je niet in een thuis of bedrijfsnetwerk schakel dan de volgende services uit:
Remote Desktop Services
Remote Registry
Remote Desktop Configuration
Remote Access Connection Manager
Remote Access Auto Connection Manager
Computer Browser
Server
HomeGroupListener
HomeGroupProvider
Bij computers die niet deel uitmaken van een netwerk zit stel ik deze in op Uitgeschakeld. Je kan gewoon internetten.
Deze services worden niet gebruikt als je niet in een thuis of bedrijfsnetwerk zit en zijn overbodig voor thuisgebruikers die alleen internetten en de computer gebruiken om bestanden te bewerken.

Als we dan toch bezig zijn met services, als je een antivirusprogramma van derden installeert moet je de service Windows Defender na het installeren van een antivirusprogramma uitschakelen, zo ook met windows firewall, die kan je uitschakelen als je een firewall van derden geinstalleerd hebt.
Mocht je beveiligingssoftware van derden gaan verwijderen, kan je die 2 weer inschakelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder heeft mijn computer geen infecties, toch niet dat ik weet.
En ik zit wel in een thuis netwerk dus dan mag ik die services niet uitschakelen?

Ik kwam trouwens iets tegen in help en ondersteuning van windoos...
Waarom worden sommige visuele elementen automatisch uitgeschakeld?
Dit staat er:
Als er een bericht wordt weergegeven waarin wordt gemeld dat bepaalde elementen, zoals de transparantie van vensterkaders, zijn uitgeschakeld of dat het thema in het basisthema is gewijzigd, kan dat een van de volgende oorzaken hebben:

Het programma dat u uitvoert, is niet compatibel met Aero-thema's. Als dat het geval is, worden sommige visuele elementen automatisch uitgeschakeld. Wanneer het programma niet langer wordt uitgevoerd, worden de visuele elementen die waren uitgeschakeld, opnieuw automatisch ingeschakeld.

De accu van uw laptop is mogelijk bijna leeg. Windows schakelt de Aero-thema's of transparantie van vensterkaders uit om stroom te besparen.

De hardwareconfiguratie van de computer of de beeldschermresolutie is gewijzigd. Als u de beeldschermresolutie, uw videokaart of de instellingen van het beeldscherm hebt gewijzigd, voldoet de computer mogelijk niet meer aan de minimumvereisten voor Aero-thema's.

Uw computer beschikt niet over voldoende geheugen om alle programma's uit te voeren die u hebt geopend en tevens een Aero-thema uit te voeren. Als Windows uw thema automatisch heeft gewijzigd in een basisthema en u het opnieuw wilt wijzigen in een Aero -thema, sluit u een aantal vensters om geheugen vrij te maken en volgt u de onderstaande stappen.

Een Aero-thema gebruiken
Als de probleemoplosser het probleem niet kan verhelpen, kunt u proberen het thema opnieuw in een Aero-thema te wijzigen.

Klik hier om Persoonlijke instellingen te openen.

Klik onder Aero-thema's op een thema om dat toe te passen op het bureaublad.
Kies eens een ander thema, Of heb je dat al geprobeerd?

Verder heeft mijn computer geen infecties, toch niet dat ik weet.
En ik zit wel in een thuis netwerk dus dan mag ik die services niet uitschakelen?
Die services waar je remote bij ziet staan is voor beheerders om computers op afstand te beheren, de services waar je in de tekst home ziet staan voor het thuisnetwerk, de server en de computerbrowser maken het mogelijk dat andere netwerk gebruikers in je gedeelde mappen kunnen kijken en andersom.
Dus laat dat maar zoals het is ingesteld.

Remote registry zou ik zeker op uitgeschakeld instellen, niemand hoeft jou register op afstand te bewerken toch?
Remote Desktop Services is hulp op afstand, lees de beschrijving, hulp op afstand gebruik je niet?
dan kan deze op uitgeschakeld, lees in de beschrijving hoe je in systeem/Tabblad Externe verbindingen Hulp op afstand uit kan vinken, wanneer je hulp op afstand zou willen kan je dit weer inschakelen.
Moet er iemand op afstand jou bureaublad beheren?
Remote Desktop Configuration kan dan uit, als dat niet nodig is, op uitgeschakeld instellen ipv op handmatig.

Laat de rest maar gewoon zoals het is, let wel op welke beveiligingssoftware je hebt geinstalleerd en of je windows defender en firewall uit kan schakelen.

Ok, ik las net dat het kan gebeuren dat een ander programma aeropeak kan uitschakelen.
Welke programma's starten processen en/of services op?
Als je weet welk programma het conflict zou veroorzaken, weet je ook hoe je dat op kan lossen.
Ga als eerste kijken in configuratiescherm/systeembeheer/systeemconfiguratie > tabblad opstarten, daar kan je zien wat programma's zoal opstarten.
Verander nog niks, maar als je daar wat info over kan geven kunnen we misschien uitzoeken welke het is.

Ik heb nu remote registery, remote desktop services en remote desktop configuration uitgeschakeld.
Bij het tabblad opstarten staat dat volgende programma's opstarten:
RAID Event Monitor
QuickSet
Synaptics Pointing Device Driver
IDT PC Audio
Akamai NetSession Client
Default Manager
EEventManager Application
AVG Internet Security
lxdimon.exe
lxdaimon
Apple Push
Catalyst Control Center
Besturingssysteem Microsoft Windows
Dell Dock
Microsoft Office OneNote

@Erik777,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je, indien je nog informatie wilt bijvoegen na je laatste bericht en er heeft nog niemand gereageerd dan kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.

Dat zijn er aardig wat, dus deze zijn allemaal aangevinkt?
Je ziet onder het kopje Opdracht de locatie en het bestand wat wordt gestart door systeemconfiguratie > tabblad opstarten.
Op die manier kan je bladeren naar die locaties en bekijken bij welk programma een opstartitem hoort.
Dit lijkt even wat werk, maar als je dat eenmaal weet is dat een eenmalige actie die je uit kan voeren.

Op die manier kom je er namelijk achter welke programma's er processen starten, en of deze wel altijd als windows start opgestart moeten worden.
Zoals je bijvoorbeeld software niet gebruikt, en toch een proces gestart wordt.
Door de werking van het bestand die je in Opdracht ziet te leren kennen, kan je zelf bepalen wanneer het bestand opstart, bijvoorbeeld als je een programma gaat gebruiken.

Bij de meeste programma's worden die bestanden ook gewoon gestart als je het programma zelf start, alleen het proces blijft in taakbeheer actief als je stopt het programma te gebruiken.

Uiteraard is het wel zaak voor je een proces daar uitvinkt om te weten of het geen gevaar kan, zoals er ook regels in voor kunnen komen die bepaalde onderdelen van antivirussoftware laadt, als je dat weet is het geen probleem, je weet dan of je veilig iets kan uitschakelen ja of nee.

@Erik777,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je, indien je nog informatie wilt bijvoegen na je laatste bericht en er heeft nog niemand gereageerd dan kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.

Ok, doe ik.

Bij mij werkt de windows experience index vernieuwen altijd :thumb:

Helemaal te wauw, maar vertel er wat meer over....

Laatst bewerkt:
Bij mij werkt de windows experience index vernieuwen altijd :thumb:
Heb ik geprobeerd maar bij mij lukt het blijkbaar niet.

Dat zijn er aardig wat, dus deze zijn allemaal aangevinkt?
Je ziet onder het kopje Opdracht de locatie en het bestand wat wordt gestart door systeemconfiguratie > tabblad opstarten.
Op die manier kan je bladeren naar die locaties en bekijken bij welk programma een opstartitem hoort.
Dit lijkt even wat werk, maar als je dat eenmaal weet is dat een eenmalige actie die je uit kan voeren.

Op die manier kom je er namelijk achter welke programma's er processen starten, en of deze wel altijd als windows start opgestart moeten worden.
Zoals je bijvoorbeeld software niet gebruikt, en toch een proces gestart wordt.
Door de werking van het bestand die je in Opdracht ziet te leren kennen, kan je zelf bepalen wanneer het bestand opstart, bijvoorbeeld als je een programma gaat gebruiken.

Bij de meeste programma's worden die bestanden ook gewoon gestart als je het programma zelf start, alleen het proces blijft in taakbeheer actief als je stopt het programma te gebruiken.

Uiteraard is het wel zaak voor je een proces daar uitvinkt om te weten of het geen gevaar kan, zoals er ook regels in voor kunnen komen die bepaalde onderdelen van antivirussoftware laadt, als je dat weet is het geen probleem, je weet dan of je veilig iets kan uitschakelen ja of nee.

Dit snap ik precies niet goed wat ik dan moet doen.
Ben maar een leek.. :p

Ok, in systeemconfiguratie (genaamd msconfig) zie je dus deze lijst:
RAID Event Monitor
QuickSet
Synaptics Pointing Device Driver
IDT PC Audio
Akamai NetSession Client
Default Manager
EEventManager Application
AVG Internet Security
lxdimon.exe
lxdaimon
Apple Push
Catalyst Control Center
Dell Dock
Microsoft Office OneNote

In msconfig zie je in tabblad Opstarten daarachter meer informatie.
Hier toon je de namen onder het kopje:
Items voor opstarten
Daarachter zie je na het volgende scheidingslijntje Fabrikant.
Daarachter zie je Opdracht
Als je op de scheidingslijntjes klikt en je linkerknop ingedrukt houdt kan je de velden vergroten en verkleinen, helaas het scherm van msconfig zelf kan niet groter gemaakt worden.

AVG Internet Security
Dit is je antivirussoftware.

Catalyst control centre kan je uitschakelen, het zijn extra opties voor instellingen betreft je videokaart, maar zijn geen drivers.

Microsoft Office OneNote
is onderdeel van microsoft office, en kan je rustig uitschakelen.

Apple push is me onbekend, maar zal vast met updates van apple software te maken kunnen hebben, nu moet ik eerst even wat eten, straks kijken we ff verder...

___

Ok, nu ben ik aangeland bij de naam Dell Dock en dit is wat ik er over lees:
http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/kcs/document?docid=266478&doclang=nl

Deze toepassing heeft wel met je bureaublad te maken, installeerde je die zelf of heb je een Dell waar dat al op geinstalleerd was toen je de computer voor het eerst ging gebruiken?

Als je me wil vertellen wat je onder opdracht ziet in msconfig achter dell dock kan ik eens googlen op dat proces...

___

Lees dit eens door
http://www.werockyourweb.com/forums/what-is-akamai-netsession-client-netsession-win-exe

Kan je achterhalen waar deze voor dient? ook van deze de opdrachtregel hier neerzetten, ik lees onder andere dit:
I don't like akamai netsession client, it installed without permission and when I checked it's properties it claims it was installed on a day my computer was offline.
Dus waarschijnlijk kan deze ook uit, maar geef me eerst de opdrachtregel van Akamai NetSession Client.

http://www.file.net/process/lxdiamon.exe.html hier zie ik dat lxdiamon anders is gespelt dan jij spelde.
Is het in je systeem lsdaimon kan het een infectie zijn, wordt het gespelt als diamon is hoort het bij lexmark software, ws een printer.

Ik gebruik zelf geen lexmark dus raad je daarover nog niks aan.
Dat kan ik wel als ik de opdrachtregel ken en weet welke software er bij hoort.
Aangezien bij HP printers het uitschakelen van 1 HP proces er voor kan zorgen dat de HP het nooit meer doet, is het bij Canon zo dat je rustig de processen die canon automatisch opstart bij het opstarten uit kan vinken en de software zelf op kan starten, zo verschilt dat dus per printer.

Default Manager, ook bij deze de opdrachtregel even hier neer zetten.
http://www.thewindowsclub.com/microsoft-default-manager-in-windows-7-faq

Deze is de browserkeuze die je krijgt als je windows voor het eerst gaat gebruiken, is die nog aangevinkt? als het goed is doet die niet veel meer als je je browserkeuze hebt gemaakt, je ziet dan bij opdrachtregel:
"C:\Windows\System32\Browserchoise.exe" die kan uit, maar zal het probleem niet zijn.

IDT PC Audio voor HP computers/laptops:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&softwareitem=ob-65609-1

Laat die maar aan, deze tonen een pictogram bij de klok, wanneer je in msconfig deze uit zou schakelen zou je gewoon geluid moeten hebben, je kan dat proberen en het geluid testen, is er geen geluid kan je die weer aanvinken, deze zal het probleem ook niet zijn.

Synaptics Pointing Device Driver zal je muis zijn, als aanwijsapparaat, de extra software voor je muis wordt daarmee geladen. ook deze zal het probleem niet zijn.

QuickSet las ik is een onderdeel van dell computers en geven toegang tot energiebeheer diagnostiek en instellingen, niet te verwarren met windows energiebeheer kan je daarmee energie instellingen instellen, of deze altijd gestart moet zijn, je kan het proberen zonder, maar ik verwacht niet dat deze het probleem is.

RAID Event Monitor
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c01894152

Deze is van HP, nu ik dus in jou opstartmenu processen van zowel HP computers als Dell computers zie, vraag ik je even welk merk jij hebt.

Tot nu toe heb ik de indruk dat de grootste kans is dat Dell Dock aero uitschakelt, maar jij kan dat het beste testen.

PS:
Mocht je in systeembeheer (msconfig) iets uitschakelen en zie je later deze regel in tabblad opstarten dubbel en is deze weer aangevinkt kan je in de software die bij het startende proces hoort zoeken in de instellingen en er daar een regel als:
"Starten als windows start" uit vinken, dat is per software verschillend.

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor de uitgebreide informatie en hulp!
Die Dell Dock heb ik niet zelf geïnstalleerd denk ik. Bij opdracht staat C:\PROGRA~1\Dell\DellDock.exe

Bij Akamai NetSession Client staat bij opdracht C:\Users\Ilse\AppData\Local\Akamai\netsession_win.exe

Het is inderdaad diamon, dat was een schrijffout en hoort bij lexmark printer maar deze printer gebruik ik niet omdat deze niet werkt op mijn laptop.

Default Manager: "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Search Enhancement Pack\Default Manager\DefMgr.exe" -resume

Bij Besturingssysteem Microsoft Windows: "Cmd.exe /c start "AMD Accelerated Video Transcoding device initialization" /min "C:\Program Files (x86)\AMD AVT\bin\kdbsync.exe" aml

Ik heb een Dell laptop dus wel raar dat er ook dingen van HP staan :)
Ik zal het eens proberen zonder die Dell Dock.

Ja, probeer het eens, je kan via programma's en onderdelen in het configuratiescherm dan de software die van lexmark is wel uninstallen als je die printer toch niet kan gebruiken.
netsession_win.exe is in de meeste gevallen een proces wat hoort bij Akamai NetSession Interface die de download snelheid van de video streams die je krijgt van websites die Akamai technologie ondersteunen verbetert.
Of je daar wat aan hebt weet ik niet, zelf gebruik ik dat niet dus geen ervaring mee.
Wel kan je de programma's die geinstalleerd zijn terug zien in programma's en onderdelen in het configuratiescherm, daar kan je ze verwijderen, dus zie je daar ook wat er is geinstalleerd.
Zie je iets waar de naam Akamai bij staat? want ik weet niet of je dat nodig hebt, ik weet niks van website die dat ondersteunen.
Dus daar kan je misschien nog wat info over zoeken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Akamai_Technologies
inderdaad wat apart wel met HP en DELL programma's op 1 PC, ik denk namelijk dat je computer een DELL is omdat ik een energiebeheerprogramma van DELL geinstalleerd zag staan, en deze vast niet op andere computers anders als DELL kunnen werken...

Ik wacht nu even af wat je bevinding is zonder Dell Dock opgestart.

Ook bizar, ik las net dit:
Lewin was killed aboard American Airlines Flight 11, which crashed in the September 11 attacks of 2001.
Lewin was degene die akamai ontwikkelde.

Akamai NetSession Interface, a download manager used to reduce download time and increase quality However, this software is not just a download manager, delivering content from the Internet to the user's computer, but it is also a peer-to-peer server, delivering content cached on the user's computer to other users' computers.

Als ik dit zo lees kan je wel zonder Akamai NetSession Interface.
Dell Inc. is een Amerikaanse computerfabrikant
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dell
Hewlett-Packard (algemeen bekend als HP) is een van de grootste Amerikaanse technologiebedrijven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hewlett-Packard

Misschien dat sommige amerikaanse merkcomputers Akamai NetSession Interface op hun systemen installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb opgestard zonder Dell Dock maar dit heeft niet geholpen..

En wel gek, tussen programma's en onderdelen in het configuratiescherm staat niets over lexmark. Hoe kan ik dit dan verwijderen?

Dat kan omdat software die bij printers horen niet als bestand of programma dezelfde naam dragen.
Kijk eens in Start\Alle programma's of je daar koppelingen ziet van lexmark programma's.

Wat je kan doen in msconfig is 1 voor 1 behalve die van AVG antivirus uitvinken om te kijken of 1 van de opstart items het veroorzaakt.
als de computer opstart met op AVG na alles uit kan je eventueel in Persoonlijke instellingen thema wijzigen eens van thema wisselen zonder aero en dan die weer terug instellen op een aero thema.
Je zal wat minder icoontjes zien bij de klok, Maar als alles op AVG na uit is gevinkt en het is dan nog zo, weet je dat het daar niet aan ligt en kan je die zoektoch in msconfig staken.

Dus belangrijk:
AVG Internet Security NIET uitvinken.

PS
Bij Besturingssysteem Microsoft Windows: "Cmd.exe /c start "AMD Accelerated Video Transcoding device initialization" /min "C:\Program Files (x86)\AMD AVT\bin\kdbsync.exe" aml
Deze kan je ook wel aanlaten, als je videokaart een AMD processor heeft
Dus laat deze ook maar aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan