problemen met afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodfellow

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Normaal was het zo dat als ik een afbeelding wilde versturen (xp) ik de vraag kreeg of ik de afbeelding wilde verkleinen of dat de originele grootte moest worden verstuurd.
De afbeeldingen worden dan altijd via outlook express verstuurd.
Nu krijg ik die vraag niet meer met als geolg dat ik alleen grote bestanden kan versturen. Ik weet natuurlijk dat er progs zijn die de afbeeldingen kunnen verkleinen, maar hoe krijg ik die windows xp vraag weer terug ?
Iemand een idee ?

In de Verkenner ziet je waarschijnlijk de mappenlijst. Anders even op dat kruisje klikken op dat balkje waar de mappen onder staan. Klik op de knop Mappen in de werkbalk om de Bestands- en maptaken zichtbaar te maken. Klik op de optie Dit bestand per e-mail verzenden en volg de aanwijzingen op het scherm om de foto te verzenden. Je kunt ervoor kiezen de afbeelding te verkleinen of de originele grootte te handhaven. Het (eventueel verkleinde) digitale beeld wordt nu aan een leeg e-mailbericht in Outlook (Express) gekoppeld. Vul dit e-mailbericht aan en verstuur op de gebruikelijke wijze.

http://www.dedigitalerevolutie.nl/redirect.asp?pagina=tips/xpfoto.htm
Bovenstaande e-mail functie is ook op te roepen door in een map op een afbeelding te gaan staan. Op de rechter-muisknop te drukken en bij "Kopiëren naar" voor "E-mail ontvanger" te kiezen.

Bovenstaande is bekend bij me , maar dit is nu juist het probleem (zie vraag): ik krijg dus niet de mogelijkheid om te kiezen tussen verkleinen of de originele grootte behouden. Hij gaat direct naar outlook en ik kan niks doen dan de originele grootte versturen.
Ik heb systeemherstel geprobeerd maar dat werkt niet. Overigens heb ik het probleem op twee diverse systemen (lap en desktop) Kan het iets te maken hebben met office 2003 ? Niemand anders die hier last van heeft ?

Ik denk zelf ontdekt te hebben dat het toch te maken heeft met office 2003 / outlook 2003.
Je krijgt daar namelijk zelf de mogelijkheid om de afbeelding (de bijlage) te verkleinen. Vandaar dat ik de vraag niet meer eerder gesteld krijg wat ik wil doen.
Zijn er dus gebruikers van office 2003 , samen met outlook 2003 die bovenstaande herkennen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan