problemen met alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.

peroli

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
ik heb een oude hp pavilion t3250. Ik heb er windows 7 opgezet, maar dit werkte helaas niet. (te weinig werkgeheugen) Toen heb ik windows xp opnieuw geïnstalleerd maar ook dit lukte niet. Uiteindelijk heb ik windows xp geïnstalleerd op het H gedeelte (gedeelte van HP wat wel al leeg was). Dit lukte wel, maar er is nu geen geheugen meer vrij op H.
Ik wil de pc alleen gebruiken voor een navigatieprogramma met ais voor op een schip. Dit programma werkt nu prima, maar alleen kan de pc de ais niet vinden.
In aparaatbeheer mis ik de volgende drivers:
multimedia-audiocontroler
multimediacontroler
multimediavideocontroller
pci simple communication-controller
sm-bus controler
usb fast serial adapter
usb fest serial adapter

ik heb op deze pc geen internet en kan er via everest ook niet achter komen welk merk of nummer ik nu precies nodig heb.
Geluid en video werken dus maakt me niets uit, gaat me alleen om die ais aansluiting. welke driver moet ik dan gaan zoeken? De sm of usb of pci?
Ik heb al op de site van hp gezocht maar weet niet wat ik moet zoeken want deze namen kom ik bij de drivers niet tegen.

Ik heb daarnaast geprobeerd internet via wifi te krijgen, maar krijg de driver van de wifi usb niet geïnstalleerd omdat er geen ruimte meer op h is. In de installatieprocedure kan ik geen keuze maken om elders te installeren.
Komt dit omdat het bij windows geïnstalleerd moet worden (op de h dus) en zo ja, loop ik dan nietegen hetzelfde probleem met de drivers installeren aan?

Wie kan mij helpen?
Wat het balangrijkste is dat ik mijn navigatie kan gebruiken welke is aangesloten op usb en een stekker aan de achterkant

Is de partitie waarop je hebt geïnstalleerd niet te klein?

Ik heb inmiddels 2 drivers geïnstalleerd waardoor de pci controller ok is en ook de sm buscontroler weg zijn gevallen in apparaatbeheer. (ze werken dus nu wel)
Dankjewel hiervoor!

ik heb nu alleen nog de multimedia en de usb
ik krijg geen internet geïnstalleerd omdat dit wireles programma alleen op de h installeerd en daar geen ruimte is. kan dus nog steeds geen automatische drivers zoeken
ga er van uit dat de media dingen niets te maken hebben met het wel of niet kunnen vinden van de ais, maar dat dit door de usb aansluiting komt
Moet ik die ook bij hp zoeken?

Nogmaals je krijgt problemen bij installatie op een te kleine partitie.
Een partitie waarop je niet eens de drivers kan installeren voor je hardware is niet werkbaar!

Ik begrijp niet goed waarom je niet op de andere partitie kon installeren.
Is die partitie leeg?

beschik je over een Recovery van HP om terug te zetten?
Of heb je gebruik gemaakt van een officiële installatiedvd en tegen welk probleem liep je dan op dat je niet op de grootste partitie kon installeren.

Je had die partitie toch kunnen verwijderen en opnieuw aanmaken en vervolgens hierop installeren?

Laatst bewerkt:
ik had xp erop en ben overgegaan naar windows 7. Aangezien dit niet werkte op deze pc ben ik opnieuw xp gaan installeren. Normaal doet deze dat automatisch op de c schijf, maar ik kreeg steeds meldingen dat er bepaalde bestanden niet geïnstalleerd konden worden. Toen de installatie voltooid was deed de pc het dus ook niet, alleen zwart scherm. Toen heb ik xp opnieuw geïnstalleerd maar op de h schijf. Deze is eigenlijk gereserveerd voor HP, maar was leeg. Hier installeerde hij xp wel, maar ik heb daar maar 512mb geheugen op.
Als ik nu de wifi dongel wil installeren doet hij dit automatisch op H en aangezien daar geen ruimte vrij is breekt hij de download af. Ik heb in dat programma al meerdere keren geprobeerd de H naar de C om te wisselen, maar dat gaat echt nergens.

Voor het programma van de ais heb ik achter op de pc een usb aansluiting en een stekker aansluiting in gebruik. Wat ik denk is dat hij 1 van die 2 of beide niet ziet. Ik kan op Hp nergens drivers hiervoor vinden, tenminste niet onder de noemer usb driver of com driver.
Ik ben bang dat ik iets fouts download en daardoor nog verder van huis ben.

Heb inmiddels wel een map windows old op de pc gevondenm maar ook hier vind ik niets van usb drivers

Beschik je niet over de recovery van Hp, zodat je weer naar de kooptoestand terug kan?

Heb je alleen een installtiecd van XP, dan zou ik persoonlijk ( als alles op die partitie verwijderd mag worden) de partitie waarop je niet kom installeren verwijderen in schijfbeheer en nieuwe aanmaken.
Dan met XPcd opnieuw opstarten, de partitie waarop NU XP staat verwijderen en opnieuw aanmaken, maar opnieuw installeren op de grootste partitie.
Deze is als het goed is nu wel beschikbaar.

Laatst bewerkt:
nee, dat stond op dat h gedeelte maar na de installatie van windows 7 was het enkel nog een lege map

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de helpdesk van het betreffende programma (ais)
Blijkt dat het een bepaalde driver nodig had. Deze ook geïnstallerd en programma werkt!!!

Heel erg bedankt voor je hulp, tijd en meedenken, TOP!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan