Problemen met ATI Radeon 9250

Status
Niet open voor verdere reacties.

vision87

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hey gasten,

Ik heb al een tijdje deze pc met een ATI Radeon 9250 videokaart er in. Deze heeft altijd perfect gewerkt. Ik doe veel aan videobewerking (Adobe Premiere Elements) en daarvoor is deze wel geschikt (zo ondervind ik). Maar nu heb ik gister een nieuw flat screen aangesloten op mn pc. Eerst had ik een gewone 'beeldbuis' zegmaar. Maar nu ik deze nieuwe flatscreen heb aangesloten doet hij gek.
Eerst waren alle kleuren gewoon nog goed maar was hij heel langzaam (schokken met scrollen enz.) dus installeerde ik de software opnieuw. Maar het werd alleen maar erger. Ik kijk nu tegen 8-bit kleuren aan en als ik de installatie via apparaatbeheer verwijder en pc opnieuw opstart is het weer normaal beeld, maar wel in 800x600. Nou software weer geïnstalleerd en na het opnieuw opstarten heb ik weer 8-bit beeld en 800x600 :confused: Ik heb van alles geprobeerd maar weet gewoon niet meer wak moet doen. Help mij bitte :(

Groet Mark

Hey gasten,

Ik heb al een tijdje deze pc met een ATI Radeon 9250 videokaart er in. Deze heeft altijd perfect gewerkt. Ik doe veel aan videobewerking (Adobe Premiere Elements) en daarvoor is deze wel geschikt (zo ondervind ik). Maar nu heb ik gister een nieuw flat screen aangesloten op mn pc. Eerst had ik een gewone 'beeldbuis' zegmaar. Maar nu ik deze nieuwe flatscreen heb aangesloten doet hij gek.
Eerst waren alle kleuren gewoon nog goed maar was hij heel langzaam (schokken met scrollen enz.) dus installeerde ik de software opnieuw. Maar het werd alleen maar erger. Ik kijk nu tegen 8-bit kleuren aan en als ik de installatie via apparaatbeheer verwijder en pc opnieuw opstart is het weer normaal beeld, maar wel in 800x600. Nou software weer geïnstalleerd en na het opnieuw opstarten heb ik weer 8-bit beeld en 800x600 :confused: Ik heb van alles geprobeerd maar weet gewoon niet meer wak moet doen. Help mij bitte :(

Groet Mark

wel de nieuwste drivers of drivers van een oudere cd?

ik ga ff uit dat je xp hebt?

hier de nieuwste drivers
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeon-prer300-xp.html

Laatst bewerkt:
Ja ik heb inderdaad xp. En die link had ik ook zelf al gevonden en ik had inderdaad begrepen dat je de nieuwste software moet hebben. Maar dat werkte dus ook niet. Het probleem is dus sinds dat ik dat nieuwe scherm heb aangesloten (CTX S501A)....

Ja ik heb inderdaad xp. En die link had ik ook zelf al gevonden en ik had inderdaad begrepen dat je de nieuwste software moet hebben. Maar dat werkte dus ook niet. Het probleem is dus sinds dat ik dat nieuwe scherm heb aangesloten (CTX S501A)....

strange en je bent niet de enigste die een probleem heeft

zag ook al een topic van iemand met een 9200

maar die onderstuenen toch wel?
de vernieuwings freq op 60 hz staan?

hier drivers van je monitor

heb je die?
http://driverscollection.com/?H=S501A&By=CTX

Ja ik zag idd elders ook al dat er veel gezeik is met de Radeon. Maja...ja ik had die driver voor het beeldscherm nog niet maar ATI herkent em wel als zijnde CTX S501A. En ik heb zojuist de verversingssnelheid op 60 HZ gezet. Ik heb nu ook wel weer normale kleuren (ik had de software nogmaals verwijderd via apparaatbeheer en nu weer opnieuw geïnstalleerd) maar wel in 800x600. Nu kan ik dit ook weer wijzigen in 1024x768. Klinkt ok zou je zeggen. Maar schijn bedriegt. Ik heb dit vanmiddag ook gehad. Alles was weer helemaal goed dacht ik. Maar toen moest ik de pc een keer opnieuw opstarten en toen kwamdie weer terug op 8 bit en 800x600....en zo gaat het maar door :confused: ***** gedoe :evil:

waarmee je dus eigenlijk wil zeggen dat je stuurprogramma er niet in blijkft staan???

grrrr strange!!!
is nieuw voor mij

ehm ja...daar komt het eigenlijk op neer...want ook als hij dan opnieuw is opgestart en hij staat in dei 8-bits modus, is het ook niet meer mogelijk om em weer terug te zetten naar 16 of 32 bits of 1024x768. Dus dan moet ik em weer opnieuw installeren....het is hopeloos :p

ehm ja...daar komt het eigenlijk op neer...want ook als hij dan opnieuw is opgestart en hij staat in dei 8-bits modus, is het ook niet meer mogelijk om em weer terug te zetten naar 16 of 32 bits of 1024x768. Dus dan moet ik em weer opnieuw installeren....het is hopeloos :p

als jij drivers download in welke map komen die dan te staan?

en als je bij start -uitvoeren intypt:dxdiag

wat krijg je dan te staan bij beeldscherm?

als jij drivers download in welke map komen die dan te staan?

en als je bij start -uitvoeren intypt:dxdiag

wat krijg je dan te staan bij beeldscherm?

In C:\ATI (de nieuwe gedownloade)

wat er komt te staan bij diagx staat in bijlage...

Bijlagen

• diagx.JPG
    diagx.JPG
    24 KB · Weergaven: 24
ging me eigenlijk mom je overzichtje

heb je toevallig al gedaan wat lange pier had voor gesteld?

kaart eruit enzo en alles ff opnieuw doen?

ook drivers van je moederbord enzo?

ging me eigenlijk mom je overzichtje

heb je toevallig al gedaan wat lange pier had voor gesteld?

kaart eruit enzo en alles ff opnieuw doen?

ook drivers van je moederbord enzo?

Ja heb de kaart er al uitgeplukt en opnieuw ingestopt en de software alleen opnieuw geïnstalleerd. Dat was het eerste wak heb gedaan. Maar wat bedoelen jullie dan met opnieuw drivers vant moederbord installeren? En die andere dingen die hij noemde? Ik ben niet zo'n held....
En ik heb nog ff een print screen gemaakt van het overzicht van het systeem en het beeldscherm. Beter?

Bijlagen

• diagx_sys.JPG
    diagx_sys.JPG
    75,7 KB · Weergaven: 34
  • diagx_beeld.JPG
    diagx_beeld.JPG
    70,9 KB · Weergaven: 21
ok die dxdiag die klopt

maar als je de pc herstart en weer naar die dxdiag kijkt staat daar dan weer hetzelfde?

moederbord driver?
als goed is heb je een cd van je moederbord of anders te vinden op de site van je bord
daar staan drivers voor je bord en chipset op.

maar ff duidelijk nog:je kunt je scherm aanpassen maar wanneer je de pc weer herstart is dat weer weg??

ok die dxdiag die klopt

maar als je de pc herstart en weer naar die dxdiag kijkt staat daar dan weer hetzelfde?

moederbord driver?
als goed is heb je een cd van je moederbord of anders te vinden op de site van je bord
daar staan drivers voor je bord en chipset op.

maar ff duidelijk nog:je kunt je scherm aanpassen maar wanneer je de pc weer herstart is dat weer weg??

Yep, ik heb zojuist mn beeldscherm weer ff ingesteld op 1024x768 en dana opnieuw opgestart. En nu is het weer ******. 8 bit kleuren (of 4 bit zelfs! :shocked: ) en een resolutie van 800x600. Dat met het moederbord ga ik nog wel een keer proberen (moet ook nog wat andere dingetjes doen vanavond :p )
En ik heb weer ff de dxdiag bekeken. Ik heb ze allebei weer ff geprint. Ik weet niet welke je nou psies wilde hebben...

Bijlagen

• diagx_sys2.JPG
    diagx_sys2.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 22
  • diagx_beeld2.JPG
    diagx_beeld2.JPG
    74,9 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Drivers staan er allemaal op, maare, alleen geen monitor info file, daar heb je toch wel een cd bijgekregen?, nu weet windows niet wat die monitor aankan, en dan krijg je de default settings, voor een Plug and Play monitor.

Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn....dat win nu inderdaad niet weet wat hij aankan. Me broertje (hij weet er duidelijk meer vanaf dan ik) had het ook al over zoiets. Maar ik weet niet of er een cd bij de monitor zat en of we die nog hebben (hij was eerst van me pa) Of bedoel je wat anders? En ik had idd ergens gezien dat windows de monitor ziet als Plug and Play. Maar als jij die dingen leest die er allemaal gebeuren...zou je dan idd denken dat dat het is?

Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn....dat win nu inderdaad niet weet wat hij aankan. Me broertje (hij weet er duidelijk meer vanaf dan ik) had het ook al over zoiets. Maar ik weet niet of er een cd bij de monitor zat en of we die nog hebben (hij was eerst van me pa) Of bedoel je wat anders? En ik had idd ergens gezien dat windows de monitor ziet als Plug and Play. Maar als jij die dingen leest die er allemaal gebeuren...zou je dan idd denken dat dat het is?

ik had je al x link gegeven voor je monitor

http://driverscollection.com/?H=S501A&By=CTX

Ik zie trouwens een verschil bij die dxdiag. Als hij er gewoon goed uitziet en op 1024x768 kan enzo dan is de Direct3D-versnelling ingeschakeld. Issie zoals nu (4 bit kleuren, 800x600 enz) Dan staat er bij de Direct3D-versnelling 'niet beschikbaar'. Tevens staat er nu bij DDI-versie niks. Heeft dat er miss mee te maken? En er staat idd dattie een Plug and Play monitor heeft...

Bijlagen

• s105adriver.JPG
    s105adriver.JPG
    89,7 KB · Weergaven: 27
Ja stimmt. Die heb ik gedownload en uitgepakt, maar er staan dan 3 vage bestandjes in (zie bijlage) maar geen install programma ofzo? Miss snap ik het totaal niet hoor...maar drivers moeten tog ook geïnstalleerd worden op de een of andere manier?

ik zie het ja

heb jij een sis chipset op je moederbord?

nee zie het al je hebt" via'

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan