problemen met avg

Status
Niet open voor verdere reacties.

snuffie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Berichten
2
ik had een aantal antivirus programmas staan (avast, error cleaner, privacy prtdector,)

Avast vondt een trojan horse dat we niet konden verwijderen.

We hebben dan maar avast eraf gekieperd en avg (gratis versie) geinstalleerd.

Nu is het icoontje helemaal zwart in plaats van in vershillende kleuren.
Niettegenstaande automatische updates geactiveerd is, update hij niet vanzelf en als we het automatisch willen doen, dan weigert hij deze uit te voeren.

1/ wat moet ik doen om die updates te krijgen

2/ waar is mijn trojan horse naar toe ? Is die mee weg met avast ?

3/ wat doet avg met virussen die hij gevonden heeft ?:evil:
 
Dat is allemaal niet zo gek: Error Cleaner is zelf Spyware!!!
 
oke maar ik heb alles eraf gekieperd en vervangen door avg, waarom wilt avg niet updaten en heb je een antwoord op mijn andere vragen
:thumb:
 
1/ wat moet ik doen om die updates te krijgen

2/ waar is mijn trojan horse naar toe ? Is die mee weg met avast ?

3/ wat doet avg met virussen die hij gevonden heeft ?:evil:

Eerst even de algemene situatie: je bent geinfecteerd met error cleaner en misschien nog wel meer ellende. Error Cleaner is een van de meer hardnekkige spyware-programma's, en veroorzaakt dus allerlei ellende!

En om je vragen te beantwoorden:

1) Ik denk dat Error Cleaner en verwanten de oorzaak zijn van je problemen
2) Je trojan is met het verwijderen van Avast niet weg
3) AVG zet gevonden virussen of in quarantaine of verwijderd ze

Maar nu een oplossing voor je probleem:

Verwijder in ieder geval Error Cleaner (voor zover je dat zelf kunt tenminste)
Doe daarne een online scan, eerst maar eens bij Ewido

http://www.ewido.net/en/onlinescan/
 
begrijp ik het goed dat indien AVG een trojaans paard ontdekt, hij dit onschadelijk maakt door het of te verwijderen of in quarantaine (vault) te zetten ?

Of is dat paard niet onschadelijk gemaakt indien het in quarantaine staat ?:eek::cool:
 
Je gaat naar AVG anti virus(controle centrum) doet een full system scan en naderhand komen de virussen in de virus vault. daarna doe je dat ook met avg anti spyware
verwijder alle virussen/spyware dinge
klaar is kees

maar ik weet niet hoe het komt dat dat ding zwart grijs word, dat heb ik ook gehad maar heb het eraf gepleurd en heb norton anti virus gedownload en mcafee dat is ook een goede
en nog een kaspersky maar die kan niet samen werken met norton antivirus dus die heb ik neit gedaan

oja en als hij een trojaans paard of virus vind dan zet hij het in de quarantaine vault en geeft je een error dat er een virus/trojaans paard is gevonde nou dan ga je naar quarantaine vault en selecteer de bestanden die zijn geinfecteerd en druk op heal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan