Problemen met AVI bestanden branden met Nero Vision 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endeavor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

Ik werk met Window XP/ pc is een HP compaq pressario met ingebouwde brander.
Ik ben reeds al ruim een half jaar bezig om AVIbestand films te kunnen branden
die ik dan kan afspelen op mijn DVD-speler.
Deze speelt alleen DVD-Video,DVR-R, DVD+R,DVD-RW,DVD+RW,SVCD,MP3 en JPEG af. (Dus geen Divx !)
Ik heb nu reeds al enige tijd Nero 8 geinstalleerd en
tracht nog steeds mijn AVI film bestanden te kunnen branden met Nero Vision 5.
Ik houd mij netjes aan het basishandboek van Nero Vision 5.
Heb bij de optie More, de Video options gewoon op de standaard instellingen staan.
Zoals Video mode op: Pal
en Nero Smart Encoding op: Automatic.
De recording settings heb ik gewoon op standaard: Max staan ipv op 12x speed,
8 x speed of 4x speed.
Dus alles zou goed moeten gaan.
Het converteren gaat altijd goed, maar vaak krijg ik na het converteren dan bij het branden
de melding: Burning Proces failed en spuugt de brander de DVD-R schijf van 4,7 GB
van 120 min die ik gebruik dan uit.
Gisteren weer eens geprobeerd na de zoveelste poging, toen was het converteren
gelukt en het branden want het gaf Burning Proces Succesfull aan.
Maar toen ik de DVD in mijn DVDspeler deed, had ik wel goed beeld, maar helemaal geen geluid.
Ik weet in godsnaam niet wat ik fout doe, heb ook al wat instellingen bij
video Options gewijzigd in Enable of Disable en de brandsnelheden
aangepast, maar niks helpt.

Ik heb nu ook geprobeerd dan maar te branden in Nero Burning Rom en in Nero Vision Express,maar daar krijg ik standaard de melding: het volgende file (dus dat AVI bestand dat ik wil branden) komt niet voor in the video TS directory van een DVD video compilatie.
Dus in deze 2 programma's kan ik alleen maar Video-TS en Audio-TS bestanden
converteren en branden.

Als laatste optie heb ik het ook nog geprobeerd met het Converteren en branden
met DivX, maar dan wordt het AVI bestand een DivX bestand en die speelt mijn
DVD speler dus niet af.

Omdat al mijn films die ik op de pc heb AVI bestanden zijn, kan ik dus alleen maar branden in Nero Vision 5, maar het gelukt mij echt niet.

Ik vraag mij ook af hoe je een film van 140 minuten kunt branden.
De meeste films die ik heb zijn namellijk zo lang en passen niet
op een DVD-R schijf van 120 minuten 4.7 GB.
Mijn DVD brander kan alleen DVD-R schijven branden, dus een DVD-R Dual Layer
schijf van 240 minuten 8.5 GB is voor mij geen optie om te kunnen gebruiken.
DVD-RW's kan ik ook niet gebruiken met mijn brander.
In Nero Vision 5 bestaat er jammer genoeg geen mogelijkheid meer om te kunnen overburnen (bij de oudere versies kon je dit wel instellen).
Overburnen schijnt wel geloof ik in Nero Burning Rom te kunnen, maar dat programma
kan ik toch niet gebruiken ivm mijn AVI bestanden.
Ik hoop dat iemand enig advies voor mij heeft, want ik heb er ondertussen al zoveel
tijd in gestoken en mislukte gebrande schijfjes moeten weggooien dat ik er nu wel een beetje moedeloos van begin te worden.......
Alvast mijn hartelijke dank hiervoor.

Mvg
Endeavor

Welkom bij de Helpmij!

Laten we even een testje doen. Ik schrijf hieronder exact wat je met Nero moet doen en jij doet vervolgens precies wat daar staat, geen stap meer maar ook geen stap minder. Vooraf een vraagje, als jij de .avi afspeelt op je pc, heb je dan normaal geluid en normaal beeld? Zo ja, dan weten we nu dat je een goede .avi hebt (beeld en geluid).

Start Nero Vision Express (dus geen burning rom maar Vision Express)
- Klik op DVD maken,
- klik op DVD Video
- klik op video bestanden toevoegen
- surf in het verkennerschermpje dat je dan krijgt naar de .avi en selecteer deze
- klik rechts onder op 'volgernde'
- doe niets met de popupjes (da's voor later als je meer ervaren bent met branden, accepteer vooralsnog de standaardinstellingen en laat de popupjes voor wat ze zijn, klik door / klik ze weg
- in het laatste scherm klik je "schrijven naar map harde schijf" aan en in het schermpje dat verschijnt selecteer je een map op een schijf,
- tot slot kies je onderin rechts voor "schrijven".

Na enige tijd is je film geëncodeerd en staat in de map op de schijf die je selecteerde een Audio_TS en een Video_TS map.

Vervolgens sluit je Vision Exrpess en start je de main applicatie van Nero burning rom. Dus NIET Smart Express, maar de main applicatie van Nero.

- stop een lege schijf in de drive
- Kies links voor het maken van een DVD
- kies voor DVD Video
- kies voor nieuw
- surf naar de map waarin de mappen TS staan en zorg dat de TS'sen rechts in beeld komen
- selecteer beide mappe met de shift toets en sleep ze naar het linker deelvak en laat ze los onder in het witte deelvak onder "naam"
- kies tenslotte voor branden

Belangrijk!!!! -> mogelijk heb jij ooit per ongeluk je standaard settings van Nero ontregeld / goedbedoeld, maar niet gehinderd door al te veel kennis dáár instellingen opgegeven die nu steeds met Nero standaard mee opstarten, maar die niet goed zijn?

Verwijder en herinstalleer Nero burning rom voordat je bovenstaande handleiding volgt, want staat standaard een optie verkeerd, dan kun je 1001 handleidingen volgen, een goed gebrande DVD zul je dan nooit krijgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan