Problemen met basisfuncties door omvang db

Status
Niet open voor verdere reacties.

IzZa

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Berichten
11
Beste Forummers,

Op dit moment ben ik bezig om in een tabel van bijna een miljoen records de postcodenotatie te wijzigen zodat ik alleen de eerste vier tekens overhoud.

Dit doe ik met de volgende opdracht in een query: Left([POSTCODE];4) ,maar dit lukt niet hij laat maar 400 stuks zien als output.

Als ik in de tabel met zoeken en vervangen aan gang ga zegt hij constant ongeldig argument en doet niets.

Ook ondervond ik problemen met het uitvoeren van een toevoegquery van een tabel met 1,3 mln records aan een tabel met 5,9 mln records.

Zou de grenzen van Access hiermee zijn bereikt?
 
met dit soort hoeveelheden moet je inderdaad maar eens aan professionele databases gaan denken, lijkt me. Het zal ook wel afhangen van de hoeveelheid velden per record en de hoeveelheid verbanden tussen de records, maar bijna 6M records is sowieso nogal veel.

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1678183.php geeft in ieder geval geen maximum aantal records
 
met dit soort hoeveelheden moet je inderdaad maar eens aan professionele databases gaan denken, lijkt me. Het zal ook wel afhangen van de hoeveelheid velden per record en de hoeveelheid verbanden tussen de records, maar bijna 6M records is sowieso nogal veel.

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1678183.php geeft in ieder geval geen maximum aantal records

Maar ik blijf het vreemd vinden dat bij 750.000 records en ongeveer 50 velden per record ik bij postcode de functie Left niet uitvoerbaar krijg in Access 2000 of 2003.

Ik had eerder wel een link gevonden op de site van microsoft zelf dat aanduidde op de grenzen van Access ...

Bestand gaat al gauw rond de 2 GB zitten ...
 
Laatst bewerkt:
en als de tabel exporteert naar een verder lege database? Of kan dat niet ivm koppelingen? Dan weet je iig of het aan je bestand ligt of niet...
 
en als de tabel exporteert naar een verder lege database? Of kan dat niet ivm koppelingen? Dan weet je iig of het aan je bestand ligt of niet...

Ook bij het exporteren krijg ik de melding ongeldig argument :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan