problemen met BDE administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijnens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Hoi hoi,

Hallo,

ik heb een vista computer en wil nu een programma (eetwijzer uit het jaar 2002) installeren op mijn computer. Als ik dit programma opstart geef hij aan dat er een probleem is met de bde administator, echter geeft hij niet aan wat het probleem is en ook niet hoe ik het kan oplossen. Op een xp computer kan ik het wel installeren.

Als ik op de xp computer kijk zie ik de eetwijzer in de bde administrator staan, in de vista computer zie ik die niet staan (in de databes). Hoe kan ik deze toevoegen? Is dit mogelijk, zo ja hoe, zo nee, hoe zou ik dit kunnen oplossen?

ik hoor het graag

groetjes
Bas

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik heb het programma nodig voor mijn studie.

Ik hoor het graag
met vriendelijke groet,
Bas

Laatst bewerkt:
probeer het programma eens uit te voeren in de compatibiteitsmodus van xp met sp2...

oke ben een beetje een leek. Hoe ga ik het doen en wat is sp2?

in ider geval alvast bedankt voor je reactie

oh ja sorry, het is soms moeilijk in te schatten wat iemands kennis over een pc is hé ;)

sp2 is gewoon het service pack 2 voor windows xp.
Je kan bij de compatibiliteitsmodus namelijk ook kiezen voor te draaien onder xp met service pack 1.

Hoe je dit doet:

-rechterklik met je muis op het icoon van dat programma
-eigenschappen
-tabblad compatibiliteit
-vinkje van compatibiliteitsmodus aanvinken en normaalgezien staat het dan automatisch ingesteld om het uit te voeren met xp sp2

-druk op toepassen en op Ok
-rechterklik terug op het icoon en kies voor uitvoeren als administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan