problemen met beeldschermadapter na herinstallatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hallo Allemaal

Ik heb 2 dagen geleden mijn windows 7 opnieuw geïnstalleerd op een SSD harde schijf waarna ik mijn oude harde schijf er weer bijgezet heb. Die functioneert nu dus gewoon als extra schijf.

Ik moest vanuit windows weer behoorlijk wat updates installeren (200+) en moest ook alle drivers weer opnieuw installeren. Nu heb ik sinds al dat geupdate ineens problemen met mijn beeldschermadapter. Het beeld gaat regelmatig op zwart en schiet dan weer terug met de melding 'de beeldschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer en is hersteld'. Het gebeurt zelfs al bij het opstarten van een filmpje oid.

Ik had geen problemen met dit alles vlak na de installatie van de drivers, pas na al die windows updates is dit probleem begonnen. Ik heb ook nog geprobeerd me videokaart drivers een paar versies terug te zetten wat even leek te helpen, maar na verloop van tijd zit ik weer met hetzelfde probleem. Tussen die updates door had ik ook last met games die een paar seconden na het opstarten vastliepen.

Wat daarnaast raar is, is dat wanneer ik de prestatieindex laat opmaken dat ie aangeeft dat me grafische weergave voor spellen op een 2,0 is geclassificeerd (uit een max van 7,9) terwijl ik een AMD R9 290 met 4GB Vram heb .. lijkt me dus sterk.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Laatst bewerkt:
Download de driver bij de fabrikant van je videokaart en verwijder het stuurprogramma dat je via Windows Update hebt binnengehaald, installeer daarna het stuurprogramma v.d. fabrikant.
Zet het updaten van hardwaredrivers bij Windows Update uit!
Verander het updategedrag van Windows Update:
Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren.
Vink uit: Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates.

Laatst bewerkt:
Ik had de drivers van me AMD grafische kaart inderdaad via AMD gedownload, gewoon de laatste versie. Nu nogmaals geprobeerd met die windows update op de settings die je gaf (met deinstallatie en herinstallatie van de driver daarna), het probleem is er nog steeds. Het gebeurt zelfs gewoon bij het browsen van websites (het is tijdens het schrijven van dit bericht al weer 1x gebeurd). Beeld wordt zwart, paar seconden later weer terug naar normaal met diezelfde melding dat de beeldschermadapter niet reageert en hersteld is.

Andere suggesties? Ik heb overigens nog steeds de optie om te upgraden naar windows 10, zou dit mogelijk wat van die problemen verhelpen? Niet dat het perse aan windows ligt maar is het misschien een oplossing om het probleem te omzijlen? Aangezien dit alles begon bij herinstallatie van windows en de updates.

-edit- Lijkt momenteel verholpen door BIOS update? Ik heb echt geen flauw idee waarom dat een verschil zou uitmaken maar ik was zo ten einde raad dat ik alles wel bereid was te checken. Laat wel even weten of het verholpen blijft of dat ik straks weer last heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan