Problemen met beeldschermresolutie: HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Isheria

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Hallo,

ik heb een Asus laptop van de X53u Series. Vandaag startte ik mijn laptop op en ineens kreeg is een paar seconden zwart scherm, daarna was het weer terug maar mijn beeld was helemaal uitgerokken. Ik weet niet hoe ik dit weer normaal krijg, als ik mijn resolutie wil instellen kan ik kiezen tussen twee dingen: 1024x768 of 800x600, er zit geen aanbevolen resolutie tussen. Mijn adaptertype is Standaard-VGA grafische adapter. Voordat ik dit probleem had had ik volgens mij een andere adapter, maar ik ben niet zeker. Ik speel World of Warcraft, een online game die ik eerst zonder problemen kon spelen. Maar als ik het nu open komt er een kadertje te staan dat zegt 'Failed to find a suitable display device. Exiting program.'

Hier zijn een paar printscreens die jullie misschien kunnen helpen.

Bijlagen

• foto 5.png
    foto 5.png
    77,7 KB · Weergaven: 65
  • foto 6.jpg
    foto 6.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 59
  • foto 7.png
    foto 7.png
    64,7 KB · Weergaven: 69
  • foto 8.png
    foto 8.png
    68,4 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Je videochip drivers zijn op de een of andere manier corrupt geraakt.
Via de website van Asus kan je de originele drivers downloaden en daarna weer updaten.

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet echt een kenner van dit soort dingen, zou het mogelijk zijn om een linkje te plaatsen van de drivers die ik moet downloaden?

Naar deze link gaan en en kiezen bij OS: kiezen voor Windows 7 32-bits of Windows 7 64-bits (afhankelijk wat jij hebt).
Dan zul je (zo te zien) de laatste van de "Chipset" drivers moeten downloaden (kies als downloadmethode Global, dus niet Global (DLM) of P2P)
Gedownloade .ZIP bestand uitpakken via erop rechtsklikken in Windows en Alles uitpakken kiezen of via programma's zoals 7-zip
Normaal gesproken bestaat dan in de map waar je het hebt uitgepakt een SETUP.EXE bestand om de installatie te starten.

Tijs.

Naar deze link gaan en en kiezen bij OS: kiezen voor Windows 7 32-bits of Windows 7 64-bits (afhankelijk wat jij hebt).
Dan zul je (zo te zien) de laatste van de "Chipset" drivers moeten downloaden (kies als downloadmethode Global, dus niet Global (DLM) of P2P)
Gedownloade .ZIP bestand uitpakken via erop rechtsklikken in Windows en Alles uitpakken kiezen of via programma's zoals 7-zip
Normaal gesproken bestaat dan in de map waar je het hebt uitgepakt een SETUP.EXE bestand om de installatie te starten.

Tijs.

Als ik dit doe staat er 'Kan de hardware-ID van het INI-bestand niet lezen'

Dan lijkt het me dat je de bestanden niet succesvol hebt kunnen downloaden.

Maar er is een alternatief:
Je kunt proberen de driver te installeren via Apparaatbeheer -> rechtsklikken op Standaard VGA adapter en kiezen voor "Driver installeren". Geef aan dat je niet op Internet wilt zoeken, en dat je zelf wilt kiezen welke driver te installeren (dus niet automatisch).
Blader dan naar de submap Packages\Drivers\Display\W7_INF waar je de driver had uitgepakt.

Hopelijk werkt dit, heb dit niet kunnen testen.

Tijs.

En er is nog een alternatief (als mijn instructie van zojuist niet werkt):
Ga naar deze website van AMD/ATI en download en start het AMD Driver Autodetect programma.
Die zou (als het goed is) meteen moeten kunnen vinden welke grafische chip er in die laptop zit en die dan ook voor je kunnen downloaden (als je dat aangeeft).

Tijs.

Dan lijkt het me dat je de bestanden niet succesvol hebt kunnen downloaden.

Maar er is een alternatief:
Je kunt proberen de driver te installeren via Apparaatbeheer -> rechtsklikken op Standaard VGA adapter en kiezen voor "Driver installeren". Geef aan dat je niet op Internet wilt zoeken, en dat je zelf wilt kiezen welke driver te installeren (dus niet automatisch).
Blader dan naar de submap Packages\Drivers\Display\W7_INF waar je de driver had uitgepakt.

Hopelijk werkt dit, heb dit niet kunnen testen.

Tijs.

Toen ik dit probeerde stond er nergens 'driver installeren' maar 'installatie ongedaan maken', hier heb ik dan op geklikt omdat ik dacht dat ik dan wel op 'driver installeren' kon klikken maar zodra ik mijn laptop terug opstart begint het automatisch weer te installeren. En wat dat programma betreft, als ik het open stond er 'AMD Quick Stream is running, maar verder deed het niks, dus ik wachtte even. Nadat ik mijn pc terug opstartte en ik het wou openen stond er 'The license installed is not intended for this computer' :(

Dan het alternatief van 15:46 proberen (posting #7).

Tijs.

Dan het alternatief van 15:46 proberen (posting #7).

Tijs.

Dit zijn de twee programma's die ik heb van het downloaden van die website, welke van de twee is het en hoe werkt het?

Bijlagen

• foto 1.jpg
    foto 1.jpg
    63,4 KB · Weergaven: 55
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    68 KB · Weergaven: 54
Beide programma's lijken mij GEEN grafische drivers te zijn maar chipset drivers (of energiebeheer programma's voor je centrale processor (CPU)).
Werden er geen grafische drivers aangegeven via dat auto-detectie hulpmiddel?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alternatief, als er geen grafische drivers werden genoemd:Geef ons de volgende informatie:
In Apparaatbeheer, dubbelklik die grafische controller, ga naar tabblad Details, kies uit het pull-down menu voor "Hardware ID's"
Geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX aanduiding(en) die er dan getoond worden. Maak hierbij geen typefouten.

Tijs.

Beide programma's lijken mij GEEN grafische drivers te zijn maar chipset drivers (of energiebeheer programma's).
Werden er geen grafische drivers aangegeven via dat auto-detectie hulpmiddel?

Tijs.

Nee. Ik heb op de website die je mij hebt doorgestuurd geklikt op 'download' en toen kwam er een kader op waar ik op 'download now' kon klikken, dan komt er een groene lijn van de vooruitgang, als dit gedaan gedaan is komt er dit op te staan (zie foto 1). Daarna klik ik op 'Install' en komt er blauwe lijn van de vooruitgang. Als deze vol is krijg ik dit (zie foto 2). Ik selecteer Nederlands als taal en dan klik ik op 'Volgende' en vervolgens op 'installeren'. Dan kan ik kiezen tussen snel of aangepast, ik kies snel, dan 'volgende' en dan krijg ik dit (zie foto 3). Als alles gedaan is kan ik op 'Voltooien' klikken wat er zo uitziet (zie foto 4). Als ik dit doe klik ik op de map van AMD en krijg ik de twee programma's uit mijn vorige reactie.

Bijlagen

• foto 1.jpg
    foto 1.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 49
  • foto 2.jpg
    foto 2.jpg
    91 KB · Weergaven: 44
  • foto 3.jpg
    foto 3.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 53
  • foto 4.jpg
    foto 4.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 52
Ik zou uit jouw schermafdrukken van zojuist het idee hebben dat inderdaad een grafische driver geïnstalleerd is (ATI Catalyst driver). Wat zegt Apparaatbeheer nu?

Tijs.

alternatief, als er geen grafische drivers werden genoemd:geef ons de volgende informatie:
In apparaatbeheer, dubbelklik die grafische controller, ga naar tabblad details, kies uit het pull-down menu voor "hardware id's"
geef ons de pci\ven_xxxx&dev_xxxx&subsys_xxxx aanduiding(en) die er dan getoond worden. Maak hierbij geen typefouten.

Tijs.

pci\ven_1002&dev_9806&subsys_104c1043&rev_00

pci\ven_1002&dev_9806&subsys_104c1043

pci\ven_1002&dev_9806&cc_030000

pci\ven_1002&dev_9806&cc_0300

Zie mijn posting van 16:56: Ik heb het idee dat de grafische driver nu geïnstalleerd zou moeten zijn.

Tijs.

Ik zou uit jouw schermafdrukken van zojuist het idee hebben dat inderdaad een grafische driver geïnstalleerd is (ATI Catalyst driver). Wat zegt Apparaatbeheer nu?

Tijs.

ik zie geen verschil, alles is nog steeds hetzelfde.

?? Staat er nog steeds Standaard VGA driver bij Beeldschermadapters?

Indien ja, dan nog eens SETUP.EXE , INSTALL.EXE of zoiets starten in de map
C:\AMD\Support\12-6_vista_win7_64_dd_ccc_whql
om te zien of je daarmee de driver echt geïnstalleerd kunt krijgen.

tijs.

?? Staat er nog steeds Standaard VGA driver bij Beeldschermadapters?

Indien ja, dan nog eens SETUP.EXE , INSTALL.EXE of zoiets starten in de map
C:\AMD\Support\12-6_vista_win7_64_dd_ccc_whql
om te zien of je daarmee de driver echt geïnstalleerd kunt krijgen.

tijs.

dan krijg hetzelfde als wat ik voordien heb uitgelegt met mijn schermafdrukken. Ik denk dat ik best mijn laptop ergens binnenbreng. Maar toch enorm bedankt voor al je hulp, ik waardeer het echt! ;)

Je hebt (o.b.v. de identificatie-informatie die je gaf): AMD Radeon HD 6300 series Graphics
Je zou kunnen kijken of deze AMD-tool problemen vindt met de AMD driver die je zojuist geïnstalleerd hebt (en hopelijk een oplossing er ook bij doet).
Verdere tips heb ik niet, want je hebt de juiste drivers geprobeerd. Binnenbrengen dan inderdaad het beste, lijkt me.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan