Problemen met bekijken van beveiligde pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

b.vanbalkom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Hallo,

sinds het leegmaken van mijn cookies, kan ik niet meer op bepaalde veilige pagina's. Zo kan ik niet meer inloggen op mijn Girotel website, en ook andere veilige banksites lukken niet meer. Ook kan mijn MSN zichzelf niet meer inloggen. Dit gaat ook niet handmatig. Ik heb mijn viruskiller uit gezet en ik heb ook geen firewall. Dus daar kan het probleem niet liggen.
De postbank heb ik reeds gecontacteerd en die hebben mij het volgende stappenplan laten uitvoeren maar dat heeft niets uitgehaald. Hopelijk hebben jullie meer expertise in huis???

Stappenplan

Als oplossing voor problemen met Girotel Online/Internet bankieren kunt u het
volgende proberen:

Voor Internet Explorer onder Windows:

- U opent Internet Explorer
- U kiest bovenin de werkbalk 'Extra' (Tools)
- U kiest uit dit menu 'Internet Opties' (Internet Options)
- Op het tabblad 'Algemeen' (General) klikt u bij Tijdelijke internetbestanden
(Temporary Internet files) op 'Bestanden verwijderen' (Delete files)
- U plaatst een vinkje bij 'alle off line items verwijderen' (delete all offline
content) en klikt dan op 'Ok'
- U klikt op 'Instellingen' (Settings) en u zet de "stip" op 'Bij elk bezoek aan een
pagina' (Every visit to a page). Vervolgens klikt u op 'Ok'
- U gaat naar het tabblad 'Beveiliging' (Security). U klikt op het icoon 'Vertrouwde
websites' (Trusted sites) en op 'Websites' (Sites).
- Vervolgens voegt u de volgende regel toe: https://*.postbank.nl
Vervolgens klikt u op 'Toevoegen' (Add) en 'Ok'. Hierna
klikt u op 'standaardniveau' (default level). Vervolgens klikt u op 'Toepassen'
(Apply)
- U gaat naar het tabblad 'Geavanceerd' (Advanced). Onderin dit scherm klikt u op
'Standaardinstellingen herstellen' (Restore Defaults) ,vervolgens klikt u op 'Ok',
waarna u uw computer opnieuw opstart.

Wanneer u een nieuwe gebruiker bent van Girotel Online/Internet Bankieren, u heeft
uw computer opnieuw geïnstalleerd of u heeft een nieuwe computer aangeschaft, dan
adviseren wij u om uw besturingssyteem te updaten (bijvoorbeeld Windows Update).

Gebruikt u Windows XP dan maakt u gebruik van ActiveX. Bij de eerste keer inloggen
op Girotel Online/Internet Bankieren, krijgt u een PBGNX Control/CAX Control bestand
aangeboden. Dit dient u te accepteren. Dit bestand wordt gebruikt voor de
communicatie tussen uw en onze computer.

Voorwaarde hierbij is dat u bent aangelogd als 'Computerbeheerder' (Administrator)
op uw computer.
Indien u dit bestand niet krijgt aangeboden kunt onderstaande doen om het alsnog te
krijgen.

* U opent Internet Explorer. U kiest bovenin de werkbalk 'Extra' (Tools). U kiest
uit dit menu 'Internet Opties' (Internet Options) Vervolgens kiest u het tabblad
'Geavanceerd' (Advanced). Onderin dit scherm klikt u op 'Standaardinstellingen
herstellen' (Restore Defaults) vervolgens klikt u op 'Ok', waarna u uw computer
opnieuw opstart.

* Een tweede mogelijkheid is een nieuwe gebruiker aan te maken op uw computer.Daarna
logt u aan met de nieuwe gebruiker, en zo gaat u inloggen op Girotel Online/Internet
Bankieren. U krijgt dan het genoemde bestand aangeboden. Zodra u dit bestand heeft
geaccepteerd, kunt u weer inloggen met uw eigen account en het nieuwe account
verwijderen.

Mocht u daarna nog problemen ondervinden dan adviseren wij u contact op te nemen met een van de medewerkers van de Helpdesk Girotel.
Zij zijn graag bereid uw problemen op te lossen. De Helpdesk Girotel is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en
op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900-1958, keuze 1. :D :D

Lijkt mij niet alleen een probleem van cookies.

Een Firewall als Zone Alarm erbij te installeren zou wel verstandiger zijn.

Het lijkt mij verstandig DEZE pagina GOED door te lezen en de aanwijzingen daar op te volgen.

Plaats vervolgens een Hijack Log op DEZE plaats

Of je moet een systeem herstel uit voeren.

Thanx

***** dat ik hier niet zelf aan gedacht heb... Humpe bedankt.:thumb:

Geen dank maar succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan