Problemen met bezoeken https sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

john bruin

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
Beste mensen,
Het volgende probleem wil ik aan jullie voorleggen.
Sinds lange tijd kan ik geen beveiligde websites meer bezoeken.
Krijg steeds de melding dat pagina niet weergegeven kan worden.
Dit houdt dus ook in dat ik hotmail niet meer kan gebruiken en ook als voorbeeld een update voor girotel niet kan downloaden.
Ik heb alle instellingen al zo'n beetje nagelopen en uitgeprobeerd maar zonder succes tot nu toe.
Wie heeft dit probleem ook gehad misschien?
Ik heb internet explorer versie 6.0 draaiend onder windows 98.
Groetjes,
John

Welkom op helpmij.

WAt heb je allemaal al nagelopen. Dit lijkt toch echt op een verkeerd ingestelde beveiliging.

Beste Wim,
Ik heb de instellingen in geavanceerd nagelopen, beveiliging opties nagelopen, privacy instelling geschecked, enz, enz.
Dus als je tips hebt wat de correcte instellingen dan moeten zijn ik hoor het graag.
Ik krijg tot nu toe dit probleem niet opgelost.
john

Gooi al je internet bestanden en cookies eens weg (tabblad Algemeen). Stel je beveiliging in op standaard. Wat heb je staan bij Cookies (privacy). Heb je restricties aanstaan in het tabblad Inhoud?

en als het dan nog niet lukt.....

probeer dan eens een andere browser. Opera 7 is nu uit...ziet er flex uit.

Wim,
Als antwoord op jou mail kan ik je zeggen dat ik geen restricties aan heb staan.
Ik heb al vele instellingen nagelopen maar zonder succes.
Heb ook al andere browsers probeert maar zie zelfde probleem.
Heb internet explorer al verwijderd en opnieuw erop gezet maar zonder resultaat.
Zit al aardig wat jaartjes in de computerbranche maar dit probleem ben ik nog niet tegengekomen.
Blijf dan ook zoeken wat de oorzaak is.
Hoop alleen dat via dit forum nog wat tips binnenkomen.
John

Het klinkt misschien raar, maar check de systeemdatum eens...
Als die verkeerd staat kun je ook allerlei vage securityproblemen krijgen.
Aangezien je het hebt over https sites, zou ik het niet heel vreemd vinden...... :)

Sjunnie,
Systeemdatum is o.k. daar zit het probleem niet.
Was het maar zo eenvoudig.
John

Helaas heb ik geen oplossing voor je, maar wel hetzelfde probleem. Heb verder nergens aangezeten, qua instellingen. Ben ze nagelopen, heb de tips hier opgevolgd, zonder succes. Begin nu aan spyware/visussen te denken.

Starla,
Ben ook nog steeds op zoek naar de oplossing voor dit probleem.
Heb ook spyware check en virussen maar daar is ook niets uitgekomen.
Systeem was schoon geen problemen daarmee.
Heb ook al IE 6.0 opnieuw geinstalleerd en zelfs even
backward IE 5.5 geinstalleerd.
Heb ook alternatieve browsers geinstalleerd zoals mozilla, opera 7, en neoplanet.
Maar die geven helemaal geen pagina's weer.
Ik begin een beetje in de richting te zoeken of de certificaten nog geldig zijn.
Kijken of daar iets verlopen is.
Ik krijg op de site van microsoft trouwens ook bijzonder weinig reply op mijn vraag daar over dit probleem.
Het is schijnbaar toch behoorlijk complex.
Maar ik hoop dat mede internetters met tips blijven komen.
John

Als je een firewall hebt zet die dan eens even uit en probeer een van de sites die het niet doet eens.

Wat voor verbinding heb je? Na overstap op kabel had ik ook zulke (maar minder ernstige) problemen.

Kijk eens even in de taakbalk van IE onder Help > Info, wat daar voor codeersterkte staat?

Groetjes,

Pieter

Gaat u in Internet Explorer naar 'Tools' en dan naar 'Internet Options'. Klik vervolgens op 'Lan Settings' en zet een vinkje bij 'Use proxy server for your LAN'. Vul hier vervolgens als 'Proxy Address' in, wat je als adres meegekregen hebt van je ISP.

Soms wil dit wel eens lukken,

suc6

groetjes Harry.

Geacht Forum,
De antwoorden op de de verschillende tips zijn als volgt.
De verbinding maakt niet uit, zowel met 56k modem als met ADLS verbinding heb ik dit probleem.
De codeersterkte is 128-bits, maar dit is volgens mij standaard bij IE6.0
En helaas via de setting als proxy server werkt ook niet.
Blijf vooral jullie suggesties voorleggen in dit forum, hier moet uiteindelijk toch een oplossing voor zijn denk ik.
John

Als eerste dit eens proberen: in de taakbalk van IE > Extra > Internetopties > tabblad Beveiliging > Selecteer vertrouwde website > Standaardniveau > Zet die op Zeer laag. Helpt dat nog niet klik dan op Websites tik in het bovenste venster https:// en klik op Toevoegen.

Als het dan nog niet lukt kun je dan eens HijackThis downloaden. Uitleg en downloadlink: http://www.tomcoyote.org/hjt/
Unzip en Run het. Scan > Save log. Hernoem het opgeslagen .log naar .txt en kopieer de inhoud naar je volgende bericht.

Groetjes,

Pieter

Pieter,
De opties veranderen voor https sites heeft niet geholpen, en het toevoegen hiervan ook niet.
Het Hijack programmaatje ken ik niet, ik zal dit in ieder geval uitproberen en hier nog op terugkomen wat het resultaat is.
Groetjes,
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan