Problemen met booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker17

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hey ik heb vandaag mijn pc geformateert via een andere pc, aangezien mijn eigen pc niet het windows / formateer / partitioneer scherm wilt laden. ook geinstalleerd met Windows XP pro maar als ik vervolgens probeer te booten werkt het niet, nieuwe hardeschijf gekocht, maar nog word er naar een paar seconden ( er word even aangegeven het schermpje van Push Dell for bios) maar erna is er geen beeld meer (zwart scherm).

Iemand ideen ?

Mijn pc : Asus p4p-800SE
Western Digital caviar 80GB SE [vandaag aangeschaft] probleem was al VOOR de nieuwe hd
Ati Radeon 9600pro
512mb DDR400

(ik heb al geprobeert met andere graphische kaart, en hele moeder bord resetten)

Laatst bewerkt:
de jumper op master gezet ?
de schijf wel netjes op gezocht in de bios ?

ja gedaan, allesgeprobeert zon beetje nu al zelfs nieuwe hd dus, formatted, volledig geinstalled, (op andere pc dus) en nogsteeds direct na het schermpje van press del to enter bios gewoon Zwart scherm geen text Niks Noppes Nada, :( alles zit netjes aangesloten heb zon beetje alles al geprobeert nu.

Heb je windows op een andere pc met deze schijf geïnstalleerd, en toen in deze pc gezet?

In de Bios Cd als eerste Boot zetten,cd er in en gaan met die ms

bijde geprobeert en bijde werkt het niet, het is niet mogenlijk om te booten via de cd daarom had ik het op andere pc gedaan :( maar nu komt i niet meer voorbij het Press del4 boot scherm, :( na dat scherm is er gewoon zwart beeld en kan ik niksmeer :(.

Heb je windows op een andere pc met deze schijf geïnstalleerd, en toen in deze pc gezet?

En het antwoord op deze vraag? als dat ja is, dan klopt het, want dat kan niet met een ander merk chipset.

CDROM als eerste zetten in de bios moet echt wel kunnen, en anders met de biosboot F key, als dat wordt ondersteund.

Heb het geprobeert maar dan komt de pc in een oneidige loop van Pres del 4 bios, 2secs black screen, Reboot. dus dat heeft niet geholpen :(

Wij gaan morgen wel even verder kijken

Wij gaan morgen wel even verder kijken want ik vermoed dat er hardware dwars zit

Heb het geprobeert maar dan komt de pc in een oneidige loop van Pres del 4 bios, 2secs black screen, Reboot. dus dat heeft niet geholpen :(

Heb je nu die cdrom als eerste opstartmedium gezet, of niet?

Wees eens wat duidelijker wat je nu wel en niet doet, zo schiet het niet op.:confused:

Ja cdrom als eerste eerste boot, en dit werkt allemaal niet heb zon beetje alle mogenlijke jumper settings op hd en cd driver gedaan, meerdere ide kabels geprobeert... en nog werkt het niet

Dat doe je in de bios, niet met de jumpers, als je opstart staat toch welke toets je moet gebruiken voor de biossetup.

ja ik weet dat dat in de bios moet, dat van de jumpertjes gaf ik eventjes aan voor degene die mischien dachten dat het aan master / slave ligt.

Begin overnieuw, trek alle kabels van die devices, zet eerst de harde schijf erin, als master op IDE0, dan de cd/dvd speler/writer als master op IDE1, de rest als die er is, laat je eraf.

De bekabeling bij de 80polige kabels, is dat je de master aan het eind van die kabel aansluit, wat overigens bij een 40polige ook mag.

In de bios die devices nalopen, of die goed staan en herkent worden, en zet die cdrom als eerste om van op te starten, start op met de cd in de drive, en druk een willekeurige toets, als dat wordt gevraagd.

Geprobeert ook dit werkte niet, ik heb me pc even mee gegeven aan me pa, die gaat er even naar kijken, alvast bedankt voor jullie post's en de mensen in de chat [helpdeskje, bassie..15]

ik zal posten of het gelukt is

Nou het is me vader gelukt, ik zal morgen even vraagen hoe en wat want hij moest naar zijn werk, ik zal me post van de week ff aanpassen dan kunnen degene die het intresseert zien wat er nou aan de hand was :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan