Problemen met branden van dvds

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
De laatste tijd heb ik steeds meer problemen met het branden van dvds. Ik gebruik dvd-decrypter, dvd-shrink en Alcohol om te rippen en om te branden meestal Nero, soms Alcohol 120 als het een mds file is. De ene keer lukt het branden wel met een Iso-file, de andere keer weer niet, en met de VOB-files precies hetzelfde. Nero geeft meestal als foutmelding "could not perform end of disc at once" en soms ook een i/o error. Ik word hier steeds gekker van en soms gooi ik wel 5 mislukte dvdtjes weg! Heeft iemand een idee of het aan mijn brander kan liggen (NEC intern) of moet ik een instelling in Nero wijzigingen??
Ik heb hier de laatste 2 maanden last van, nooit eerder gehad. Wie helpt mij?? Please!
Een radeloze girl:(

Hoi Hallo,

I/O errors worden heel vaak veroorzaakt door een defecte brander.

Ik kan je echter wel helpen met de fout zelf. Deze melding heeft vaak te maken met een kapotte brander of een bepaald merk DVD waar de brander niet mee overweg kan. Je kan proberen om de firmware te upgraden. Dit is echter wel op eigen risico:

Ik hoor het wel allemaal als je eruit bent gekomen...

Ik hoop dat je genoegen hebt aan mijn advies......:o

Met vriendelijke groeten:p ,

Kampen

Welke NEC is het type nummer en inderdaad firmware upgraden is niet simpel/

Hier bij deze dan,

Na de email doorgelezen te hebben kom ik met de volgende gedachtes.
het kunnen in dit geval meedere dingen zijn, het kan zijn dat de firmware van de brander niet hellemaal goed meer is, enof niet goed overweg kan met de DVD's die gebruikt worden,
Het kan ook zijn dat het de buffers in de brander zelf zijn die hun beste tijd heeft gehad. en dan zal het vervangen van de brander de oplossing zijn,
Het kan ook nog in de windows zelf zitten dat er een aplicatie actief is die het brandproces in de weg zit, bijvoorbeeld dat de power of een data transpoort probleem door een programma, door dit opte lossen zal de windows opnieuw geinstalleerd moeten worden.
ik twijfel dat het inde brandsoftware zelf zit aangzien het op meedere brand programmas optreed

ik hoop dat u nu wat tips heeft waar u wat me kunt.

Met vriendelijke groeten,

karell

Bedankt allemaal, ben nu even van een verlate vakantie aan het genieten, en zal me thuis
weer even op mijn brandproblemen storten.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan