problemen met Calibre

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepepepe

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Ik gebruik Callibre al vele jaren, zonder problemen. Na installatie adobe IX heb ik 2 problemen, ik weet niet of zij met elkaar te maken hebben. Allereerst staan alle boeken in mijn calibrelijst bij mijn documenten als PDF aangegeven (het blijven mi gewoon epub documenten). Ten tweede zijn diverse boeken in Calibre niet te openen. Ik krijg de melding "fout: kan niet tonen" en boek heeft geen beschikbaar formaat. Ik kan dit niet veranderen. Soms staat wel de foto erbij en soms de beschrijving. Ik kan formaat ook niet wijzigen. Ik kan wel het boek importeren uit de calibre lijst uit mijn documenten en daarna het "oude" boek verwijderen. Een hoop werk voor niks eigenlijk. Hoe kan ik dit snel in orde krijgen?

Kennelijk heb je ergens aangegeven dan epub bestanden nu standaard met je PDF reader geopend moeten worden, of de installatie van Adobe heeft dat gedaan. Maak dat dus ongedaan. Dat kan je doen bij de instellingen voor Standaard programma's.

Laatst bewerkt:
In verkenner worden de boeken voorzien van een pdf symbooltje, maar het blijven epub bestanden. Ik kan ze ook niet met een pdf reader bekijken. Vreemd. Dat andere probleem is opgelost, althans. Voor een goede kennis had ik een aantal boeken in de calibrebibliotheek apart gezet als kopie. Maar vorige week vond ik dat ik op moest ruimen en gooide die kopieen weg. Blijkbaar zat calibre nu juist gekoppeld aan die kopien. Dat de boeken nog gewoon in calibrebibliotheek stonden herkende calibre niet. Dus nu is er volgens mij maar een mogelijkheid en dat is de boeken opnieuw invoeren in calibre en daarna de oude er weer uit gooien. Ik ben al halfweg, maar ik ben er al een paar uur mee bezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan