problemen met computer (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawk1

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Heb het volgende probleem.
XP wou niet meer opstarten.
Op advies van dit forum de batterij op het moederboard vervangen. (was leeg)
Echter na vervangen batterij wou Xp nog steeds niet opstarten.
Heb XP cdrom geplaatst en heb gekozen voor herstellen XP.
chkdsk uitgevoerd, en fixboot.
Hierna computer opnieuw opgestart en met succes.:thumb:
Xp start weer op echter krijg ik de volgende mededeling;
MSMSGS.EXE kan onderdeel niet vinden (deze toepassing kan niet worden gestart omdat msimg32.dll niet kan worden gevonden).
Nu de volgende problemen;
Internet wil niet meer opstarten, Hulp en ondersteuning werkt niet meer, Office pakket geeft problemen en bij computer uitschakelen zijn de knoppen standby, uitschakelen, opnieuw opstarten verdwenen. (zijn grijze vlakken die wel muisgevoelig zijn en dus werken)
Hoe kan ik dit probleem oplossen ????

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je dan last van een trojan.

Ik neem dan aan dat je niet msmsgs.exe bedoeld want dat is Msnmessenger.

Dus als je echt geen typefout of leesfout hebt gemaakt zou ik de pc maar eens scannen.

Staat MSMSG.EXE in C:\WINDOWS\System32 ???

Laatst bewerkt:
moest inderdaad MSMSGS.EXE zijn (dus toch een typfout)
[

Verder (zodra de malware-scans zijn afgelopen en de zaak geschoond is):
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP CD nodig van hetzelfde Service Pack niveau als je nu in XP hebt (waarschijnlijk SP3, nakijken via Start -> Uitvoeren -> winver).

Als je zo'n XP CD nog niet hebt, kun je die relatief gemakkelijk maken:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Kopieer de inhoud (incl. submappen) van de XP cd naar die map van 1.
Er moet dus vanaf dan (o.a.) een map C:\XPSP\i386 bestaan.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Brand daarna de inhoud (incl. submappen) van de C:\XPSP map naar een data-cd.
Op die nieuwe data-cd staat dus dan in de hoofdmap (o.a.) een submap i386.
Omdat je voor SFC geen opstartbare cd nodig hebt is dit goed genoeg.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb zojuist een volledige systeemscan uitgevoerd mbv norton internet security.
Norton kan trouwens gewoon een live update doen via internet. (verbinding is dus ok)
Alleen een tracking cookie gedetecteerd en verwijderd.
Tijdens de scan kwam er trouwens wel een venster waarin de volgende boodschap stond.
Pifsvc.exe kan onderdeel niet vinden. Deze toepassing kan niet worden gestart omdat msimg32.dll niet kan worden gevonden.

Outlook express werkt trouwens ook normaal (mail ontvangen)
De internet explorer werkt echter nog steeds niet.

Zie mijn vorige posting (waarschijnlijk gekruist met jouw posting van zojuist). O.a. msimg32.dll wordt daarmee hersteld! :)

Tijs.

Allereerst hartelijk dan voor jullie reacties !!:thumb:
Toch heb ik als gewone jongen problemen met jullie uitleg.
Wat is Mbam ?? of Malware-scans ??
Is dit een soort virusscanner of zo?
Op mijn computer is immers Norton Internet Security geinstalleerd en deze detecteert niets bijzonders en meld VEILIG.

Tijs, jou antwoord /oplossing is wellicht voor een deskundige een makkelijke tool.
Echter vraag ik mij af, moet ik dan een dergelijke CD aanmaken en bestanden downloaden vanaf mijn notebook. Van de desktop werkt immers o.a. de explorer niet meer zodat ik niet op internet kan en dus ook niets kan downloaden.

Ik begrijp nog steeds niet wat er met mijn desktop computer aan de hand is en hoe dit probleem ooit is ontstaan!
Winver uitgevoerd: versie 5.1 service pack 3

Laatst bewerkt:
Hoe dit gekomen is kunnen wij niet beoordelen hier op het forum. Kan bijv. een of andere illegale download zijn, een 'verkeerde website' bezocht etc. Een glazen bol hebben we hier niet, en om het allemaal uit te zoeken (áls we er al achterkomen) zou een grote hoeveelheid postings over en weer vereisen.
Kijk, wat je niet moet vergeten is dat je nog altijd vrij staat om een pc-reparateur te benaderen en díe ernaar te laten kijken. Nu heb je besloten te kijken of een computerforum je van advies kan dienen, en die geven we je dan ook (binnen redelijke mogelijkheden) kun je niet verwachten dat we hier een hele verhandeling over de oorzaak kunnen beginnen, dat kun je van vrijwilligers niet verwachten (vind ik).

Verder heeft iedere gebruiker (via laptop in jouw geval) de mogelijkheid om zaken te downloaden, via memory-stick of anderszins over te zetten naar de 'slachtoffer-pc'. Tevens kan iedere gebruiker Google of een andere zoekmachine raadplegen voor uitleg wat malware nu allemaal inhoudt (zoek maar op (bijv.) trojan horses, startpagina hijackers, virussen, adware, spyware etc.), dus het is niet zinvol om al die termen op het forum te gaan uitleggen.

Je vraagt advies met (voor jou) het risico dat je verkeerde tips krijgt (zie pc-reparateur verhaal hierboven). Als je twijfelt aan het gegeven advies, zoek dan (bijv. hier op het forum of via Google of andere zoekmachine) naar de termen die jou zijn 'toegediend' (MBam, SuperAntiSpyware etc.) Overigens staat MBam voor Malwarebytes Anti-Malware, en is gewoon als term geëxpandeerd weergegeven in de link die je gekregen had....

Ok, nu over het stukje waar mijn instructie bij te pas komt: Als je laptop beschikt over een brander kun je ook op de laptop die CD maken! Je hoeft dan alleen nog met de gebrande CD naar je desktop-pc te lopen om dat sfc /scannow te gaan doen...

Hopelijk heb je iets aan bovenstaande tekst.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wim1960 bedoelt dat je dat bestand zet in de map \Windows\System32

Tijs.

Heb bestandje via link binnengehaald en op mijn desktop computer gezet.
En ................... Alle problemen zijn in 1 klap opgelost.
Internet start weer zonder problemen, office pakket is weer in orde etc/etc

Hartstikke bedankt voor jullie tips en meedenken.:thumb:

Groet,

Louis

Dit had je (dat had ik al eerder gezegd) ook met sfc /scannow kunnen bereiken. De reden waarom ik daar zo op gehamerd heb was dat er mogelijk nog meer bestanden corrupt/zoek waren dan alleen msimg32.dll.

Verder fijn, natuurlijk, dat het allemaal weer werkt. En bedankt voor de terugmelding en complimenten. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan