problemen met cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

stebu

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2006
probleem met mijn cpu, telkens als ik muziek wil luisteren en ga gewoon simpel internetten of kladblok openen. gaat mijn cpu naar 75 tot 100 procent? en wisselbestand is ook erg hoog 835mb. heel soms 1 gig, ik heb namelijk wel genoeg vrije schijfruimte 59.9 gig op de c schijf op de d schij 10 gig, kan het daar aan liggen? hij is keurig opgeruimd dus veel snap ik er niet meer van? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen anders instal ik hem weer opnieuw. bedankt alvast

Hoi !

Voor een zinnig antwoord zullen we toch de spec's van je PC moeten weten.

Greetz,

Harry.

ik heb een amd 3200+ 1024 gig werkgehuegen 320 gig harddisk. video nvidia geforce
6200se ik weet echt niet waar het probleem hem in zit???

QUOTE=Harry Snor;2485709]Hoi !

Voor een zinnig antwoord zullen we toch de spec's van je PC moeten weten.

Greetz,

Harry.[/QUOTE]

Hoi !

Kijk es bij taakbeheer - processen welke processen voor dat gebruik zorgen.

Taakbeheer =Ctl. + Alt. + Del.

Greetz,

Harry.

hoi niet active systemen staan tussen de 88 en de 99 procent te loeien ik heb 47 processen draaien. en cpu blijft van 4 procent springen naar 100 procent. heel vaag, in ieder geval bedankt voor je snelle reactie

Hoi !

Kijk es bij taakbeheer - processen welke processen voor dat gebruik zorgen.

Taakbeheer =Ctl. + Alt. + Del.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Niet-aktieve systemen wil zeggen dat deze niet aan het werk zijn.

Ergo: hoe meer niet-aktive systemen, des te beter als je verder niets hebt opgestart.

88 - 99 % is dus prima.

Greetz,

Harry.

Met welk programma speel je muziek af?
Heb je dit ook met andere programma's?

Grtz
Temmink

hoi niet active systemen staan tussen de 88 en de 99 procent te loeien...
Je interpreteert de weergave in het taakbeheer niet goed.
99% niet-actieve systemen betekent dus dat je processor maar "wat uit z'n neus staat te vreten". De overige % is je PC bezig met die andere services en programma's die je ziet.

Op het moment dat je een programma start, een bestand opent ect. gaat je processor dat zo snel als ie kan de taek verwerken tot ie daar weer mee klaar is. In het grafiekje van de CPU kun je dat duidelijker zien.

wat is nu het beste om te doen?? is hier een oplossing voor??

Je interpreteert de weergave in het taakbeheer niet goed.
99% niet-actieve systemen betekent dus dat je processor maar "wat uit z'n neus staat te vreten". De overige % is je PC bezig met die andere services en programma's die je ziet.

Op het moment dat je een programma start, een bestand opent ect. gaat je processor dat zo snel als ie kan de taek verwerken tot ie daar weer mee klaar is. In het grafiekje van de CPU kun je dat duidelijker zien.

wat is nu het beste om te doen?? is hier een oplossing voor??
Oplossing? Hoezo? Wat is je probleem dan, want volgens mij is er dat helemaal niet.
Is je pc traag? Anders moet je eens kijken of je een screenshot kunt maken van je taakbeheer.

nou het probleem is hem namelijk dat mijn geluid hapert tijdens muziek luisteren,maar dat duurt tien tot 15 sec. Daarbij staan niet active systemen ea dingen te laden wat laat ie niet zien maar gebuurt ook tijdens het werken in kladblok en word, maar het is zo frusterend geluid, ik heb mijn geluidskaart ook een nieuwe update gegeven maar nog steeds het zelfde probleem.dus ik snap niet waar dat aan kan liggen ik wil wel een screenshot maken maar daar heeft u ook niet veel aan. denk ik??

Oplossing? Hoezo? Wat is je probleem dan, want volgens mij is er dat helemaal niet.
Is je pc traag? Anders moet je eens kijken of je een screenshot kunt maken van je taakbeheer.

windows media player laatste update
enig idee mischien waar het aan ligt?:o of gewoon in de vakantie lekker pc helemaal leeg gooien en dan windows erop nieuw zetten?? optie waar ik zelf aan zit te denken

Hoi !

Windows Update al eens uitgezet ?

Start - Configuratiescherm - Automatische Update's.

Greetz,

Harry.

Aha, het kan zijn dat er een update moeilijk doet, maar aangezien het gebeurt met het openen van allerlei zaken en het hoge wisselbestands gebruik zou ik eerder denken aan virusscanners.
Heb je er soms meerdere? Niet doen.

Toevallig gisteravond nog bij mensen geweest met NOD32 en PC doctor tegelijk op de pc.
Beide er af gehaald en vervolgens AVG 8 free edition er op en het oude pc'tje was gelijk weer een stuk vlotter.
Het wisselbestand was bij hen eerst 460Mb en was daarna nog maar 260Mb.

ik heb een mooie en handige tip gekregen, dat is dat ik mijn pc gewoon van voor af aan op nieuw ga instalkeren wel een bulk werk maar achik heb alles gedaan en gezocht maar nix helpt.toch nog bedankt voor de snelle antwoorden die u heeft geplaatst en als ik andere mensen kan helpen doe ik dat ook!! vriendelijk bedankt

Aha, het kan zijn dat er een update moeilijk doet, maar aangezien het gebeurt met het openen van allerlei zaken en het hoge wisselbestands gebruik zou ik eerder denken aan virusscanners.
Heb je er soms meerdere? Niet doen.

Toevallig gisteravond nog bij mensen geweest met NOD32 en PC doctor tegelijk op de pc.
Beide er af gehaald en vervolgens AVG 8 free edition er op en het oude pc'tje was gelijk weer een stuk vlotter.
Het wisselbestand was bij hen eerst 460Mb en was daarna nog maar 260Mb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan