Problemen met Crysis en GalCiv II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qorten

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Berichten
5
Hoi,

Wanneer ik Crysis of Galactic Civilizations II (met of zonder uitbreidingen maakt niet uit) speel loopt m'n computer vast steeds vast. Soms gebeurt het al na enkele seconden, vooral bij GalCiv II, soms maar na een half uur of een uur, vooral bij Crysis.
Wat er juist gebeurd is dat ik niet meer met de muis kan bewegen en er op het scherm dunne, korte, horizontale blauwe streepjes komen. Ctrl+Alt+Del werkt niet meer, de enige manier om 'm weer aan de praat te krijgen is resetten.

Ik heb de laatste drivers voor m'n grafische kaart en Windows XP Service Pack 2.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Misschien levert je voeding niet genoeg stroom, of worden je pc onderdelen te heet (fans kapot/bevuild). Wat zijn je systeem specificaties?
 
WELKOM OP HELPMIJ

eerst vraagje.je systeem voldoet wel aan de deisen van de games?

tweede vraag.heb je al eens gekeken of ie niet te warm wordt?
kijk eens of je fans stofvrij zijn van je kaart en processor.

je voeding is voldoende om onder zwaardere belasting te draaien?
 
450 W voeding, nVidia 8800 GT, Core 2 Duo 2,4 GHz, 2Gb RAM

Voeding en grafische kaart zijn pas nieuw dus stofvrij, in de processor zit ook niet al te veel stof.
 
Laatst bewerkt:
DirectX 9.0c en het merk van de voeding is Enlight, gekocht in de PC winkel waar ik mijn computer vorig jaar heb gekocht.

Ben nu dat programmaatje aan het dl'en. Van Crysis kan ik me voorstellen dat de temperatuur serieus oploopt, maar met GalCiv II had ik nooit problemen tot nu.
 
De 8800gt heeft soms problemen met zijn cooling en word de videokaart te heet en dus gooit het programma eraf;) bescherming voor videokaart , misschien heb jij dat probleem ook met je 8800gt
 
Hoi,

Heb je ook nog case fan's in de pc zitten?

Modag
 
Nou, behalve de fans van de videokaart, de processor en de voeding zit er nog een fan achteraan onder de voeding, redelijk klein en ordinair, niks speciaal.

Dat Everest programma geeft aan:

GPU: 54°C
GPU omgeving: 45°C
HD1: 37°C
HD2: gaat tussen 45 en 50°C
 
Hoi,

neem aan dat dit niet de temperatuur is net na een spelletje speel eens crysis een kwartier bv en kijk dan eens naar de temp .

modag
 
kijk nou eerst eens naar mijn post,!
dus kijk idddd eens tijdens een half uur crysis spelen
 
Nou, het probleem met Crysis schijnt voorlopig verdwenen te zijn, heb gisteren en vandaag alles tesamen zo'n 6 à 7 uur gespeeld en niks aan de hand. De hoogste temperatuur die de computer met na het spelen was GPU 95°C en omgeving GPU 85°C. De meeste metingen na spelen waren zo rond de 75°C GPU temperatuur. Heb GalCiv II nog niet opnieuw geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan