• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met de functie SendMail

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronws

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Ik heb een hele tijd geleden een voorbeeld factuur van jou gedownload en aangepast (eentje met factuur, klanten, debiteurenoverzicht)
Nu heb ik via allerlei tips de factuur redelijk uitgebreid en het werkt goed, ik begin steeds meer codes te begrijpen, alleen nu zit ik met een probleempje waar ik zo niet uitkom…

De sheet “factuur” wordt omgezet naar een afbeelding en deze wordt opgeslagen. Maar nu wil ik deze ook graag vanuit Excel versturen via de mail
In de macro heb ik nu, ActiveWorkbook.SendMail "ronny@mailadres.nl", "Factuur" toegevoegd Dit werkt wel, alleen moet ik nu iedere keer de mail in de macro veranderen want deze staat in de sheet “factuur” range R2

Ik heb al andere codes geprobeerd maar dan verzend ik de sheet “factuur” als werkboek en dan kan men deze nog aanpassen…

Dus ik wil graag de afbeelding (picture2) die ik op dat moment heb, versturen via de mail met als geadresseerde de naam die in sheet “factuur” range R2 staat
deze cel heb ik "Email_adres" genoemd.
Is dit simpel te realiseren??

Ik heb er trouwens nog codes in staan die betrekking hebben op een acceptgiro, dit gebruik ik niet maar heb ze maar laten staan om problemen te voorkomen maar zou ik deze codes ook gewoon kunnen verwijderen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of een tip hebben,
Alvast bedankt
Ronny

Bijlagen

Nou ik heb het door veel samen te voegen al voor elkaar gekregen Eerst pdf maken etc etc
Niet helemaal zoals de bedoeling was maar het werkt goed genoeg voor mij, dus mag van mij op slot......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan