Problemen met de harde schijf..

Status
Niet open voor verdere reacties.

uzoma

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
27
Dag,

Ik had laatst op mijn pc (Windows Xp Home Edition) een ernstig virus. Mijn computer was verdeeld in 2 partities; de C schijf en D schijf. De C schijf ( Waar Windows en het virus op stond) had ik geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd.

Nadat Windows erop geïnstalleerd was probeerde ik de computer opnieuw op te starten maar deed ie het niet. Ik heb daarna nog geprobeerd via een oude harde schijf op die harde schijf te komen. Ik kon toen alleen maar de c partitie zien en niet de D partitie. En nu doet de harde schijf het al helemaal niet meer en krijg ik de foutcode:
Stop: c0000221 Uknown Hard Error
/Systeemroot/System32/Ntdll.dll

Op de harde schijf staan nog allemaal belangrijke bestanden die ik niet kwijt wil raken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank
 
Ik denk eerder dat dit Windows is die niet correct geinstalleerd is, en niet je hardeschijf.


Voor de zekerheid kan je een test doen met Ultimate Boot Disk. Onder Harddisk tools kan je een controle starten voor jou hardeschijf.
 
Ik heb de hard disk tools uitgeprobeerd maar hiermee vind ie de harde schijf niet.
 
Schijf draait wel en hoor je ook de koppen bewegen?

Zo nee, dan is een dure reparatie in een cleanroom noodzakelijk.
Als je de schijf zelf openmaakt kun je de bestanden helemaal vergeten.
 
Ja als ik m aansluit hoor ik wel getik, zijn dat de koppen?
 
Paar keer tikken bij opstart is normaal.
Blijft de schijf tikken en wordt niet herkend in BIOS is hardware probleem, dus dure cleanroom reparatie.
 
Oke en wat als ie niet tikt, want ik heb 2 kapotte schijven eentje maakt geen geluid de ander wel:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan