Problemen met de verificatie van router + geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark siemensma

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo, ik heb 2 dagen geleden een nieuwe Linksys WRT120N router gekocht.

Na configureren van de router stuitte ik op twee problemen:
1. Ik heb geen verbinding met het internet, maar wel met de router (of lage signaal sterkte)
2. Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan ik bij het netwerk kan worden aangemeld

Ik heb al van alles geprobeerd, maar nog zonder succes:o

Wie-O-wie kan mij met dit probleem helpen?

groetjes, Mark

Als jij praat over certificaten die nodig zijn om verbinding te maken, dan heb je het draadloze netwerk verkeerd opgezet, lijkt me. Het is inderdaad mogelijk om de authenticatie en encryptie met certificaten te regelen, maar dat is, zeker bij thuisgebruik, niet gebruikelijk.

Ga terug naar de draadloze instellingen van de router, en probeer WPA-PSK of (liever nog, maar dan moeten de draadloze netwerkkaarten in je thuisnetwerk dit ondersteunen) WPA2-PSK in te stellen.

PSK staat voor PreShared key, hetgeen dus een andere manier is van authenticatie/encryptie dan het gebruik van certificaten. Kies een lange sleutel, gebruik ook speciale karakters als $&*( etc, en plak die liefst vanuit een nieuw tekstbestand, zodat je de sleutel in dat tekstbestand kunt opslaan en distribueren naar gebruikers op je draadloze netwerk (die de sleutel dan weer moeten plakken vanuit dat tekstbestand om verbinding te kunnen maken met het draadloze netwerk).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan