problemen met dev-c++

• Onderwerp starter Onderwerp starter ceke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ceke

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hoi, ik ben hier nieuw op het forum en ik heb een probleem:(
ik heb dev-c++ en ben nog maar net begonnen met programeren.
nu typ ik als broncode dit:

Code:
#include <iostream>
using namespace std;

//geef een begroeting weer

int main()
{
    cout << "De groeten van c++." << endl;

return 0;

}

bij het compilen geeft het geen fout aan maar vanaf dat ik het programa open, is het met een flits terug van het scherm:eek: wat doe ik fout?

alvast veel dank

groeten, ceke

dat is omdat je programmavenster wordt gesloten van zodra het programma beïndigd is. Al een programma alle code heeft uitgevoerd heeft het namelijk geen nut dat zijn venster geopend blijft, niet?

als je wil kan je volgende regel toevoegen net boven 'return 0;'
Code:
cin.get();

met dit commando wacht het programma om verder uit te voeren tot een toets werd ingedrukt.

Veel geluk met je programmeerbeginselen :thumb:
--Johan

dat is omdat je programmavenster wordt gesloten van zodra het programma beïndigd is. Al een programma alle code heeft uitgevoerd heeft het namelijk geen nut dat zijn venster geopend blijft, niet?

als je wil kan je volgende regel toevoegen net boven 'return 0;'
Code:
cin.get();

met dit commando wacht het programma om verder uit te voeren tot een toets werd ingedrukt.

Veel geluk met je programmeerbeginselen :thumb:
--Johan

wel bedankt johan:D het lukt! maar is dit niet hetzelfde als bij de functie getch() in conio.h?

wel bedankt johan:D het lukt! maar is dit niet hetzelfde als bij de functie getch() in conio.h?
Het resultaat is hetzelfde, vermoedelijk de achterliggende bitcode niet. Hier heb ik mogelijke technieken om je venster open te houden ook even aangehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan