Problemen met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

strukel

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Hier is mijn probleem die ik sinds 1 week heb.

Ik heb geen verbinding meer op me laptop. Heeft altijd keurig gewerkt. Zonder enige problemen. Nu ziet me laptop wel dat er een draadloos netwerk is, aleen ik heb dan geen internet. Dit is hetzelfde op een andere laptop hier. Op de pc die beneden staat heb ik wel gewoon internet. De internet verbinding gaat daar ook via dezelfde router maar niet draadloos.

Er is niks mis met me laptop. Want ik zit er nu op maar dan met een onbeveiligde verbinding die hier is :rolleyes:

Ik heb al opnieuw netwerksleutel ingevoerd wat niet gewerkt heeft.

-strukel

Hoi,

Wat je ook alvast kan proberen is als je de beveiliging van je wireless even uit zet
en dat je dan kijkt of je wel verbinding krijgt, dan weet je in ieder geval dat je
wireless van je router nog werkt.

Mocht het dan werken maar dan niet met de beveiliging, dan zou ik graag het volgende willen weten:

Welke instellingen heb je gebruikt? WEP, WPA of WPA2?
En welk besturingssysteem gebruik je?

Sorry, zie net dat je al op een onbeveiligde verbinding zit, is die van jouw router of van de buren?

Modag

Laatst bewerkt:
Pas op met het gebruik van iemand anders zijn verbinding dit is strafbaar.

Als beide laptop het ineens niet meer doen dat zou ik de instellingen van de router eens opnieuwe gaan instellen en daar nogmaals proberen.

Zoals Modag aangeeft eerst even doen zonder beveiliging om te testen of alles dan wel weer werkt. Als dat goed gaat zet je de beveiliging er weer op.

Dat de gewone PC het wel doet geeft eigenlijk al aan dat je het probleem daar moet zitten.

gewoon simpel je router uit en aan zetten wil ook nog wel eens helpen. sommige routers hebben van die kwaaltjes dat na een tijdje het draadloze uitvalt (dwz het feit dat de router het internet door de antenne moet sturen). uit en aanzetten wil dan het probleem soms wel oplossen

Laatst bewerkt:
Het is al weer paar dagen geleden, Ik heb vanalles geprobeerd

- zonder netwerksleutel dat maakte niks uit
- instelling van router gechecked. Er staat niks verkeerd en er is niks veranderd.
- Instelling van laptop gechecked. Alles staat gewoon goed

Nu heb ik wel een connectie.. Aleen is het erg traag en valt om de paar seconden uit

@modag

Ik gebruik WEP en ik heb vista

Onbeveiligd is van de buren denk ik.

Ik zelf denk dat het tijd word voor een nieuwe router, Maar wil graag jullie mening nog horen

-strukel

Op zich kan een nieuwe router altijd maar of dit de problemen oplost is altijd lastig te controleren. Maar vreemd genoeg doet hij het wel goed op de verbinding van "De buren".
Probleem lijkt daarom inderdaad aan de router te liggen.

Wat je nog kunt proberen is om de router eens te resetten naar de standaard instellingen zoals hij was toen je hem kocht.

Kijk ook eens bij de fabrikant of er mogelijk een update is van de firmware van je router.

dit lijkt op mijn probleem:
ik had mijn draadloze netwerk met WEP beveiligd (besturingssysteem ook VISTA). dit werkte altijd goed, direct bij het opstarten van mijn laptop. Deze week viel ineens zomaar de verbinding weg. opnieuw verbinding maken lukte niet meer.

toen heb ik de beveiliging opnieuw geinstalleerd (nu met WPA).
als ik dan de laptop opnieuw opstart kan er geen verbinding gemaakt worden. ik zie dan een onbeveiligd netwerk zonder naam (SSID staat op disable). als ik dan met dit netwerk verbinding wil maken (geef mijn eigen netwerknaam "XXXXX" op) lukt dit niet. vervolgens geef ik aan dat ik met een ander netwerk verbinding wil maken. er is dan een nieuw beveiligd netwerk met naam "XXXXX 2". hiermee kan ik dan wel verbinding maken, zodat de problemen weer verholpen zijn.
maar als de laptop weer opnieuw opgestart wordt, begint dit weer van voor af aan (ondanks dat ik ingesteld heb dat er automatisch verbinding met "XXXXX 2" gemaakt moet worden).

tot nu toe heb ik ook nog geen oplossing voor dit probleem gevonden, zou een nieuwe router (ik heb nu linksys WRT54G) helpen? of ligt het probleem misschien aan VISTA?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan