Problemen met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wackywindwalker

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Beste iedereen,

Ik heb een bijzonder vaag probleem met mijn laptop. Sinds een tijd heb ik bij het opstarten geen wifi meer. Als ik voorop de laptop de wifi schakelaar uit en aan zet dan zegt deze "geen apparaat'' alsof er geen wifi adapter wordt gevonden.
Zodra ik een systeemherstel doe dan wordt de kaart wel weer gevonden en werkt wifi weer gewoon. Maar dit wordt niet onthouden want als ik mijn laptop een tijd uit zet en de volgende dag weer aan dan werkt de wifi weer niet en moet ik weer een systeemherstel doen.

Tot nu toe heb ik geprobeerd om de drivers te updaten, dat had geen resultaat. Een windows reparatie met de windows cd. Vele systeemherstellen. Virus scanners. Maar ik kom er niet uit wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Het gaat hier om een Acer aspire 5670.

m.v.g.
Martijn

De hamvraag.... hoe is het gekomen?
Heb je soms in msconfig met de services en opstart-items geknoeid?

Dat is het hele probleem. Ik heb zelf niks veranderd, het is begonnen na een blue screen. Sindsdien moet ik systeemherstel herhalen. Het maakt trouwens niks uit welk herstelpunt ik pak, al maak ik er een ongedaan dan werkt het daarna.

weet je nog welke foutcode er kwam met dat blue screen en is dit vaker gebeurt of eenmalig

Dat zal ik echt niet meer weten welke foutcode het was. En het was eenmalig, sinds die tijd geen blue screens meer gehad, alleen de problemen met de wifi

Al geprobeerd, ik hou dan gewoon geen wifi tot ik de driver weer installeer, waarna het probleem weer terug komt

Zodra ik de driver verwijder begint windows zelf met het opnieuw installeren van de driver. Ik heb even een screenshot bijgevoegd met de driver die ik probeer te verwijderen. screenshot.jpg ik probeerde die ene met Intel (R) etc..

werkt het in veilige modus nog wel (f8 indrukken net voor dat het windowsbalkje komt)
misschien is de service voor wifi misschien uitgeschakeld (volgensmij is dit WLAN autoconfig)
je kunt ook gewoon de driver uitschakelen door hem niet mee te laten starten met windows (start, uitvoeren, msconfig, opstarten, [driver]

Laatst bewerkt:
Ik heb die dingen geprobeerd die hier gezegd zijn, maar het is nog niet opgelost. Ik kan trouwens de driver niet vinden bij msconfig dus ik weet ook niet hoe ik deze uit kan zetten zodat deze niet opstart. Iemand anders nog ideeen?

Probeer het eens met een driver van Intel, te downloaden vanaf hier
Het is vaak zo dat een Windows driver conflicteert, terwijl een driver v/d fabrikant als een zonnetje loopt...

Ook dit heeft het niet opgelost. En nu heeft het probleem zich uitgebreid, ik moet nu namelijk elke keer twee maal systeemherstel doen voordat het wireless werkt. Iemand verder nog ideeën welke het op kunnen lossen?

dan wordt het lastig als alles wat wij hebben aangeraden niet heeft geholpen, het zou eventueel nog een fout in de hardware kunnen zijn maar dat denk ik niet

Combineer [windowstoets+r] ->typ: control sysdm.cpl,,2 -> klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Verwijder de windowsdriver.

Download een driver van Intel, te downloaden vanaf hier

Update eventueel bij problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan