Problemen met draadloos netwerk en vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reyntiens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
Hallo iedereen,
Ik heb problemen met mijn draadloos internet. Mijn netwerkverbinding valt iedere keer weg als ik een tijdje op het internet surf. Als ik niets doe zal hij aangesloten blijven.
Ik heb het gevoel dat hij wegvalt als ik te veel tegelijk doe.

Ik had deze problemen nog nooit gehad tot ik windows vista gebruikte. Daarvoor had windows XP.

Zijn hier mensen met gelijkaardige problemen? Kunnen jullie mij helpen?
Surfen op deze mannier is helemaal niet leuk meer.

Ik heb een laptop van packard bell met ingebouwde wifi.

Als je bij netwerkcentrum de status opvraagt en bij confguratie kijkt van de wifi-kaart staat daar minimaal vermogen aan??
heb je trouwens wel voldoend schijfruimte toe gewezen voor internet? andres moet hij eerst dumpen,kan je wel kontroleren door als het systeem langzameer wordt tijdelijke bestanden/ koekies te wissen.

Laatst bewerkt:
Wel ik zie er enkel staan verzendenergie en die staat op 5 : hoogste
te gebruike schrijfruimte stond op 50mb ik heb er 250mb van gemaakt.
Nu leek het probleem eventjes opgelost te zijn. Tot ik op youtube aan het surfen was en een paar filmkes opende. En weer geen verbinding meer.
Ik moet dan iedere keer verbinding verbreken en opnieuw mijn draadloos netwerk kiezen.

Ja, ik heb windows vista gekocht en geinstalleerd en sindsdien heb ik problemen.

Vista is een zwaarder programma dan xp.

Echter je geeft aan dat je na verbreken weer goed kan surfen.
Dan dient zich de vraag op of je systeem de binnen gehaalde info snelgenoeg kan verwerken.

(ik ga er even van uit dat het geen technisch probleeem is met de voeding of wifi-kaart als ik de berichten zo eens doorlees)

Hoeveel mb intern geheugen heb je? is het nog goed? en je hardeschijf?

Kan je b.v. eens proberen als je 1gig vrij maakt voor internet wat het resultaat is?

Hoeveel toepasingen heb je lopen?
En wat voor, want een virusscanner e.d. nemen een hap uit wat je beschikbaar hebt.

kijk eens naar het cpu gebruik (http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=55401)

het zal wel even zoeken zijn waar het verkeerd gaat:o :o :o

Groet Gerard

Ik heb 1gigabyte vrijgemaakt voor het internet en het probleem blijft het zelfde.
Nu heb ik gisteren bij mijn vader thuis op het netwerk gezeten en het probleem is het zelfde, mijn verbinding viel telkens weg terwijl mijn vader kon blijven door surfen.

Ik heb 1gigabyte interngeheugen. Hardeschijf van 100gigabyte die ik in partie heb opgesplitst. Mijn c: heeft dus een grote van 20gigabyte en 5gigabyte beschikbaar.
Ik heb een dual intel T2250 1.73Ghz processor.
Ik heb de laptop gekocht in december, deze was geschikt voor windows vista.

Ik heb geen virusscanners of een firewal. Tijdens het surfen op youtube heb ik dan gekeken hoeveel de processor verbruikt. Dat is zo tussen de 14 en 20%
Het ramgeheugen zit op 45%

Ik hoop dat het opgelost raakt.
Aleen geluk dat er zo'n forum bestaat zoals de deze :)

Je hebt genoeg in je pc dus technisch is er niks mis.
Zet alle instellingen weer terug 300mb voor internet moet eigenlijk wel genoeg zijn tenzij je alles lang wilt bewaren
Gaan we kijken wat er niet werkt.
Je heb geen beveiliging.
Dat is niet goed.
is er een andere pc in de buurt?of netwerk van de buren? dan kan het daar aan liggen.
Ik werk zelf met zone alarm dat is een gratis firewall en vrij overzichtelijk in gebruik.

http://www.zonealarm.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp?dc=34std&ctry=&lang=nl

Ook je pc scannen op virus en spam.
Je kunt hier ook beginnen met gratis programma
b.v. bij googel het toolpak met een scanner van norton
dit is een scanner die je zelf steeds aan moet zetten.
Dit raad ik je aan als je moeite hebt met het oplossen van configuratie problemenen.
http://pack.google.com/intl/nl/pack...l_NL-et-more&utm_medium=et&utm_campaign=nl_NL

Zo niet dan kun je kiezen om van norton een probeer versie te gebruiken let er dan bij norton wel op dat je alleen de virus scanner kiest, als je de firewall gebruikt van zone alarm of kies het totale pakket.
Groet Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan