Problemen met draadloze verbinding Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico23

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Ik heb een prangende vraag en kom er (ook met hulp) nog steeds niet uit.
Ik heb een laptop gekocht (Acer 7540G304G50MN)met Windows 7.
Daarbij kreeg ik van een kennis een SMC2804 WBRP-G router, waarbij de installatieCD ontbrak.
Met enige hulp heb ik toen de router geconfigureerd via de beheerspagina van SMC op het web. (Via mijn vaste PC met Windows XP)
Alles lijkt goed te zijn ingesteld (door meerdere mensen naar gekeken) en het systeem geeft ook aan dat de router verbonden is en dat alle instellingen OK zijn.

Ik heb er een WPA/PSK beveiligingssleutel opgezet van ca. 20 letters en 2 cijfers.

Nu is het zo dat als ik met de laptop een draadloos netwerk zoek, hij mijn router herkent (icoontje met SIDD etc.),
echter na een poging tot verbinden zegt:
"Er kan geen verbinding worden gemaakt met....."
De signaalsterkte staat op goed/uitstekend, het bev.type op WPA/PSK en radiotype 802.11g

Met het (onbeveiligde) draadloze netwerk van buren van mij vindt mijn laptop echter zonder problemen verbinding!
Ook met mijn telefoon kan ik wel draadloos verbinding maken met mijn eigen router!
Alle apparatuur en de netwerkkaarten werken dus kennelijk.
De router is trouwens verbonden met een modem van Ziggo. Ook deze werkt prima.

Ik heb nu met de laptop van mijn dochter (ook Windows 7) ook geprobeerd verbinding te krijgen met de router, maar ook hier dezelfde mededeling.
Als ik de laptop aansluit via een kabel op de router (2e LAN-poort) dan heb ik wel internetverbinding.

Het idee bestaat bij mij dat het iets met een instelling in Windows 7 te maken heeft.
Tips die ik heb gekregen waren o.a. om de Ipv6 uit te schakelen en macadres laptop in macfilter op te nemen, maar ook dat helpt niet.
Wie weet raad?

Hallo, Welkom op helpmij :)

Allereerst, Ik had precies hetzelfde probleem. hoe kan dit, Windows 7 heeft een bug, (foutje), dat je draadloos nog niet goed werkt. Natuurlijk kreeg microsoft hier gelijk gelazer mee, waarna ze een nieuwe update hebben vrijgegeven, dat het wel goed werkt. in mijn schoolklas heeft iedereen dezelfde laptop, en bij de helft deed hij het eerst wel, de nadere helft niet. eigenlijk zou je update's kunnen draaien. misschien mag dat wel bij de buren. :o

Met vriendelijke groet,

gast0167

Hallo, Welkom op helpmij :)

Allereerst, Ik had precies hetzelfde probleem. hoe kan dit, Windows 7 heeft een bug, (foutje), dat je draadloos nog niet goed werkt.
Met vriendelijke groet,

gast0167

Een bug in Win7????
Geef eens een linkje dan.................

of he was alleen maar met usb stickjes, draadloos, op windows7 64 bit. ik raak nu ook even de kluts kwijt

Volgens mij is er zelfs helemaal geen bug...............

zowieso wel ;) maar ik zoek hem x op en ik zal het u laten weten. maar dit is niet het probleem.

@TS:

Doe even het volgende:

Zet alles uit en haal alles van de stroom af, dus ook Ziggo modem en de router
Reset de router naar de fabrieks-instellingen
Sluit de modem waar aan op de electriciteit en wcaht toto deze volledig opgestart is
Sluit nu de router aan en zet deze weer aan en wacht toto deze volledig opgestart is
Probeer nu eens verbindingen met je (nu nog even onbeveiligde) draadloze netwerk te maken
Lukt dat, dan de beveiliging goed instellen voor alles

Poging...

Ik ga het proberen! Ik heb uiteraard bij eerdere pogingen al steeds alles gereset, maar ik zal kijken of ik onbeveiligd wel verbinding kan krijgen.
Verder ben ik wel benieuwd naar die update. (Volgens mijn pc is er geen nieuwe update voor de netwerkkaart)
Tot zover alvast dank!

Klein succesje....

mrmusic.... we zijn op de goeie weg!
Ik heb alles gereset en krijg nu wel verbinding met mijn onbeveiligd netwerk.
Echter.... nadat ik de beveiliging erop heb gezet (WPA/PSK) krijg ik weer het
bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Let wel: Op zowel de PC als op de laptop heb ik Ned. toetsenbord ingesteld. Ik heb het wachtwoord zelfs met knippen/plakken
gekopieerd en toch....

Ik heb overigens beide opties in de router WEP en WPA, maar weet dat WPA beter is....
Voor zover ik begrijp mogen het cijfers en/of letters zijn.
Snap jij het nog?

Firmware.......????

Ik heb inmiddels de firmware geupdate, maar krijg nog steeds geen verbinding.
Zonder beveiliging dus wel. maar zodra ik er een WPA-PSK sleutel opzet,kan ik geen verbinding meer krijgen.
De router is wel geschikt voor WPA. Geeft zelf ook de optie, trouwens.

Ik weet het ff niet meer

Tja

Tja, het kan aan de router liggen.
Maar zoals in mijn eerdere berichten al werd gesteld kan ik wel met mijn mobiel op de router komen en
is de router wel zichtbaar en is de verbinding e.d. goed!
Ook volgens de router is de verbinding goed en is alles goed 'ingevuld'...

trouwens, zonder beveiliging kwam u binnen, dus aan de router ligt het niet. al geprobeerd met beveiliging of het dna met kabel wel lukt?

trouwens, zonder beveiliging kwam u binnen, dus aan de router ligt het niet. al geprobeerd met beveiliging of het dna met kabel wel lukt?

Ja.... Zoals in mijn eerste (zeer uitgebreide) probleemstelling gaf ik al aan dat ik via de draad op de router wel toegang krijg op mijn laptop.
Dank trouwens voor het meedenken.:confused:

euhmm. laten we is iets raars gaan verzinnen. probeer is een andere netwerkkaart? :eek:

???

Leuke suggestie, maar zoals (nogmaals) te lezen is in mijn allereerste bericht, heb ik hetzelfde probleem als ik met de win7 laptop van mijn dochter probeer toegang te krijgen.
Zou wel erg gek zijn als allebei die netwerkkaarten niet goed waren........

dan zou het wel heel vreemd zijn. is je router niet geschikt voor windows 7 denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan