Problemen met draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie10

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Hallo,

Ik heb problemen met mijn draadloze verbinding met internet. Ik heb een desktop Windows 98 SE, een sitecom router WL114, Sitecom USB stick WL113 en casema internet. Ik kom wel op internet, maar de verbinding valt erg vaak weg! Ik heb vaker geen verbinding dan wel. Heeft iemand deze problemen ook meegemaakt en hoe kan ik dit oplossen?
Graag in "normale" taal, ben geen expert!

Alvast bedankt!

Hoever zit je van router vandaan? En waar bevindt de router zich? In de meterkast is b.v. een zeer slechte plaats. Probeer de router zo hoog mogelijk te zetten en stel bij de eigenschappen van je usb-stick een voorkeursnetwerk in. Dan zal er niet gekeken worden naar een ander, sterker signaal. Probeer ook eens de stand van de antenne te veranderen. Als dat allemaal niet lukt kun je overwegen om een externe antenne te plaatsen/zelf te bouwen.

Ik denk dat er hooguit een meter of 10 tussenzit.
Router staat niet in de meterkast, maar vlakbij de modem, naast de tv.

USB modem?

Je hebt niet toevallig een USB modem? Dan hebben we het probleem al gevonden. Er is namelijk een probleem geweest met de usb modems van adsl. Soms krijgen ze namelijk niet genoeg stroom van de usb porrt van je pc. Waardoordan de verbinding weg is. Log je weer in, dan werkt alles weer, totdat er weer een spanningsdrop is.

De ethernet modems hebben dit probleem niet, omdat zij een eigen stroomvoorziening hebben.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan