Problemen met driver etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter WGTT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WGTT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Beste mensen,

Een paar maand geleden deed het geluid van mijn PC het ineens niet meer. Nadat ik er flink zat van was ben ik als totale computernoob op een beetje research uitgegaan.
Ik kwam er al snel achter dat het aan de driver van mijn geluidskaart lag(of iets in die richting).
Nu is mijn vraag: Kan iemand voor mij de geschikte driver vinden, zodat mijn geluid het weer doet in de toekomst, ook heb ik Everest gedownload, en kan nu dus alle gegevens van mijn computer zien.

Aangezien ik niet weet welke gegevens jullie allemaal nodig hebben plaats ik er alvast maar een paar.
Hier alvast wat informatie:

26043914.png

31281377.png

36670636.png

Ook ben ik al andere sites afgeweest om drivers te downloaden, maar deze waren telkens niet goed, er kwam dat een foutmelding dat hij het stuurprogamma niet kon vinden, bedoellen ze met het stuurprogamma de drivers, of is dit weer totaal iets anders?

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Gr. WGTT

Laatst bewerkt:
De vraag is, of het een probleem met een driver voor het geluid betreft, wanneer het 'ineens' gebeurt.

Heb je iets gedaan wat het probleem zou kunnen hebben veroorzaakt ? Nieuwe Windows installatie bijvoorbeeld.

Heb je het Hoofdvolume - rechtsklikken op Luidspreker-icoontje rechtsonder in het scherm - gecontroleerd ? Niets gedempt ? Alle 'schuifjes' open ?

De drivers voor het moederbord - P5P800 - kun je vinden op de support site van Asus :

http://nl.asus.com/products.aspx?modelmenu=1&model=166&l1=3&l2=11&l3=26&l4=0

Een handleiding vind je hier : http://www.pepermunt.net/software/hoe-kan-ik-drivers-installeren.html

Laatst bewerkt:
Ik heb toendertijd inderdaad wat bestandjes verwijdert, ik heb toen alles weggesmeten en gedeinstaleerd wat ik niet meer gebruikte,maar ik heb volgensmij niets weggesmeten wat van grote waarde was (blijkbaar dus wel, anders had mijn geluid het nog wel gedaan).
De sites die je aangaf, moest je voor betalen, is er geen manier waarop het gratis kan ?

Ook heb ik gecontroleerd of alle schuifjes omhoog stonden, dat was wel het geval.

Nieuwste Edit: ik heb het probleem gefixed, ik dacht eerst dat ik een driver bij de geluidskaart moest zoeken, het bleek later dat het inderdaad via het moederboard moest.
Bedankt voor de hulp !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan