problemen met (drivers) connecten naar internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozmeug

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
hey,

Ik heb juist mn laptop ( dell latitude D505) geformateerd. windows xp staat er weer op. maar ik geraak niet op het internet ( adsl via PPP)
als ik de modemsoftware wil installeren zegt ie:

before you can use enternet 300, your computer must have an Ethernet network adapter with TCP/IP binding. no such adapter apperas to be present in your system. either do you not have an ethernet adapter in your system, or you do have an ethernet adapter but it does nove have a tcp/ip binding. to learn more abaut netwrok dapters and TCP/ip, refer too documentation that came with your pc.

ik kan die software perfect installern van die modem maar als ik dan keis voor een nieuwe verbinding instellen vind ie niet lang waar ie moet werken.

als ik via mijn netwerklocaties een verbinding instel dan zegt ie als ik verbind
paswoord en inlogname zijn niet juist.
had dan een ip van de vorm 169.154....

had dan eens iets op internet opgezocht en stond iets op een forum van : NETSH INT IP RESET RESET.LOG in te typen in opdrachtprompt. heb ik geprobeert :rolleyes:

Het endigste wat nu veranderd is, is dat de fout bij het proberen e connecten via het icoontje in mijn netwerkinstellingen nu is vervangen door fout 651: de modem of een ander verbindingapparaat) heeft eencfout gerapporteerd.
En mn ip is nu 0.0.0.0

als ik BTw klik op eigenschappen bij het icoontje in mijn netwerkinstellingen staat er wel degelijk tcp/ip aangevinkt.

kan iemand mij helpen? of typs geven wat moek moet doen? Zo vlug mogelijk aub

dank bij voorbaad.
greetz

Laatst bewerkt:
Dat denk ik wel of de netwerk adaptor word helemaal niet herkend door Windows, deze geeft zelf al aan dat er geen netwerk adaptor is met een geldig ip adres dus dan geraak je nooit op internet.
Kijk inderdaad eens bij apparaatbeheer maar let niet alleen op uitroeptekens maar zoek ook op "netwerkadaptors" hierbij zou de kaart moeten staan in jouw laptop.
Zo niet......dan moet je op zoek naar drivers.

Geplaatst door ibiza
geen vraagtekens bij apparaatbeheer
nee er waren geen vraagtekens.

maar het is opgelost. hoe juist weet ik ook niet. ik geraak opinternet. alleen staat er nu beneden nog wel 1 icoontje met een uitroepteken.
en die geeft een ip van 169.254.12...
der staat bij dat
u hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkdares aan de computer heeft toegwezen

maar heb nog een 2de ip dat wel deftig is.
weet niet wat het juist allemaal is maar geraak op internet zoals het moet dus... :)

ik zie die ipadressen dus via ipconfig bij opdracht prompt
als er nog iemand weet hoe ik dat kan oplossen. zou het wel leuk zijn. en anders dan kan ik er wel mee leven hoor
toch allemaal bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan