Problemen met drivers voor Geforce Gtx 660 Twin Frozer III

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baco2013

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Beste mensen,

Al sinds een paar weken heb ik problemen met de drivers voor mijn GTX 660 kaart.
Bij elk spel wat ik tegenwoordig wil spelen (Diablo 3, Battlefield 4, World of Warcraft, Watchdogs) loopt mijn game na ongeveer 10 minuten vast en floept naar het bureaublad. Soms zelfs BSOD waar ik dan een harde reset moet doen om mijn pc weer aan de gang te krijgen.

nvlddmkm.sys freezed en gaat naar bureaublad. (voornamelijk bij Diablo3)
nvlddmkm.sys BSOD system crash hard reboot nodig. Voornamelijk Watchdogs)
DXGI_Error_Device_Hung "The device is hung wich is typically caused by issues in the graphics driver".(Battlefield 4)

Dit zijn de fouten die ik krijg en ik weet niet meer wat ik moet doen.

Ik heb verschillende driver versies gedownload van de Nvidia site, allemaal schoon geïnstalleerd maar de fouten blijven maar komen. En ja ook uiteraard de laatste 337.88
Nieuwe Bios A11 geïnstalleerd + een driver voor mijn CPU.

Kast opengemaakt om te kijken of er veel stof in zat maar mijn desktop kast is echt brandschoon.
Videokaart eruit gehaald (ook brandschoon) en weer terug gestopt.

Temperaturen bekeken met verschillende tools en ik kom niet boven de 60 graden met welk spel dan ook.
Dus dat mijn systeem oververhit raakt lijkt me ook heel sterk.
Ook stresstesten gedaan met bijvoorbeeld FurMark en op een resolutie van 1920/1080 blijft mijn systeem netjes rond de 60/70 graden.

Iemand ook maar enig idee wat ik hier aan kan doen?

Systeem is trouwens:

CPU: Intel core i7 CPU 930 @ 2.80 hz
RAM: 8 gb
Graphics card: Geforce gtx 660 Twin Frozer III

En mijn desktop is een Alienware Aurora voor het geval dat van belang kan zijn.

Wat je niet schrijft is wat er gebeurt als je niet de drivers bij Nvidia download en installeert, maar vanaf de site van Dell download en installeert. (Ja, ik weet dat je dan mogelijk niet over de allernieuwste beschikt, vergeleken met die van Nvidia, met daar zou 'm nu net de 'kneep' kunnen zitten.)

Hoi gast0225,

Dit heb ik dan ook niet geprobeerd.
Ik ga er vanuit dat als ik drivers van de producent van mijn videokaart download en installeer dat het hoort te werken maar dat is dus een illusie?
Zou het dan kunnen zijn dat Dell drivers eruit pikt die stabiel zijn. Die dan leveren aan hun klanten omdat sommige drivers (in dit geval Nvidia) niet compatible zijn met systemen van Dell?
Dat kan toch niet waar zijn? :) Ik ga het iniedergeval vanavond even proberen.

Zeg jij ook min of meer met je post dat een gehele nieuwe installatie van windows beter zou zijn?
Ik zie namelijk op de site van Dell netjes weergegeven hoe je het beste stap voor stap je drivers kan installeren.

Nee, een compleet nieuwe installatie is (nog) niet nodig.
Wat de algemene Nvidia drivers betreft v Dell videodrivers: juist en met name de hele grote spelers in computerland (waarvan Dell er ook één is) hebben toestemming van Nvidia om in bepaalde gevallen wijzigingen aan te brengen in hard -en / of software. Dat is dan ook de reden dat merkfabrikanten veelal op hun site hun eigen drivers aanbevelen.
Ik raad je aan om op de site van Dell bij jouw machine even de juiste Nvidiadriver te downloaden. Vervolgens verwijder je de huidige geïnstalleerde driver van Nvidia. Daarna start je de machine opnieuw op en wel in de veilige modus. Dáár installeer je dan eerst de bij Dell gedownloade driver en dan start je pas normaal op.
Risico van een normale opstart na het verwijderen van de huidige (kennelijk en mogelijk foute) driver, is dat bij een verse normale opstart toch weer die driver door Microsoft wordt geïnstalleerd omdat Microsoft de stuurprogramma's óf op de hdd van je machine vindt, of ze online bij Nvidia wegplukt.

Ik heb gisteren mijn clock snelheden via msi afterburner naar beneden geschroeft. Na benchmark testen bleken mijn clock snelheden veel te hoog te staan.
Moet je nagaan, heb je een videokaart nieuw gekocht zetten ze de clocks veel te hoog! Want ik heb zelf nooit eerder overclocked met deze kaart.
Paar potjes Bf4 gedaan en het draaide prima en zonder foutmeldingen. Mocht ik van de week toch weer problemen krijgen gooi ik windows er opnieuw op en dan drivers installeren via de Dell site.

Bedankt iig voor je hulp gast0225!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan