problemen met drop down menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefto

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2011
hallo,

ik zit met 'n probleempje.
en op het moment het enige wat mijn project nog in de weg staat;
als ik een waarde in drop down menu 1 doe, moet op basis van die waarde drop down menu opties krijgen.
bvb, ik kies uit dropdown menu APPLE, dan moet er in dropdown 2 alleen maar apple producten verschijnen (dus geen Windows, Linux etc).

voor mijn drops down menu's gebruik ik de volgende code:
p.s: zo doet hij het ;)
PHP:
<?php
$link = mysql_connect('127.0.0.1', 'root', '')or die('Failed to connect');
mysql_select_db('entries');
$query = mysql_query("SELECT * FROM contactpersonen;") or die (mysql_error());
echo ('<SELECT name=conpersonen>')
$result2=array($query);
for($indexSels = 0; $indexSels == $result; $indexSels++)
{
while ($db_field = mysql_fetch_assoc($query)) {

$name = $db_field['ContactPersoon'] . ' ' . $db_field['MiddleName'] . ' ' . $db_field['Achternaam'];
echo ('<option value="' . $db_field['persid'] . '">'. $name. '</option>');
//print '<option>'. str_replace(':', '', $db_field['ContactPersoon']) . ':&nbsp' ;
//print $db_field['MiddleName'] . ':&nbsp';
//print $db_field['Achternaam'] . '</option>';
}
} 
echo ('</SELECT>');
?>

zijn er php goden op het forum die mij kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
Laat eens zien wat je zelf hebt geprobeerd en waar je vast loopt.

Want in jouw code zie ik maar 1 select, ongedefineerde variabelen, een rare for loop, etc.

wat jij zoekt en nodig hebt is een ajax request welke ONCHANGE een javascript start om de select2 tevullen.
Met alleen php zou het kunnen maar zou ik niet voor kiezen.

Neem hier eens een kijkje.

Als je ff de demo bekijkt dan is dat de werking die je zoekt.

Ajax is helaas niet de oplossing door omstandigheden (deze mag ik van de opdracht gever niet prijsgeven).
Het andere select is het zelfde als die hier stond, met als verschil dar de opties in drop down 2 moeten veranderen naar de keuze van de voorgaande

Dan zul je van de eerste select een eigen form maken die terug gaat naar zichzelf, je zult wel een submit button erbij moeten zetten.
Controlleren of een $_POST is verzonden en als dat zo is die info gebruiken om de tweede select te vullen.
De tweede select maak je ook in een form met een submit button. Ik zou die tweede submit button pas laten verschijnen als bij de eerste select een keuze is gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan