Hallo
Ik heb vorige week een NAS server gekocht bij de Aldi, en heb gelijk een 1 TB hardeschijf gekocht. Deze thuis netjes in de NAS geinstaleerd, en toen geporbeerd deze aan mijn netwerk te hangen.
Mijn netwerk setup:
Er gaat vanaf on Ziggo modem, een internet kabel naar onze slaapkamer, hier gaat de kabel in Linksys Cisco WRT320N router, via deze router gebruiken wij vanuit het hele huis het internet.
De nas server onder het bed geplaats, en aangesloten op de router. Aangezet en handleiding gevolgd:
Sluit de voedingskabel op de NAS-server aan en druk vervolgens op de AAN/UIT-knop op
de achterzijde van de NAS-server om deze aan te zetten. Het opstarten van het systeem zal
ongeveer 1 minuut duren.
• Plaats de bijgevoegde CD-ROM in uw computer en start ‘NetTool.exe’, waarna het
onderstaande zal verschijnen.

Controleer of de harde schijf wordt herkend in de lijst onder ‘USB Information’. Klik
vervolgens op ‘Access via web’, waarna het onderstaande scherm zal verschijnen
Naja goed dit lukt bij mij dus niet
. Als ik op Acces via web click dan open hij mijn browser, en gaat laden en na een paar seconden staat er:
De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op 192.168.16.1 doet er te lang over om te antwoorden.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
Heb het al geprobeerd met verschillende browsers, en met meer dan 4 pc's in mijn huis. Het lukt gewoon niet! Kan dit liggen aan mijn Router? Ik kan de Nas niet instellen en gebruiken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Ik heb vorige week een NAS server gekocht bij de Aldi, en heb gelijk een 1 TB hardeschijf gekocht. Deze thuis netjes in de NAS geinstaleerd, en toen geporbeerd deze aan mijn netwerk te hangen.
Mijn netwerk setup:
Er gaat vanaf on Ziggo modem, een internet kabel naar onze slaapkamer, hier gaat de kabel in Linksys Cisco WRT320N router, via deze router gebruiken wij vanuit het hele huis het internet.
De nas server onder het bed geplaats, en aangesloten op de router. Aangezet en handleiding gevolgd:
Sluit de voedingskabel op de NAS-server aan en druk vervolgens op de AAN/UIT-knop op
de achterzijde van de NAS-server om deze aan te zetten. Het opstarten van het systeem zal
ongeveer 1 minuut duren.
• Plaats de bijgevoegde CD-ROM in uw computer en start ‘NetTool.exe’, waarna het
onderstaande zal verschijnen.

Controleer of de harde schijf wordt herkend in de lijst onder ‘USB Information’. Klik
vervolgens op ‘Access via web’, waarna het onderstaande scherm zal verschijnen
Naja goed dit lukt bij mij dus niet

De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op 192.168.16.1 doet er te lang over om te antwoorden.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.
Heb het al geprobeerd met verschillende browsers, en met meer dan 4 pc's in mijn huis. Het lukt gewoon niet! Kan dit liggen aan mijn Router? Ik kan de Nas niet instellen en gebruiken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!