• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met dump maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Ik heb voor een koppeling tussen 2 pakketten en xml vertaling gemaakt in excel.
De lijst met xml code wil ik dumpen in een kladblok bestand dat dan xml heet.

Tijdens het testen heb ik steeds de xml met copy en plak in een tekstbestand gezet wat ik dan .xml noem.
Dit gaat prima.

Nu ga ik het automatiseren en laat ik excel een bestand aanmaken.

Als de dump wordt aangemaakt zet excel in het aangemaakt bestand bij de eerste 2 regels aanhalingstekens om de waarden heen.
Dit zou niet moeten. Waarschijnlijk omdat in de waarden aanhalingstekens voorkomen.

Bekijk bijlage xml dump.xlsx
bijgevoegd bestand is een deel van het totaal maar dat maakt het hopelijk duidelijk

De waarde [<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>] wordt dus omgezet in ["<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>"]

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Code:
Sub M_snb()
    CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("G:\OF\nodel.xml").write Join(Application.Transpose(Blad1.Cells(1, 3).Resize(14)), vbCrLf)
End Sub

Zier er mooi uit die code.

Ik heb hem op het test bestand gedaan en dat werkt goed.

Maar ik krijg het nog niet voor elkaar in het echte bestand.

Daar gaat het om tabblad 31 die de naam exportdump heeft.
de gegevens voor het bestand begint op rij 6, kolom 3 en dan 459 cellen naar onder.
Code:
CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("F:\CustomsController\AGS3 Uitvoer-AIN-Handmatig\AGS3_XML_DUMP.xml").write Join(Application.Transpose(Exportdump.Cells(6, 3).Resize(459)), vbCrLf)

Het bestand wordt wel aangemaakt maar de inhoud blijft leeg.

Het was even puzzelen maar de oplossing lag in het juist definiëren van de te selecteren range.

Code:
CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("F:\CustomsController\AGS3 Uitvoer-AIN-Handmatig\AGS3_XML_DUMP.xml").write Join(Application.Transpose(Sheets("exportdump").Range("C6:C465")), vbCrLf)

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan