Jeroen123456
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jul 2007
Ik heb voor een koppeling tussen 2 pakketten en xml vertaling gemaakt in excel.
De lijst met xml code wil ik dumpen in een kladblok bestand dat dan xml heet.
Tijdens het testen heb ik steeds de xml met copy en plak in een tekstbestand gezet wat ik dan .xml noem.
Dit gaat prima.
Nu ga ik het automatiseren en laat ik excel een bestand aanmaken.
Als de dump wordt aangemaakt zet excel in het aangemaakt bestand bij de eerste 2 regels aanhalingstekens om de waarden heen.
Dit zou niet moeten. Waarschijnlijk omdat in de waarden aanhalingstekens voorkomen.
Bekijk bijlage xml dump.xlsx
bijgevoegd bestand is een deel van het totaal maar dat maakt het hopelijk duidelijk
De waarde [<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>] wordt dus omgezet in ["<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>"]
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
De lijst met xml code wil ik dumpen in een kladblok bestand dat dan xml heet.
Tijdens het testen heb ik steeds de xml met copy en plak in een tekstbestand gezet wat ik dan .xml noem.
Dit gaat prima.
Nu ga ik het automatiseren en laat ik excel een bestand aanmaken.
Als de dump wordt aangemaakt zet excel in het aangemaakt bestand bij de eerste 2 regels aanhalingstekens om de waarden heen.
Dit zou niet moeten. Waarschijnlijk omdat in de waarden aanhalingstekens voorkomen.
Bekijk bijlage xml dump.xlsx
bijgevoegd bestand is een deel van het totaal maar dat maakt het hopelijk duidelijk
De waarde [<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>] wordt dus omgezet in ["<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>"]
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?