problemen met dvd rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

jason666

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hoi,

Sinds kort heb ik problemen met het branden van films op een dvd rw.
Ik heb 5 stuks van het merk philips, heb deze een aantal keer gebrand met films en helemaal geen problemen.
Nu als ik een film erop brand, kan ik deze niet afspelen.
Hedt beeld is vaak blokkerig een blokkeert constant, dus eigenlijk onmogelijk om
naar te kijken.
Als ik dezelfde film op een niet rewritable dvd brand, dan is de film 100%.

Welk probleem zou ik nu opeen hebben met het branden van de dvd rw's?

Heb ook al een nieuwe versie van nero geprobeerd, maar met dezelfde resultaat.

Had je al eens geprobeerd om de schijfjes helemaal te wissen i.p.v. snel wissen ?

heb beide geprobeers, volledig te formateren en op 4x branden.
Voorheen deed ik dit ook en was het geen probleem.
Zou het aan de schijfjes liggen? wel toevallig alle 5 niet goed....

bedankt voor jullie reactie!

Ik heb het zelf ook gehad met dvd-rw,na een xaantal malen branden en weer wissen verslechtert de dvd gewoon naar mijn mening en op een gegeven moment kon ik sommige niks meer afspelen...

heb gekeken maar kan de schrijfsnelheid niet kleiner zetten dan 4x.

O, dan ben ik abuis, ik meende zelf ooit te kunnen kiezen voor 1 of 2. (Ik heb namelijk soortgelijke ervaringen als jij gehad en iig in 1 geval loste dat het probleem op)

misschien is het wel mogelijk, maar met de versie van nero die ik heb, is de enige snelheid 4x.
Met welk software pakket zou het wel kunnen?

Ik zat meer te denken aan merk schijfje. Toen ik er wat langer over nadacht schoot mij te binnen dat ik ooit aan het eind van een zaterdag plotseling een familiair DVD-RW brandklusje kreeg, terwijl mijn DVD's op waren. Snel een 5-pack van een vreemd merk gekocht en toen dacht ik dat Nero zélf al aangaf dat íe niet sneller wil of kon dan 1 of 2x.

is er een brandprogramma waar ik de speed kan selecteren?
nero v9 kan dat niet, deze staat vast op 4x.

ben Imgburn aan het testen.
In de config kan ik inderdaad de write speed instellen. Deze stel ik in op 1X.
Maar als ik een film brand dan zie ik dat de write speed langzaam oploopt naar 4x, lijkt dat het toch automatisch op 4x wordt gezet.
Doe ik iets fout?

Zelf heb ik dat ook als ik Xbox360 backups brand. Dan stel je 2.4x in en dan brand ImgBurn toch richting de 3x.
Misschien wordt er van de waarden uitgegaan die op het schijfje staan. Dat je daarom niet langzamer kunt branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan