Problemen met DVD speler én brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cable select werk alleen als je er een type flatcable in hebt hangen voor CS [te herkennen aan een kleine inkeping en gedraaid deel van de kabel... Als de kabel voor je 2e IDE poort ook van het type CS is , moeten die beide drives ook op CS staan.... [vanzelfsprekend....]
Indien je twee drives op CS hebt staan terwijl je een standaard kabel gebruikt, ziet BIOS ze niet, evenals omgekeerd [master/slave op een CS kabel]....

Hmm... Voordat de problemen begonnen werkte het wel, dus ze zijn niet verkeerd gejumperd, toch?

Als het voordien wel werkte, en het stopte plotseling, kun je er, naar mijn bescheiden mening [ik heb hier ook 1 PC met een "overleden" IDE channel 2, werkt verder perfect], gevoegelijk van uitgaan dat ook jouw IDE channel 2 er de brui aan gegeven heeft.....

Daar ben ik inmiddels ook bang voor!:shocked:
Ik ga vandaag maar het moederbord omwisselen voor de Asrock die ik nog heb liggen!

Wens me sterkte, ik hoop dat het goed gaat!:confused:

Houdt er rekening mee dat je dan XP opnieuw moet installeren! [met alle consequenties voor de andere programma's en bestanden bovendien]....
Is het aanschaffen van een PCI IDE kaartje van € 17,50 [even vlug gegoogled] niet veeeeel eenvoudiger.....?

Blijf je bij de swap van het MB dan wens ik je daarbij veel sterkte! Het is geen moeilijk, maar wel uiterst zorgvuldig klusje.......

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag het Asrock moederbord ingebouwd. De dvd's worden weer herkend:thumb:
Ik moest alleen inderdaad win xp opnieuw installeren. Dus setup van de XP cd gestart en setup begon programma bestanden te openen. Toen kreeg ik het setup-menu te zien en koos de optie XP opnieuw installeren (heb XP repareren ook geprobeerd) en heb toen in het volgende scherm eerst de partitie verwijderd en daarna de schijf opnieuw geformatteerd (heb uiteraard wel de belangrijke data op de andere hdd gezet). Daarna begon setup bestanden naar de hdd te kopieeren. Toen dat klaar was moest de pc opnnieuw opstarten. Daarna werd ik met het volgende probleem geconfronteerd: Na het opstarten (tot het bios?? schermpje waarin je kun zien welke hardware er in je pc zit en is ongeveer 2 sec in beeld) kreeg ik de volgende melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand
is beschadigd of niet kon worden gevonden:
< windows-hoofdmap >\system32\ntoskrnl.exe
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Wat is er fout gegaan? De legale XP Home cd ziet er onbeschadigd uit dus daar kan het niet aan liggen??:mad:

Ik weet niet of deze vraag nog onder dit topic thuishoort, zoniet dan hoor ik het graag!!

Ik hoop dat ik weer op jullie snelle en toppie hulp mag rekenen!:love:

Een ding weet ik wel: Gelukkig draaien de computers in vliegtuigen niet op Windows XP:evil:

Laatst bewerkt:
Oei.... die Bill toch... De volgende keer dat je in Seatle zit, zou ik hem daar toch over aanspreken.....

Boot.ini is beschadigd, zoek of verwijst naar de verkeerde plek om Windows te vinden...

Stond er nog een andere Windows op die schijf of heb je Windows niet in de standaard C:\Windows geduwd?

De mogelijke oplossing: [in mooi English.... moet geen probleem zijn...]

Insert the Microsoft Windows XP CD into the computer.
Reboot the computer with the CD and press any key when prompted to press any key to boot from the CD.
Once in the Microsoft Setup menu press R to open the recovery console.
Select the operating system you wish to use; if you only have Windows XP on the computer you will only have one prompt.
Once prompted for the password enter the Admin password and press enter.
Once at the command prompt type bootcfg /rebuild to start the rebuild process.
The rebuild process will step you through a number of steps depending upon how many operating systems you have on the computer and how the computer is setup. Below is a listing of the common steps you are likely going to encounter.

* Prompt for the identified versions of Windows installed. When you receive this prompt press Y if the bootcfg command properly identified each of the Windows operating systems installed on the computer. It is important to realize this command will only detect Windows XP, Windows 2000, and Windows NT installations.

* Prompt to enter the load identifier. This is the name of the operating system for the boot.ini. For example, Microsoft Windows XP Home users would enter "Microsoft Windows XP Home edition".

* Prompt to Enter OS load options. When this prompt is received type /fastdetect to automatically detect the available options.

Once you have completed all the available options in the rebuild and are back at the prompt type exit to reboot the computer.

Ik hoor het graag......

Laatst bewerkt:
Dank je, ErpCity:thumb:
Ik kom (voor mijn werk) niet in de USA, ik vlieg op europese bestemmingen en een aantal bestemmingen in het midden oosten!:( Wij vliegen niet op "verre" bestemmingen:(

Heb vanmiddag de schijf geformatteerd en daarna getracht XP te installeren.:cool: De installatie is gewoon gedaan in C:\Windows

Ik heb nu net bootcfg /rebuild uitgevoerd en kreeg netjes alle opties zoals beschreven:eek:
Maar helaas.... na het opnieuw opstarten krijg ik nog dezelfde melding:shocked: :shocked: :shocked:

Voor de duidelijkheid... Ik heb eerst de installatie uitgevoerd op mijn 'oude' hdd, maar kreeg in xp setup de melding dat de partitie niet compatibel was met XP. De partitie verwijderen lukte niet en mijn lokale computerwinkel gaf aan dat mijn hdd niet helemaal fris meer was (hij maakte de laatste tijd ook wat meer geluid dan voorheen). Ik heb een nieuwe hdd aangeschaft (wilde ik toch al!!) en hiermee lukte het wel om hem te formatteren en de installatie uit te voeren totdat ik eerder genoemde melding kreeg!

Nog andere opties?

Laatst bewerkt:
Even een tussenvraag.... Heb je er nu 2 HDD's in hangen, of alleen die nieuwe? Indien ja, haal die oude dan los en doe de truc nog een keer [het lijkt erop of het systeem het nog op die oude schijf zoekt....]
Zo niet [dus maar 1 schijf] dan moeten we een ander blik oplossingen opentrekken.....

Sorry, was ik ff vergeten te melden...
De 2e hdd (slave) is afgekoppeld. De nieuwe is op dit moment de enige aktieve hdd!

Dus kom maar op met dat andere blik oplossingen:thumb:
Ik begin een soort van hekel aan pc's te krijgen!!!
Zal ik als ik een nieuwe pc aanschaf dan toch maar een Apple kiezen?

Zit die harde schijf er wel goed in [lompe vraag...]... ik bedoel, kabels [gebruik je de CS kabel of de standaard kabel, kijk nog even naar de jumper], want deze fout kan ook komen door niet goed functionerende schijfhardware... staat de schijf in BIOS op "auto" zodat hij goed gedetecteert wordt...

1. Start de computer op met behulp van de cd-rom met Windows XP. Druk op een willekeurige toets om vanaf de cd op te starten.
2. Nadat de installatiebestanden zijn geladen, drukt u op R om de reparatie met de herstelconsole uit te voeren.
3. Selecteer in de herstelconsole de gewenste installatie (gewoonlijk nummer 1) en druk vervolgens op ENTER.
4. Meld u aan bij de Administrator-account door het wachtwoord voor deze account te typen en druk vervolgens op ENTER.
5. Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt van de herstelconsole en druk op ENTER:
expand cd-rom :\i386\ntoskrnl.ex_ station :\Windows\system32
waarbij cd-rom de stationsaanduiding van het cd-rom-station is en station de stationsaanduiding is van de vaste schijf waarop Windows is geïnstalleerd.
6. Druk op J als u wordt gevraagd het bestand te overschrijven.
7. Typ exit en druk op ENTER bij de opdrachtprompt.

Intrigerend probleem....

Een Apple.... tja.... wat ga je dan met al je vrije tijd doen....?

Effe een korte reactie:
Ik heb tijdens de vorige keren dat op R drukte om de reparatie met de herstelconsole uit te voeren niet de mogelijkheid om me aan te melden met een Administrator-account !
Nadat ik op R druk, krijg ik de optie om te kiezen voor "1. C:\Windows" Als ik die selecteer met de 1, gaat ie naar de C:\Windows prompt, verder gebeurt er niets!

De jumper op de hdd staat op Master, De IDE kabel is geen cs kabel (Staat Master, Slave en Mainboard op) en heeft een soort verdikking in pijlvorm (beter kan ik het niet omschrijven) op de voorkant. Een CS kabel heeft toch op de hoeken van de voorkant een soort inkeping/sleuf?

Apple + vrije tijd = www.airliners.net
Tja m'n werk is m'n hobby

Ik moet nu gaan slapen, morgenochtend doe ik een rondje Duitsland per 737!

Thanx voor je hulp! Als ik ooit iets voor jou kan doen....:)

Laatst bewerkt:
Hallo , Ik heb dit ook gehad t ene moment deed xp t nog en ineens gaf hij de zelfde fout. Ik denk alleen niet t zelfde probleem. mijn theorie :
Voeding genoeg?
Knak in kabel, jumpers verandert naar slave
Als er knak in de kabel zit van de voeding naar HDD, kan de HDD geen informatie meer doorgeven aan het moederbord, aan de processor want deinst op het niet kunnen lezen of in een processor zijn geval, geen blokjes meer zien
het eerste wat windows opstart is de fout die jij krijgt, dat is dus de eerste informatie wat de prcessor binnenkrijgt, kan dat niet gelezen worden foutmelding, foutmelding, knik in de kabel, knik in de kabel , nieuwe voeding prob opgelost.:D
Theorie 2 . Jumpers , master, slave staat dit fout kan HDD niet gelezen worden, wat ook weer deinst op eerste fout dat win een dll in windows niet kan vinden :D
mijn conclusie: Kijk eerst voor de jumpers master of slave, probeer ze desnoods alletwee,Conclusie 2 knik in de kabel (hoefd niet zichtbaar te zijn kan ook intern zijn)
werkt dat niet miss een nieuwe voeding
Succes
groetjes Rick

EUREKA!!!!:thumb: :thumb: :thumb:

De tip van rickyy bracht de oplossing, heb de IDE kabel vervangen en opnieuw setup uitgevoerd. De installatie ging nu wel door na het tussentijds opstarten! Inmiddels is de installatie afgerond en ben ik weer alle software an het installeren!

Nog een dingetje: Als de pc is opgestart en ik open voor de eerste keer Internet Explorer of Outlook dan duurt dit erg lang (ong. 3 minuten)

Voor de rest mijn enorme dank aan Rickyy, Lange Pier, BANDIT123 en last but not least... ErpCity!

:love: 't is nie alle dagen feest,
en daorumme zing ik um 't hardst,
ik heb dit zowat nooit
ik schrik der zölf 't hardste van

ik ben zo bliede,
ik ben zo bliede man!
zo bliede as 't mar wezen kan!:thumb: :love::p

THNX!!

Was een leuk intrigerend probleem...... De IDE kabel was bij de beschrijving van deze fout de eerste verdachte, maar in je openingsmail schreef je dat die vervangen was............ helaas dus door een "kromme".....

Succes met de installatie verder.... en als er iets mis gaat.... je weet ons te vinden! :thumb:

Yes. geen dank , als dit 3 min duurd kan het miss een probleem zijn met geheugen (ram).
Ik weet niet hoeveel ram je had moet ik ff terug kijken. Het kan ook zijn dat als windows net opgestart is ,hij alle programma's nog moet opstarten ''Alle Dll's en win.exes, noem maar op, probeer je pc eens op te starten, laat m gewoon ong 3 a 5 minuutjes alleen staan en niks doen , start dan outlook of een IT pagina op.
Groetjes Rick

Het kan ook zijn, dat toen je in de PC zat je je ram heb aangeraakt en hij scheef staat, druk de , ramabank(en) eens stevig aan (natuurlij wel als je pc uitstaat en er geen stroom meer op staat. Miss een probleem dat de processor niet goed zit (weet het niet zeker).
kijk voor de zekerheid alles na in de pc , druk alles een beetje aan, ook de stekkertje sin je moederbord.
miss is het moederbord nog niet geinstaleerd, en moet je de 4 in 1 instaleren (alle dingen van je moederbord bijv USB en wat er nog meer aan de achterkant zit).
En ik weet niet of je je PC geformateerd hebt. maar het kan ook liggen aan'' troep op de pc'' probeer m dan te defragmenteren. Of verwijder troep van de computer
Wat ook de PC enorm vervuild zijn de IT cookies dat kunnen er 100en tot 1000 den zijn verwijder die anders ook.
En als laatst probeer de programma's waar de pc automatisch mee opstart bijv Msn of andere programma's op de instelling te zetten dat ze niet gelijk opstarten met windows
Nog wat succes gewenst :D :p
en groetjes rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met het trage reageren is opgelost, Microsoft Update was op de achtergrond 66(!!!!) updates aan het installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan